Iran Newspaper

برانکو:نگرانآینده­تیممهستم

بازیکنانم دیگر شادابی قبل را ندارند و من بخوبی این موضوع را حس میکنم طارمی باید برای گرفتن جایگاهش رقابت کند استقالل تیم بزرگی است و با شفر متحول شده

- وحید عیدی

پرســپولیس در دو بــازی اخیــرش نتوانســته بردی را کســب کنــد و از نظر فنی هم با افت مواجه شــده اســت. خیلیها دلیل این افت تیم برانکو را فشــردگی بازیهــای این تیم و خســتگی بازیکنان میداننــد و این در حالی اســت کــه پرســپولیس روزهــای بــه مراتــب سختتر از این را هم پیش رو دارد؛ روزهایی کــه برانکو را هم نگران کرده اســت. چه بســا آغــاز اردوی تیــم ملی هم مشــکالت برانکو را بیشــتر کنــد چــرا کــه پرســپولیس حداقل 6بازیکن در اردوی تیم ملی خواهد داشت. در ایــن شــرایط خبرنــگار «ایــران» راجــع به دالیــل افت پرســپولیس، بازگشــت طارمی، جدایــی احتمالــی علیپــور ...و و مســائل دیگر از برانکو ســؤاالتی پرســیده و ســرمربی سرخپوشان به آنها پاسخ داده است.

■ بــه نظر میآید پرســپولیس رونــد نزولی در پیش گرفته است.

هــر تیمی میتواند در یک مقطعی دچار افــت شــود و ایــن موضــوع میتوانــد دالیل زیادی داشــته باشد. متأســفانه شرایط برای ما در این فصل خیلی ســخت و فشرده بوده اســت. از زمانــی کــه بازیهــای لیگ شــروع شــد، ما بازیهای سنگینی را در لیگ و لیگ قهرمانــان آســیا و همچنیــن جــام حذفــی پشت سر گذاشــتیم و الزم بود در تعطیالت نیم فصل یک ریکاوری خوب داشته باشیم امــا این فرصت بــه تیم ما داده نشــد. حتی فرصت گرفتن جشن کریسمس هم در کنار خانواده در وطنمان نداشــتیم و این نشــان میدهد که شرایط چقدر سخت است. ■ امــا ایــن فشــردگیها در آینــده بیشــتر هم خواهد شــد چرا کــه بزودی بازیهای شــما در لیگ قهرمانان آسیا هم آغاز خواهد شد!

بلــه ایــن موضوعی اســت که مــرا نگران کرده و جلسات زیادی را با دستیارانم برگزار کردهایم تا راهکاری بیندیشیم. تنها کاری که فعــالً میتوانیم انجام دهیم، این اســت که از فشــار تمرینات کم کنیــم. در همین هفته و بعــد از بــازی با فــوالد ما فقط یک جلســه کار تاکتیکــی بــرای بازیکنــان در نظر گرفتیم و بقیــه جلســات تمرین را ریــکاوری کردیم. بازیکنانــ­م دیگــر شــادابی قبــل را ندارنــد و مــن بخوبــی این موضــوع را حــس میکنم. فوتبال، ورزشی است که بازیکن از انجام آن و تماشاگر از تماشای آن لذت میبرد اما اگر طوالنی و فشرده شود، برای هر دو طرف هم خسته کننده خواهد شد.

■ با این شرایط کار پرسپولیس برای قهرمانی مجدد در لیگ سختتر نخواهد شد؟

صــد درصــد همیــن طــور اســت. در نیمفصــل همــه تیمهــای مدعــی جــدا از ریــکاوری خوبــی کــه داشــتند بازیکنــان مــد نظرشــان را هــم جــذب کردنــد و قطعــاً در نیــم فصــل دوم باید بــا حریفان بــه مراتب قویتری بــازی کنیم. هر چقدر هم تیمهای حریف قدرتمند باشــند و شــرایط ســختتر شود، ما نباید از هدفمان که تکرار قهرمانی و رفتن به فینالًآســیا است، دور شویم. این موضوع را تقریبا هر روز برای بازیکنان تکرار میکنــم. اگرچــه ایــن موضــوع را هــم درک میکنــم کــه آنها از آهن ســاخته نشــدهاند و نیاز به استراحت دارند.

■ برخی بازیکنان تیم شــما از جمله سیامک نعمتــی و علــی علیپــور تصمیــم بــه تــرک پرســپولیس گرفتهاند؟ گویــا نعمتی به دنبال تیمی است که بیشتر بازی کند و علیپور هم به دنبال رفتن به فوتبال روسیه است؟

با توجه به اینکه هنوز محرومیت باشــگاه از نقل و انتقاالت زمســتانی و تابســتانی لغو نشــده، طبیعــی اســت که بــه هیــچ بازیکنی اجــازه جدایــی نخواهیــم داد. تــا االن هــم بازیکنــی بــرای جــدا شــدن صحبتــی بــا من نکرده اســت و فقط در رسانهها این موضوع را شــنیدهام. ما تیم را جوری بســتهایم که در روزهای سخت بتوانیم از همه پتانسیل خود استفاده کنیم و همه بازیکنان مطمئن باشند که به اندازه کافی بازی به آنها خواهد رسید.

■ پایــان محرومیــت مهــدی طارمــی تقریباً نزدیک اســت؛ آیــا او بعد از طی ایــن دوران جای منشا را خواهد گرفت یا علیپور را؟

طبیعــی اســت کــه طارمــی بــرای پــس گرفتــن جایگاه خــود باید تــالش زیادی کند و با رقبای خود رقابت داشــته باشــد. ضمن اینکــه شــما آدام همتــی، بازیکــن جــوان ما در خــط حملــه را از قلم انداختیــد. در واقع مــا 4مهاجم خوب داریم کــه از بهترینهای لیگ هستند.

■ اســتقالل اوج گرفته و این موضوع شــما را نگران نمیکند؟

بارهــا گفتــهام کــه اســتقالل تیــم بزرگــی اســت و بــا شــفر متحــول شــده. آنهــا قطعاً از ایــن بهتــر هــم خواهنــد شــد. اوج گرفتن اســتقالل بــه نفــع فوتبال ایــران و تیــم ملی است. از اینکه آنها به این شرایط رسیدهاند، خوشــحالم و اســتقالل را در نیــم فصل دوم جدیترین رقیب خود میدانیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran