Iran Newspaper

اولویتدهی به پرداخت تسهیالت احیای بافتهای فرسوده

-

دبیـــر کل کانون بانکهـــای خصوصی و مؤسســـات اعتباری از توافـــق این کانون و شـــورای هماهنگی بانکهـــای دولتی برای اولویـــت دهـــی پرداخـــت تســـهیالت به بازســـازی و بهســـازی بافتهای فرسوده شهری و روستایی خبر داد.

«محمدرضا جمشـــیدی» در گفتوگـــو با ایرنا افـــزود: این تصمیم در جلسه اخیر محمدرضا حســـینزاد­ه رئیس شورای هماهنگـــی بانکهای دولتی و کـــوروش پرویزیان رئیس کانون بانکهـــای خصوصی و مؤسســـات اعتباری و فرشـــاد حیدری معـــاون نظارتی بانک مرکزی اتخاذ شـــد. وی افزود: نتایج این جلســـه در قالب نامهای بـــه رئیس کل بانک مرکـــزی ارائه و از وی خواسته شده است یکی از جلســـات شورای پول و اعتبار به ایـــن موضوع و رفع چالشهـــای نظام بانکی در مســـیر تحقق آن اختصاص یابد. وی دربـــاره علت این تصمیم نظام بانکی

نیـــز گفت: پس از زلزله کرمانشـــا­ه و تعهدات نظام بانکی برای پرداخت تســـهیالت که دولت مصوب کرده و نیز تصمیم آنها در بازسازی بیمارستان اســـالم آباد غرب، این ایده ارائه شد که بهتر اســـت نظام بانکی منابع خود را به سمت احیا و بازسازی بافتهای فرسوده در مناطق شهری و روستایی هدایت کند.

جمشـــیدی افـــزود: با ایـــن کار نه تنهـــا در حـــوادث بعدی خانههای مردم به دلیل مقاومسازی آسیب کمتری میبینند، بلکه، صنعت ساختمان نیز به تحرک وادار میشود و مشاغل مرتبـــط با این صنعت کـــه در وضعیت رکودی بســـر میبرند، بهبـــود مییابنـــد. وی دربـــاره رونـــد پرداخـــت تســـهیالت بـــه زلزلهزدگان کرمانشاه نیز گفت: تسهیالت مصوب دولت در این زمینه در دســـت اجراست و برخی بانکها با استقرار باجههای سیار در مناطق زلزله زده پرداخت تسهیالت را آغاز کردهاند .

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran