Iran Newspaper

صفر‌-‌صفرهای‌کس‌لکننده

استقالل و پرسپولیس با یک امتیاز هفته هجدهم را به پایان رساندند

-

هفته هجدهم لیگ برتر که پنجشــنبه با برگزاری دو دیدار آغاز شــده بود دیــروز با برگــزاری 6 دیدار دیگر بــه اتمــام رســید. در حســاسترین دیدار ایــن هفته لیگ برتر فوتبال دیروز از ســاعت ۰3:4۱ در ورزشگاه یادگارامام (ره) تیمهای تراکتورساز­ی تبریز و استقالل تهران در حضور ۰5 هــزار هوادار به مصاف همدیگر رفتند.

اســتقالل که هفتههــای خوبی را با هدایت شــفر ســپری میکــرد در حالــی بــه مصــاف تراکتورســ­ازی رفــت کــه میخواســت برای کــم کــردن فاصله خود با صدر به 3 امتیاز بازی دســت یابد و از ســویی دیگر یحیــی گلمحمدی نیز تالش داشــت تا بــرای بقا در تراکتورســ­ازی و خروج از بحران، اســتقالل را شکست دهــد. اســتقالل در نیمــه اول بیشــتر جریان بــازی را در اختیــار گرفــت اما دو تیــم در خلق موقعیتهای خطرناک نــاکام بودند. یکــی از بهترین موقعیتها در نیمه نخست توسط تراکتورســ­ازی در دقیقه 42 از دست رفت. ابراهیمی در موقعیت تک به تک با گلر استقالل قرار گرفت اما حسینی موفق شد موقعیت عالــی را از محمــد ابراهیمــی بگیــرد. نکتــه مهم در نیمه اول این بود که حســینی دروازه تیمش را بســته نگه داشــت و رکورددار کلین شیت در لیگ برتر شد. سید حسین حسینی با بسته نگه داشتن دروازه خود تا دقیقه ۱2 دیدار موفق شد رکورد علیرضا بیرانوند را شکسته و تا این دقیقه ۰27 دقیقه به صورت متوالی گلی دریافت نکند. حسینی تا دقیقه 7 مسابقه موفق شده بود رکورد آرمناک پطروســیان دروازهبان سابق سپاهان را بشکند. نیمه نخســت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رســید. با آغاز نیمــه دوم بازی این اســتقاللی­ها بودند که همانند نیمه نخســت بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند. استقالل در دو نوبت توســط امیــد نورافکن و داریوش شــجاعیان صاحب موقعیت گلزنی شــد اما شــوت این دو بازیکن از کنار دروازه گروســیان بــه بیرون رفــت. در دقیقــه 72 گلر اســتقالل اشــتباه کرد و کرنر تراکتوریهـ­ـا باعث دفع توپ اشــتباه حسینی شــد اما شوت اســالمی خواه به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 79 بازی هم شــوت امیــد ابراهیمی از فاصلــه ۰4 متری با عکس العمل گروسیان مهار شد. در دقیقه 93 یک موقعیت دیگر بــرای آبیهــا ایجاد شــد اما شــوت امیــد نورافکن در شــلوغی محوطه جریمه به مدافعان تراکتورســ­ازی برخورد کرد و به بیرون رفت تا این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد. ■ آزاد ِیسوتوکور!

در یکــی دیگــر از مســابقات ایــن هفتــه تیمهای پرســپولیس و نفت تهران بدون حضور تماشــاگرا­ن پرسپولیس به دلیل محرومیت در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. بازیکنــان نفت که با کادرفنی و مدیریت جدید روبهروی پرســپولیس حاضر شــده بودنــد امید داشــتند ســه شکســت پیاپــی این فصل خــود را جبران کنند. در ســمت مقابل نیــز برانکو در شــرایطی که فرشــاد احمــدزاده و گادوین منشــا را به دلیــل تنبیــه انضباطــی در لیســت 8۱ نفره هــم قرار نــداده بود، بــه مصاف نفت تهران رفــت با این امید که فاصله هشــت امتیازی خود با تیــم دوم جدول را افزایش دهد. نیمه اول این دیدار چندان جذاب نبود و تنهــا چنــد موقعیت نصف و نیمــه بــر روی دروازه دو تیــم ایجاد شــد. اولین حملــه در دقیقــه 2۱ بازی در شــلوغی داخــل محوطه جریمه بــه وحید امیری رســید. امیــری در یک صحنه صاحب توپ شــد و در حالی که بشدت از ســوی مدافعان نفت تحت فشار قرار گرفته بود نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و در ادامه نیز پاس علیپور توسط مدافعان زردپوش دفع شــد. نفتیها که بیشتر روی ضد حمالت برنامه داشــتند در دقیقــه 7۱ بــازی روی ضدحمله توســط عیسی آل کثیر صاحب موقعیت شدند که ضربه این بازیکن از پشت هجده قدم راهی به چارچوب نیافت و بــه بیــرون رفــت. در دقیقــه 9۱ بــازی در موقعیــت ضدحمله وحید امیری قصد عبور توپ از مدافع روبه روی خــود را داشــت که تکل ســامان آقازمانی باعث شــد پای امیری روی مچ او بــرود. در این صحنه داور اعتقــادی به خطا نداشــت در حالی کــه بازیکنان هر دو تیم بشــدت به نحوه قضــاوت او معترض بودند. بازی در دقایق پایانی همچنان بی رمق ادامه داشت تا اینکه پرســپولیس در دقیقه 45 صاحب موقعیت شــد اما ارسال پاس دیدنی توسط وحید امیری برای کامیابی نیا در حالی که هافبک سرخها هیچ بازیکنی را مزاحــم خــود نمیدید بــا ضربه ای همراه نشــد و در نهایت نیمه نخست با تســاوی بدون گل به پایان رسید. نیمه دوم بازی با فرصت سوزی پرسپولیسیه­ا همــراه بــود، جایــی کــه علــی علیپــور در شــش قدم محوطــه جریمه نفت در دقیقــه 56 توپ را به وحید امیری رساند اما امیری به بدترین شکل ممکن توپ را بــه بیــرون فرســتاد. در دقیقه ۱6 نیز ضربــه راه دور محسن مسلمان با کمترین اختالف ممکن از باالی تیــرک افقــی دروازه بــه بیرون رفت. پرسپولیســ­ی ها دســت بردار نبودنــد و در دقیقه 87 بازی ضربه ســر علی علیپور در آســتانه ورود به دروازه توســط دروازه بان راهی کرنر شد و آخرین موقعیت پرسپولیس نیز در دقیقه 93 و روی سماجت امیری و ارسال او بر روی دروازه نفت از دست رفت تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد. ■ نتایجسایرد­یدارها

در روز پنجشــنبه دو بــازی برگزار شــد کــه پارس جنوبی جم و سپاهان با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند و بازی دو تیم فوالد و ســیاه جامگان نیز بــا تســاوی یک بر یــک به پایان رســید. گل فــوالد را ایمــان مبعلی و گل ســیاه جامگان را محمدمهدی عسگری به ثمر رســاند. اما روز جمعه در شهرهای مختلــف 4 بازی دیگر هم برگزار شــد که تیم پدیده موفق شد با تک گل حسین فاضلی، صنعت نفت آبادان را شکست دهد. ذوب آهن با نتیجه 2 بر یک و بــا گلهای مرتضــی تبریزی و میــالد فخرالدینی، پیکان را شکست داد. تک گل پیکان را محمدصادق بارانی به ثمر رساند. سپیدرود نیز در رشت با نتیجه یــک بر 2 از گســترش فوالد شکســت خــورد تا علی کریمی اولین تجربه سرمربیگریا­ش را بدون امتیاز پشت سر بگذارد. گلهای گسترش را رضا خالقیفر و عزیز معبودی به ثمر رساندند و تک گل سپیدرود را محمــد غالمــی وارد دروازه گســترش کرد. ســایپا نیز با نتیجه 3 بر 2 اســتقالل خوزســتان را شکســت داد. 3 گل ســایپا را آرمــان رمضانی، مهدی ترابی و محمد عباسزاده به ثمر رساندند. دو گل استقالل خوزســتان نیز توسط جونیور مارینی و فرید بهزادی کریمی به ثمر رسید.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran