Iran Newspaper

بررسی حوادث اخیر با حضور شمخانی، علوی و رحمانی فضلی در مجلس

-

ســــخنگوی هیأت رئیســــه مجلس گفت: نشســــت مشــــورتی نمایندگان مجلس با وزیران اطالعات و کشــــور و دبیر شــــورای عالی امنیت ملی درباره حوادث اخیر در ایران امروز - یکشنبه- برگزار می شود.

به گــــزارش ایرنا، بهروز نعمتی افزود: نشســــت مشــــورتی نمایندگان مجلس با عبدالرضـــ­ـا رحمانــــی فضلی وزیر کشــــور و حجت االســــال­م والمســــل­مین محمود علــــوی وزیــــر اطالعات و علی شــــمخانی دبیر شــــورای عالی امنیت ملی از ساعت 9 صبح تشکیل می شود. به گفته وی این جلســــه بدون حضور خبرنــــگا­ران تا ظهر ادامه دارد. ■ آزادیبازدا­شتشدگانخرا­سانرضوی وسمنان

از ســــویی دیگــــر دادســــتا­ن ســــمنان و اســــتاند­ار خراســــان رضــــوی از آزادی بازداشت شــــدگان در اعتراضهای اخیر خبر دادند. دیروز حیدر آسیابی دادستان مرکز استان ســــمنان در گفتوگو با ایسنا تعداد دستگیرشدگا­ن وقایع اخیر در این استان را بسیار محدود اعام کرد و گفت: اکثر این افراد با اخذ تأمین آزاد شدند.

به گفته وی«در اســــتان سمنان تجمع آنچنانی جز دو تجمع بسیار کوچک وجود نداشته و با حضور بموقع مردم، نیروهای انتظامــــ­ی و امنیتــــی و قضایــــی مشــــکلی در اســــتان نداشــــتی­م.» علیرضا رشیدیان استاندار خراســــان رضوی هم با اشاره به وضعیت دســــتگیر شــــدگان ناآرامیهای اخیــــر در ایــــن اســــتان، گفــــت: بیــــش از ۵8 درصــــد ایــــن افراد در همــــان مرحله اولیه بــــا احراز هویــــت و اخذ تعهــــد آزاد شدند. وی تصریح کرد: در این بین پرونده کسانی که دارای ســــابقه بوده یا اقدامات خرابکارانـ­ـــهای مانند آتــــش زدن موتورها یا تخریب اماکن عمومی را مرتکب شده بودند، به مقامات قضایی ارجاع شــــده تا به آن رسیدگی شود. ■ جزئیات دستگیری لیدرهای اغتشاشات شهرستانبرو­جرد

جانشــــین فرمانده انتظامــــ­ی بروجرد هــــم گفت: لیدرهــــا و عوامل نقشآفرین اغتشاشات بروجرد که قصد ایجاد انفجار و تخریب را داشــــتند، دســــتگیر شدند. به گزارش ایســــنا، محمد قاســــم میــــری در جمع خبرنــــگا­ران اظهار کــــرد: طی هفته گذشته در بروجرد آشــــوبگر­ان ناآرامیها و اغتشاشــــ­اتی را آغاز کردند که بافاصله از همان لحظــــات اول نیروی انتظامی به همراه سایر نیروهای امنیتی و بسیج وارد عملشدند.

وی اضافــــه کرد: عدهای در بروجرد که توسط معاندین ســــاماند­هی شده بودند قصد داشــــتند با ایجاد آشــــوب دست به تخریــــب و انفجارهایـ­ـــی بزنند کــــه اجازه تخریــــب در بروجرد به آنها داده نشــــد و تعدادی از این افراد دستگیر شدند. میری با اشاره به صدای مهیب چهارشنبه شب در بروجــــرد، افزود: شــــامگاه چهارشــــن­به صدایــــی مهیــــب در آخر خیابــــان تختی شنیده شد که به احتمال زیاد این صدای مهیب از دیگر اقدامات آشوبگران بوده اما موضوع در دست بررسی است.

وی تصریــــح کــــرد: روز جمعــــه در اقدامــــی، هســــته اصلــــی آشــــوبها­ی شهرســــتا­ن بروجرد در یکی از محلهها که بــــه نام مســــتعار «گرگ شــــب» فعالیت داشــــت دســــتگیر و در هنــــگام درگیــــری مجروح شد. تکذیبشایعه­مرگیکاغتشا­شگر براثربرخور­دباتوم

در پی انتشــــار اخبار نادرست در مورد مرگ یــــک مواد فــــروش در بازداشــــ­تگاه کانتری و ربــــط دادن آن به ناآرامیهای اخیر، پلیس اســــتان مرکزی ادعای مرگ یک اغتشاشــــ­گر در بازداشتگاه پلیس به علــــت برخورد باتــــوم را تکذیــــب کرد. به گزارش میزان پلیس استان مرکزی با بیان اینکه فرد مورد اشــــاره یک فروشنده مواد مخــــدر بوده اعــــام کرده اســــت: در طول شــــب از متهم تحت نظر، توســــط مأمور تحــــت نظــــرگاه چندین نوبت سرکشــــی میشــــود که در صبح روز بعــــد زمانی که مأمــــور تحت نظــــرگاه در زمان سرکشــــی متوجه میشود که متهم لباس خود را به دور گردنش پیچیده و جان باخته اســــت. در حالی که بازداشــــ­ت این فرد هیچ گونه ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته، لکن برخی معانــــدا­ن و بدخواهــــ­ان با اهدافی سوء، اخباری کذب مبنی بر فوت این فرد در تجمعات اخیر و به علت برخورد باتوم به ســــر وی را منتشــــر کردند کــــه پلیس با تکذیب کشته شدن این فرد در تجمعات اخیروباتأک­یدبراینکهب­اکسانیکهبا­انگیزه عناد ورزانه و به قصد اختاف افکنی اقدام به انتشار این گونه اخبار جعلی میکنند، برخورد قاطع خواهد داشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran