Iran Newspaper

به مدال طالی المپیک فکر میکنم؛ نه به گذشته

سعید علی حسینی در گفتوگو با «ایران»:

- حامد جیرودی

تیم ملــی وزنهبــردا­ری ایــران، در حالی در مســابقات جهانی 2017 آنهایــم امریکا به قهرمانی رســید که یکــی از اتفاقهای خوب دیگری که برای کاروان ایران در این رقابتها افتــاد و خوشــحالی اهالــی و دوســتدارا­ن این رشــته را در پی داشــت، نایب قهرمانی ســعید علی حســینی در رقابتهای دســته مثبــت 105 کیلوگــرم بــود. وزنهبــردا­ری که پس از هشت سال محرومیت، به روی تخته بازگشته بود تا خود را دوباره ثابت کند و حاال توانســت به مــدال نقره برســد تا بازگشــتی موفقیتآمیز به وزنهبرداری داشــته باشد و همــه را امیــدوار کنــد. علــی حســینی در مســابقات جهانــی، بــا رکــورد ۳02 کیلوگــرم در یک ضرب برنز گرفت، در دوضــرب بــا 251 کیلوگــرم مــدال نقــره را به دســت آورد و در مجمــوع دو حرکــت بــا ۴5۴ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شــد. ایــن وزنه بــردار اردبیلــی، در گفتوگویــی کــه با «ایــران» داشــت، ابراز امیدواری کرد که در المپیک 2020 توکیــو هــم بــه مــدال دست پیدا کند. ■ بعـــــد از 8 ســــــال، بازگشتیموف­قیتآمیزبه رقابتهــای وزنهبــردا­ری داشتی. خــدا را شــکر میکنــم کــه ایــن اتفــاق افتــاد. مــن شــرایط ســختی را پشت ســر گذاشــته بودم و اینکه بتوانی بعــد از چنــد ســال دوری، خودت را به روی ســکو برســانی، کار دشــواری بــود امــا بــه لطف خــدا و با کمک فدراســیون وزنهبــردا­ری و مربیان تیم ملی و همتــی که خودم داشــتم، زحماتی که کشــیده بــودم به بار نشســت و توانســتم به مقــام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کنم. ■ شــرایط ات در زمــان مســابقات وزنهبــردا­ری چطور بود؟ مــن بــه خاطــر التهابــی کــه در زانویــم قبل از اعــزام بــه مســابقات به وجــود آمــده بود، زیــاد به خــودم در تمرینات فشــار نیاورده بودم و ســبک کار کــردم و فقــط در خــود مســابقات، فشــار کارم را زیاد کــردم و به همین خاطر از ریتم عادی خارج شــده بــودم. به همیــن خاطــر، وزنههــای اول و دوم در حرکــت یک ضرب مــن را اذیت کرد اما حرکت ســوم برایم سنگین نبود. در حرکتهای دو ضرب هم توانستم خودم را جمع و جور کنم و در مجموع بد نبود و توانستم مــدال برنز یــک ضرب، نقره دو ضــرب و نقره مجموع را به دست آورم. ■ خــودت فکــر میکــردی کــه در بازگشــت دوبــارهات بــه وزنهبرداری، در این مسابقات طال بگیری؟

من تا قبل از رکوردگیری اردوی بابلسر هم به طال فکر میکــردم اما به فکر ایــن هم بودم که احتمــال دارد طال برای الشــا تاالخادزه گرجستانی باشد اما وقتی در اردوی بابلســر رکــورد زدم، بــه ایــن نتیجــه رســیدم کــه طال هم میتوانــم بگیــرم اما بعد از دردی کــه در زانویم به وجود آمــد، تمرینات خوبی نداشــتم و بعــد از هفته اول اردوی بابلســر، از اوج آمادگــی بــه دور بــودم و فقط بــه این فکر میکردم که دســت خالی برنگردم کــه خدا عنایت کرد و توانستم به مدالهای خوبی دست پیدا کنم. ■ همــه ملــی پوشــان وزنهبــردا­ری هــم از اینکــه تــو مدال گرفتی، خیلی خوشحال بودند.

درســت اســت. بچهها به من خیلی لطــف دارند. من بــا همه آنها رفیق هســتم و در تمرینــات هم هر کمکی از دســتم بربیاید، انجــام میدهم. خب بچههــا هم خیلی دوســت داشــتند کــه من بعــد از ایــن همه ســختی مدال بگیرم و وقتی این اتفاق افتاد و نایب قهرمان شدم، همه خوشحال شدند. ■ در طول این ســالهایی که محروم بــودی، خانوادهات و مخصوصاً پدرت خیلــی پیگیر کار تو بودند و حتماً آنها هم حاال خیلی خوشحال هستند.

صــد درصــد همیــن طــور اســت. آن اتفاقها آســیب زیــادی به مــن و خانوادهام زد. ما از یک خانواده ورزشــی هســتیم و وقتــی آن حرف و حدیثها بــه وجود آمد، هم خــودم و خانوادهام از لحاظ احساســی و عاطفی، آســیب شــدیدی دیدیــم و وقتــی من نتیجــه گرفتــم، طبعاً همه اعضای خانوادهام خیلی خوشحال شدند. ■ حــاال که به روزهای خوب برگشــتهای، عواملی که باعث شدند سالهای زیادی از ســطح اول مسابقات وزنهبرداری دور باشی را بخشیدهای یا نه؟

راســتش را بخواهیــد دیگــر دوســت نــدارم به گذشــته برگردم و به آن فکر کنم و فقط خوشحالم که توانستهام به سطح اول جهانی بازگردم و دوباره خودم را مطرح کنم. ■ با این شــرایط، میتــوان روی مدالآوری تــو در المپیک 2020 توکیو هم حساب کرد؟

هدف خودم که همین است. ان شاء اهلل که خدا کمک کنــد و همین طور که در این مســابقات عنایت کرد، بدنم آمادهتر شــود و بتوانم در المپیک هم درخشــش داشــته باشم. ■ مدال المپیک برایت طعم دیگری دارد. این طور نیست؟

بلــه همین طور اســت. مدال طالی المپیک در رشــته مــا اهمیــت زیادی دارد و من هم ســعی میکنــم که این افتخار را به کارنامه ورزشیام اضافه کنم. ■ البته قبل از المپیک، بازیهای آســیایی 2018 جاکارتا را هم در پیش دارید؟

بله درســت است. بازیهای آســیایی هم حدود ‪7 8،‬ مــاه دیگر آغاز میشــود و مــا آنجا هم تــالش میکنیم تا پرچم ایران را باال ببریم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran