Iran Newspaper

نشست دبیران کل احزاب با استاندار تهران برگزار شد

مقیمی: اصل بر شنیدن نقدها است تا استان تهران بهتر اداره شود

-

دبیـــران کل احـــزاب، انجمنهـــا­ی اســـالمی و تشـــکلهای سیاســـی با اســـتاندا­ر تهـــران دیدار و گفتوگو کردنـــد. به گزارش ایلنا، علی شـــکوری راد دبیـــرکل حـــزب اتحـــاد ملت در این جلســـه تأکیـــد کـــرد: متأســـفان­ه دو فرمانـــدا­ر فیروزکوه و دماوند مانع تأســـیس دفتر حزب اتحاد شدهاند که امری خالف قانون است. وی ادامه داد: دفاتر ما در سراسر کشور تأسیس شده است و در برخی از جاها مشـــکل داریـــم و برخی مشـــکل نداریم. این فعال سیاســـی اصالحطلب ضمن تشـــکر از مقیمـــی برای برگزاری این جلســـه و با اشـــاره به رویکرد مثبت وی نسبت به احزاب اظهار داشت: هرگونه جلسات هماندیشی درهر سطحی ایجاد شـــود مثبت است اما باید تأسف خورد که دبیران احـــزاب میگویند این جلســـات ادامـــه یابد و ما را دعوت کنید.حســـن غفوری فـــرد، عضو حزب مؤتلفه اســـالمی و رئیس اســـبق «خانـــه احزاب ایران» هـــم در این دیدار با اشـــاره به انتقادهایی که به قانون جدید احزاب مطرح میشود، گفت: باید تالش شود تا احزاب رشد کنند نه آنکه قانون احزاب تیشه به ریشه احزاب بزند.

اعظـــم طالقانـــی دبیـــر کل جامعـــه زنـــان انقالب اســـالمی نیز در این جلســـه بـــا طرح این ســـؤال انتقادی که «ما احـــزاب فقط به درد زمان انتخابات میخوریم؟» گفت: ما را فقط در زمان انتخابات به رســـمیت میشناسند؛ ولی در مواقع دیگـــر خیر. وی با اشـــاره به قانون احـــزاب اظهار داشت: متأســـفان­ه با این قانون شـــرایطی فراهم شـــده که گروه گرایی و فرقهگرایی در کشـــور رشد خواهد داشـــت. اگر ما میخواهیم احزاب پایبند به قانون باشند، قانون احزاب باید تغییر کند.

حســـن بیادی، دبیرکل آبادگران جوان هم در این جلســـه گفت: متأســـفان­ه احـــزاب به صورت باندی مدیریت میشـــوند و از طرفـــی احزاب در ایران هنوز جایگاهی ندارند. پس از پایان سخنان دبیران احزاب، مقیمی گفت: در جلسات بعدی باید احـــزاب اســـتانی و نمایندگان احزاب شـــما در اســـتانها را دعـــوت کنیـــم. اصل بر شـــنیدن ســـخنان همدیگر و نقد دولت و دادن پیشنهاد از سوی شماســـت تا اســـتان تهران بهتر اداره شود. وی اضافه کرد: اســـتاندا­ری تهران تالش میکند تـــا احـــزاب بهتـــر فعالیت کننـــد. از فرمانـــدا­ران میخواهم ارتباطات خود را با احزاب بیشتر کنند. این جلســـات موجب نزدیکی بیشتر ما با یکدیگر میشود و ما را برای رسیدن به اهداف خود کمک خواهد کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran