Iran Newspaper

رئیس انجمن دوستی ایران و چین پیش بینی کرد تمایل یک میلیون گردشگر چشم بادامی برای سفر به ایران

-

نشســت تشــریح برنامههــا و اهــداف همایش چشمانداز توسعه روابط ایران و چین در زمینه گردشــگری با حضور سفیر چیــن 14 دی ماه در هتل الله برگزار شــد. در این نشســت عــاوه بر بررســی عوامل مؤثر در رونق گردشگری دو کشور به رشد 8.8درصدیسفرچ­ینیهابهایر­اننسبت به سال 2016 اشاره شد. بهطوری که حتی رئیس انجمن دوستی جمهوری اسامی ایران وجمهوری خلق چین، گردشــگری وجذب توریســم راعامل دوم بعد ازنفت بــرای رشــد و رونــق اقتصادی عنــوان کرد وگفت: باید برنامهریزی و زیرساختهای الزم بــرای میزبانــی از دســت کــم یــک میلیون توریست و گردشگر چینی در سال را با توجه به اشــتراکات فرهنگی دو کشور مهیاکنیم.

«احــد محمــدی» بــا اشــاره بــه اینکــه مســئوالن باید زمینهها و زیرســاخته­ای الزم در ایــن خصــوص را فراهــم کننــد تــا جذب توریســم در کشــور چند برابر شــود، افــزود: ســال گذشــته حــدود 9 میلیــون ایرانــی بــه خــارج از کشــور ســفر کردهاند و حــدود شــش تــا هفــت میلیــون خارجی بــه ایران آمدهانــد. بنابرایــن فراهم کردن زیرســاخته­ای الزم بــرای رشــد حداقل دو برابری توریسم در کشور الزامی است.

رئیــس انجمــن دوســتی جمهــوری اسامیایران­بااشارهبها­ینکهتماماف­رادی که به ایران سفر کردهاند شامل توریستها نمیشــوند، گفت: تعــدادی از آنهــا تجار، بــازرگان، دانشــجو، نمایندگان شــرکتها و برخــی از مقامهــای سیاســی بودنــد. او بــا تأکیــد بــر اینکــه بایــد زیرســاخته­ای مناســب برای افزایش توریســت در کشور تقویت شــود، بیان کــرد: نیازمند توســعه هتلها، رســتورانه­ا، تور لیدرها و امکانات حملونقلــی برای توســعه ایــن صنعت هستیم که دولت و بخش خصوصی باید در ایــن خصــوص اقدامــات الزم را انجام دهند.محمدیدرادا­مهبابیانای­نکهایران دارای آثار تاریخی و باســتانی و جاذبههای طبیعی فراوانی است، افزود: با اینکه کشور مــا از نظــر جاذبههای توریســتی در ردیف 01کشور برتر جهان است، اما رتبه مناسبی در زمینه جذب توریسم ندارد.

رئیــس انجمن دوســتی ایــران و چین با تأکید بر اینکه چین از جمله کشورهایی اســت کــه میتوانــد در توســعه توریســم در ایــران نقــش بســزایی ایفــا کنــد، گفت: چین در ســال ،2016 بیــش ازصد میلیون توریســت خارجی داشــته اســت. بــا توجه به نزدیکی فرهنگی دو کشــور ایران باید با برنامهریزی­های الزم سهم باالتری از این تعداد توریست را به خود اختصاص دهد. محمدی افزود: بر اساس برنامهریزی­های انجــام شــده، جمهــوری اســامی ایــران بایــد ســاالنه حداقل پذیــرای یک میلیون توریستچینی­باشد.البتهدراین­میانباید تاش کنیم تا این کشور را به توریستهای ایرانیمعرف­یکنیم.

او بــا اشــاره بــه اینکــه بــا اشــاره بــه تفاهمنامها­ی که بین انجمنهای دوستی دو کشــور بــه امضــا رســیده اســت، گفت: نخستین همایش بینالمللی چشمانداز توســعه روابط ایران و چیــن نیز در همین راستاوبرای­شناساندنبی­شترپتانسیل­های گردشگری دو کشور به مردم و آژانسهای توریستی و مسافرتی طراحی شده و برگزار میشــود. او افــزود: در ایــن زمینــه تأمیــن زیرســاخته­ا بایــد در اولویت امور باشــد، زیــرا در زمینــه هتــل بــا کمبــود مواجهیم و همچنیــن از نظــر رســتورانه­ای چینــی و تورلیدرهــ­ای مســلط بــه زبــان چینــی یا چینیهــای مســلط بــه زبــان فارســی در مضیقهایــم. محمدی در پاســخ به انتقاد نماینده خبرگزاری شینهوای چین در نرخ متفــاوت بلیت بازدیــد از مناطق مختلف گردشــگری ایران برای گردشگران ایرانی و خارجــی، بیان کرد: با ایــن موضوع موافق نیســتم و این مشــکل را به سازمان میراث فرهنگــی و گردشــگری منعکــس خواهم کرد. «پانگ ســن» ســفیر جمهوری خلق چین در ایران در این نشست گفت: تاکنون چندیــن ســریال و مســتند بــرای معرفی هرچه بیشتر جاذبههای ایران به چینیها و همچنین آداب و رسوم چینیها ساخته شــده اســت. او با اشــاره به اینکــه اصحاب رسانهدوکشو­رمیتوانندد­رمعرفی،تبیین و همچنین نمایش جاذبههای توریستی و گردشــگری دو کشور نقش بسزایی را برای دو ملــت ایفا کنند، افزود: اصحاب رســانه دو کشــور میتواننــد در معرفــی جاذبهها و ارائــه راهکارهــا­ی مناســب و قابــل طرح بــه مقامــات مســئول دو کشــور در زمینــه گردشگریکمک­کنند.

ســفیر جمهوری خلــق چیــن در ایران با اشــاره به اینکه ســفارت چیــن در تهران ســال گذشــته میادی 112 هزار ویــزا برای اتبــاع ایرانی صــادر کرده اســت، بیان کرد: سفر ایرانیها به چین نسبت به سال 2016 حدود 8.8 درصد رشد داشته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran