Iran Newspaper

یه هل بدید هشتاد میلیونی بشیم!

- فریور خراباتی

خوشــبختان­ه صدا و ســیما این روزها در «مردمیترین» حالــت ممکــن قــرار دارد و انصافاً گزارشهــای مردمی اینرسانه جذاب و سیمینبر، از نظر درام با بر باد رفته و از نظر قوه تخیل با جنگ ستارگان برابری میکند.در نظر بگیرید که یک گزارشگر تلویزیون، میکروفون را در دست گرفته و به ســطح شــهر تردد میکند و یکسری سؤال در زمینههای گوناگون از مردم میپرسد؛

گزارشگر(سؤال اقتصادی): سالم، از اینکه در مملکت االن کمبــود پیــاز داریــم، مشــکل خاصــی دارید یــا بیام برات؟! مــردم: پیاز؟ چی هســت؟ آهان اون کــه وقتی میخوری دهنت چیز میشــه... آهــان! بــد بــو میشــه؟ اه اه اه! چیه اون؟ اشــک ملت رو هــم در میاره و نشــاط رو ازجامعه میگیره، نه به پیاز!

گزارشگر(سؤال سیاسی): شــما از دولت چه انتظاری دارید؟ (زیر لب میگوید) زیاد باشهها!

مردم: بهنام خدا، دولت مشــکل بیکاری رو حل کنه، مشــکالت مسکن و تورم و ازدواج رو تا امشــب حل کنه، به معیشــت برسه، دالر رو به پاپاسی برسونه، ارزونی بیاره، زیر ســینک روشــویی ما چکه میکنه، صبحها دیر پا میشــیم نون ســنگک بهمون نمیرسه، نون بفرسته اول صبح در خونه، از دولت قبلی هم تشکر کنه!

گزارشگر(سؤال اجتماعی): از زمان قطع شدن تلگرام، از زندگی چقدر راضیتر هستید؟

مــردم: با ســالم، لعنت به تلگرام، لعنت به اینســتاگر­ام که هرچی داشــتیم رو از ما گرفت. از وقتی تلگرام و اینستاگرام فیلتر شدن، مشکل ریزش موهای ما حل شــده، قدم بلندتر شــده و همه رو همینجوری بیشــتر دوســت دارم. االن با گوشــی موبایلم فندق و هســته زردآلو میشــکنم که مفیدترم هست. همونطور که سیگار مضره که براش فیلتر میذاریم؛ اینترنتم مضره پس فیلتر بشــه به نفع ماســت... امیــدوارم با کمــک فیلترینگ یه هل بدیم تا جمعیت بیکارها به هشــتاد میلیون نفر برسه، با تچکر!

گزارشگر(سؤال رسانهای): روزی چنــد ساعت برنامههای مفرح و جذاب صدا و سیما رو نگاه میکنید؟

مــردم: ســالم، دیگــه از دســتم در رفتــه! بهتــر بــود میپرســیدی­د کــی تماشــا نمیکنید؟من حتی وقتی که خوابم به احترام تالش برنامهســا­زان صدا و ســیما، تلویزیون رو روشن میذارم، به هرحال خیلی واسه ما زحمت میکشن و به احترام جومونگ و مختار هم که شده باید از رسانه ملی حمایت کرد!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran