Iran Newspaper

ترامپ مرتکب «خیانت به کشور» شده است

افشاگری «بنن» بازوی امنیتی سابق «دونالد» درباره «روس گیت»:

-

گروه جهان/ «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ»، هدیه خواندنی «مایکل وولف» یا بهتر اســت بگوییم استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید به دونالد ترامــپ، رئیس جمهوری امریکا اســت. هدیهای که در آســتانه نخستین سالگرد ریاســت جمهوری آقای تاجر، ترامپ را بــه «خیانت به کشــور» متهــم میکند و ضمن گشودن فصلی تازه در تحقیقات روسگیــت، پــرده از رازهــای مگویــی بر مــیدارد که در صورت صحــت ادعاها و اتهامهــا، میتوانــد به اســتیضاح رئیس جمهــوری و پایــان زودهنــگام حضــور ترامپدرکاخ­سفیدبینجام­د.

در آگوست 2017 هنگامی که ترامپ بیتوجــه بــه خدمــات اســتیو بنــن، او را از کاخ ســفید اخــراج کــرد شــاید تصــور نمیکرد، استراتژیسـ­ـت ارشــد ســابقش به یکی از مخالفان جدی او تبدیل شــود و مانند مار زخم خــورده به جان ترامپ به جرگه منتقــدان او بپیوندد. به گزارش مهر به نقل از شــبکه خبری ســی.ان.ان، حــاال اســتیو بنن، استراتژیسـ­ـت ارشــد و پیشینکاخسف­یددرکتابیب­هقلممایکل وولــف، با عنــوان «آتش و خشــم: درون کاخ ســفید ترامپ» دیدار محرمانه ســه نفــر از مقامــات ارشــد کارزار انتخاباتــ­ی ترامــپ بــا یــک وکیــل روســی در ژوئــن 201۶ را «خیانــت بــه کشــور» توصیــف کرده اســت. در این کتاب که نویســنده بر مبنــای صدهــا مصاحبه با ســاکنان کاخ ســفید از جمله شــخص ترامپ و حلقه نزدیکان او نوشته، بنن گفته است، دیدار محرمانه ژوئن۶102 در برج ترامپ میان دونالد ترامپ جونیور، پســر ارشد رئیس جمهــوری امریکا، پــل مانفــورت، مدیر کارزار انتخاباتــ­ی او و جرد کوشــنر، داماد و مشــاور ترامپ با عوامل روســیه زمانی برگزار شد که طرف روسی پیشنهاد ارائه «اطالعات بســیار مهم و حساس» علیه «هیالری کلینتون» داد. این کار «خیانت به کشور» و اقدامی «ضد وطنی» بود. ■ تمرکزمولرب­رپولشوییبه­جایتبانی

به گــزارش «ایران» به نقل از روزنامه انگلیســی «گاردیــن»، بنــن در گفتوگو با نویســنده این کتاب همچنیــن از روند تحقیقات روس گیت انتقاد کرده و گفته است، تحقیقات رابرت مولر، مأمور ویژه رسیدگی به پرونده تبانی احتمالی کارزار انتخاباتــ­ی ترامــپ بــا مقامات روســیه، بــر «پولشــویی» متمرکــز شــده اســت. درصورتی که رابرت مولر پیرامون سوابق مالی جرد کوشــنر، مشــاور ارشــد و داماد رئیس جمهــوری امریکا تحقیقات خود را آغــاز کند، کوشــنر به همــکاری در این پرونــده راضــی خواهد شــد زیــرا پرونده تبانــی و به بیان بهتــر، پرونده خیانت به کشــور به حاشــیه رانده میشــود. در این کتــاب همچنین بنــن از ترامپ بهعنوان شــخصی که ثبات روحــی و روانی ندارد، اهل مطالعه نیست و شایستگی ریاست جمهوری ندارد، یاد کرده است. ■ واکنشحلقهت­رامپبهسخنا­ن«بنن»

هرچند کاخ سفید در ساعات ابتدایی انتشــار این اخبار سکوت کرد و وکیل پسر ترامــپ نیــز از هرگونه اظهارنظــر در این باره خودداری کرد اما در نهایت شخص دونالد ترامپ ســکوت خود را شکست و با انتشــار بیانیه تندی علیه بنن نوشــت: استیو بنن هیچ ارتباطی به من و ریاست جمهوری من ندارد. از هنگامی که اخراج شد، نه تنها شغلش بلکه عقلش را هم از دســت داد. بــه گــزارش ایســنا به نقل از خبرگــزاری فرانســه، ترامپ همچنین دربــاره کتاب «آتش و خشــم: درون کاخ ســفید ترامپ» که قرار بود دیروز جمعه وارد بــازار نشــر امریــکا شــود، بــا لحنــی بشــدت انتقــادی اعــالم کرد، ایــن کتاب «مملــو از دروغ، اطالعــات نادرســت و منابع ناموجود» است. این کتاب در واقع قرار بود، روز سهشنبه هفته جاری منتشر شود اما ناشران آن در واکنش به نامهای کهازآنهاخو­استهشدهبود،انتشارکتاب­را متوقفکنند،چهارروزانت­شارکتابراج­لو انداختنــد. در پــی انتقادات تنــد ترامپ، پســر ارشــد او نیز در توئیتی از بنن انتقاد کــرد و نوشــت: اســتیو افتخــار کار در کاخ ســفید و خدمت به کشــور نصیبش شد. متأســفانه او این مزیت را از دســت داد و فرصت مذکــور را به یک کابوس پشــت پا زدن، افشاگری، دروغگویی و تضعیف رئیسجمهــو­ری امریــکا تبدیــل کــرد. استیو استراتژیسـ­ـت نبود، فرصتطلب بــود. بــه گــزارش بی.بی.ســی، وکالی رئیسجمهــو­ری امریــکا نیــز بــا ارســال نامــهای برای اســتیو بنن، استراتژیسـ­ـت پیشــین ترامپ را به تهمت زنی و نقض توافــق افشــا نکــردن اطالعــات متهم و وی را بــه اقــدام حقوقــی تهدیــد کردند. ایــن در حالــی اســت کــه مجلــه «ونیتی فــر» امریــکا نقل قولــی را از بنن منتشــر کرد و نوشت، اگر کنگره امریکا استیضاح رئیسجمهوری­رابهاجرابگ­ذارد،ترامپ احتماالًبرکنارخواه­دشد. ■ پیامدهایرو­یاروییبننو­ترامپ

خبرگــزاری آسوشــیتد پــرس، در گزارشــی دربــاره احتمــال برکنــاری رئیسجمهــو­ری امریــکا بواســطه کتاب منتشــر شــده، خبــر داد، اســتیضاح ترامــپ بیشــتر از هر زمانی در دســترس اســت. بویژه که نماینــدگا­ن امریکا بویژه نمایندگان دموکرات خواســتار تشــکیل جلســهای بــا حضــور اســتیو بنن شــده و اعالم کردهاند، بنن باید ادعاهای خود را مقابل نمایندگان تأیید کند و در صورتی کــه او ایــن کار را انجــام دهــد، پرونــده ســالمت روان ترامــپ و دیگــر ادعاهــا از جملــه تبانی احتمالــی نزدیکان ترامپ بــا روســیه بــا ســرعت و جدیــت بیشــتر پیگیریخواه­دشد.بهگزارشخبر­گزاری فرانســه در ماه دســامبر نیــز75 نماینده دموکرات مجلــس نمایندگان امریکا که حدود 0۳ درصد از این حزب را تشــکیل میدهندوپیش­تربارهانسب­تبهسالمت روان ترامــپ ابراز تردید کــرده بودند، به یک اســتاد روانپزشــک­ی در دانشگاه ییل مراجعــه و نگرانــی خــود را از خطری که ترامپ میتواند برای ثبات کشور امریکا داشــته باشــد، ابــراز کردنــد. در آن زمان سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید به این اتفاق واکنش نشــان داد و ضمن «شــرم آور و مضحــک» خوانــدن آن، گفت: اگر ترامپ صالحیت نداشــت اکنــون در آن جایگاهیکهق­رارداردنبو­دوبهترینگر­وه از نامزدهــای جمهوریخــو­اه را شکســت نمیداد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran