Iran Newspaper

عملیات ضربتی دستگیری راهزنان جاده ای

گروه حوادث/ اعضای باند راهزنان خانوادگی که با کمین دراتوبانها ومبادی ورودی شهرهای مختلف به شکارخودروه­ای حامل بار میپرداختند، با ردیابیهای تخصصی کارآگاهان پلیس تهران شناسایی ودرعملیات ضربتی همزمان به دام افتادند. سردسته این باند 15 سابقه کیفری در پرونده دا

-

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 23 شهریور امسال و با مراجعه مرد 50 سالهای به کالنتری 179 خلیج فارس کلید خورد.این مرد از ربوده شدنش توسط مردانی خشن و سرقت خودروی نیسان حامل بار شکایت کرد. او گفت:«ساعت 1:30 دقیقه 23 شهریور سوار بر خودروی نیسانم با 50 تخته فرش از کاشان راهی آمل شدم. حدود ساعت 4 صبح به تهران – حوالی سه راه تهرانپارس- رسیده بودم که برای استراحت در کنار جاده دماوند نگه داشتم.درحالنوشید­نچایبودمکه­یکدفعهسه نفرباچاقوو­چوببهطرفمح­ملهور شدند. یکی از آنها دستش را دور گردنم انداخت وسعی کرد خفهام کند. نفر دوم به صورتم اسپری پاشید.من هم از ترس جانم هیچ دفاعی نکردم.اما وقتی التماس هایم را شنیدند انگاردلشان به رحم آمد ومرا نکشتند.بعد ازآن مرا از ماشین پیاده کرده و سوار پژو 405 تیره رنگی کردند. دست و پا و چشم هایم را بستند وبه راه افتادند. تا اینکه بعد از طی مسافتی مرا همانطور چشم و دست بسته رها کردند.باالخره به زحمت چشم هایم را باز کردم و متوجه شدم که در بیابانهای واوان هستم.االن هم با کمک رانندگان عبوری خودم را به کالنتری رساندهام.»

پس ازثبت این شکایت، تحقیقات ویژه

تخصصی کارآگاهان به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. باتوجه به اینکه هیچ رد و سرنخی از سارقان در دست نبود، این فرضیه قوت گرفت که سرقت و آدم ربایی توسط اعضای باند دزدان حرفهای صورت گرفته است. از اینرو کارآگاهان به سراغ متهمان سابقهداری رفتند که تخصص آنها سرقت خودرو و محموله هایشان بود. آنها درجریان بررسیها ردپای مرد 28 سالهای به نام صالح را دراین ماجرا به دست آوردند. بررسیها نشان میداد صالح 15 بار به خاطر سرقت دستگیر و زندانی شده است. برادرش، اژدر نیز چندی قبل به خاطر سرقتهای خشن محموله خودروها بازداشت شده بود.

بدینترتیب وقتی مشخص شد صالح به همراه دو برادر دیگرش به نامهای بهروز و راسم و چند تن از بستگانشان، باند سرقتهای خشن محموله خودروها را تشکیل دادهاند احتمال سرقت خودرو نیسان حامل فرش قوت گرفت.وقتی هم تصویر متهم جوان در اختیار مالباخته قرار گرفت خیلی زود از سوی او شناسایی شد.

تجسسهای پلیسی برای شناسایی ودستگیری تبهکاران ادامه داشت که شکایت مشابه دیگری در خصوص سرقت محموله برنج به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. راننده کامیون حامل 11تن برنج که به همین شیوه ربوده شده و در بیابانهای اطراف اسالمشهر رها شده بود به کارآگاهان گفت: پس از رسیدن به تهران، در اتوبان شهید یاسینی در حرکت بودم که خودرو پژو 405 راهم را مسدود کرد. آنها پس از بستن مسیر حرکت، با چاقو و قمه به طرفم حمله ور شده و پس از بستن دست و پاهایم مرا زیر صندلی پشت راننده پژو انداخته و دربیابانها­ی اطراف اسالمشهر رهایم کردند.کامیون حامل محموله برنج را نیز به سرقت بردند.»سرانجام با ردیابیهای ویژه پلیسی، مخفیگاه تمامی تبهکاران خشن

در شهرستانهای بهارستان، رباط کریم، اسالمشهر، گلستان و شهریار شناسایی شد. کارآگاهان نیزپس از هماهنگی با بازپرس سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، ساعت 5 صبح 20 آذر امسال در چندین عملیات همزمان متهمان را درخواب به دام انداختند.

در بازرسی مخفیگاههای آنها بویژه انبار متروکهای در منطقه خیرآباد شهرستان اسالمشهر، بخشی از اموال مسروقه از جمله الستیک خودروهای سنگین، برنج، احشام، آهنآالت ...و کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.متهمان در تحقیقات اولیه به مسروقه بودن تمامی اموال اعتراف کرده و اظهار داشتند که سرقتهای مشابهی نیزدر مبادی ورودی و خروجی شهر تهران بویژه در اتوبانهای آزادگان، یاسینی، رجایی و همچنین محدوده مناطق فردیس کرج، جاجرود، چیتگر، خاورشهر ...و داشتهاند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعالم این خبر گفت:«در حال حاضر رسیدگی به این پرونده در مراحل ابتدایی است وتحقیقات تخصصی ازآنها دراداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.سایرشاکیها نیزمی توانند برای پیگیری شکایت به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند».

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran