Iran Newspaper

راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در محکومیت آشوب

-

خطیب جمعه تهران: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمیخیزد، صدای ملت نیست خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حوادث اخیر جلوهای از عقدهگشاییه­ای امریکاست، گفت: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمیخیزد، صدای ملت نیست بلکه صدای بیگانه است. به گزارش ایرنا، آیتاهلل ســید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشــاره به ناآرامیهای اخیر افزود: شــروع اغتشــاشها از اعتراضات بود؛ اعتراضاتی کــه اصلش بحق بود، مردم میگوینــد مرگ بر گرانی ما هم میگوییم مرگ بر گرانی. چه کســی اســت که از گرانی خوشش بیاید؟ تا این جای قصه کسی نگفته است ناحق است منتها باید قانونی باشد.

وی با بیان اینکه در طول حدود دو دهه انقالب، فتنه کوی دانشــگاه، فتنه سال 88 و فتنه چند روزه سال 6۹ را داشتیم، گفت: یکی از شباهتهای فتنهها این است که در هر سه فتنه، امریکا و رژیم صهیونیستی جلودار بودند، دومین شباهت اینکه به نام ملت، خیانت به ملت کردند. غارت کردند و به مقدسات، عزاداران سیدالشهدا و در همین حرکات هم به اسالم اهانت کردند. خاتمی افزود: سومین نکتهای که وجه مشترک است، اقلیت بودن اینهاست؛ اقلیتی بسیار ناچیز که با وقاحت، زبان خودشان را زبان ملت جا میزنند. وی ادامه داد: معتقدیم فضای مجازی که یک ظرفیت است میتواند فرصت و بحران باشــد و دیدید که در کشــور ما بحران شــد. حرف ما این اســت فضای مجازی داشته باشید اما سرور آن در داخل باشد و خودتان مدیریت کنید. امام جمعه تهران اضافه کرد: از دســتگاه قضایی انتظار داریم با فریب خوردهها با رأفت و رحمت و برادری برخورد کنند؛ اینها گول خوردهاند اما آنهایی که معاندانه وارد شدند و بر موضعشان هم هستند، امریکایی هستند، به امریکاییها رحم نکنیــد. نمازگــزار­ان تهرانی و دیگر شــهرهای ایــران دیروز پــس از اقامه نماز جمعــه از مصلیها و مســاجد در واکنــش به اقدامات مداخلهجویا­نه و ســوء اســتفاده امریــکا، رژیم صهیونیســت­ی، انگلیس و برخی کشــورها از تجمعات اعتراضی اخیر در کشــورمان و به اغتشاش کشاندن آن، راهپیمایی کردند. به گزارش فارس، مردم تهران هم در محکومیت آشوبهای اخیر و حامیان آن راهپیمایی کردند. مردم شعارهایی از قبیل«ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «مرگ بر فتنهگر»، «مرگ بر امریکا» ســر دادند و تصاویری از مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) در دست داشتند.

روز پنج شــنبه هم بســیاری از شــهرهای کشور شــاهد راهپیمایی خودجوش مردم در محکومیت آشوبگری های اخیر و مداخله برخی کشورهای خارجی بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran