Iran Newspaper

گفتوگوی ملی برای اصالحات ساختاری در کشور

معصومه ابتکار در گفتوگو با «ایران آنالین» خواستار شد

-

معصومــه ابتــکار بــا اشــاره بــه اینکــه اصالحطلبــ­ان نقــد و اعتــراض در کنــار حفــظ آرامــش و پرهیــز از خشــونت را به رســمیت میشناســند، بــر شــکلگیری گفتوگــوی ملــی برای بررســی اصالحــات ســاختاری در حوزههای سیاســی، اقتصادی و دیپلماسی تأکید کرد.

معــاون امور زنان و خانــواده رئیس جمهوری در پاســخ بــه ایــن ســؤال «ایــران آنالیــن» کــه فکــر میکنیــد رویکــرد اصالحطلبــ­ان درباره نفی خشــونت و دفــاع از نظام ضمن پذیرش حق اعتراض، مورد پذیرش جریانها و ارکان کشور قرار بگیرد، اظهــار کرد: اصالحطلبان با این موضعگیریها دنبال این نیســتند که گشایشــی برای آنان ایجاد شود، بلکه میخواهنــد بــرای کشــور گشــایش ایجاد شــده و انســجام و یکپارچگــی ملی شــکل بگیــرد تا دولــت و مجلــس بتوانند تصمیمهای بزرگ بگیرند.

وی با بیــان اینکه اصالحطلبان همواره نقد و اعتراض را به رســمیت میشناســند و قبول دارند که باید فضایی برای طرح مشــکالت وجود داشــته باشــد، اضافه کرد: اما در کنار اینهــا، اصالحطلبان همــواره به حفظ آرامــش، گفتوگوی منطقــی و پرهیز از خشــونت و دوری از فضایی که به ترویج رادیکالیزم و تندروی منتهی شود، تأکید دارند.

ابتــکار ابــراز امیــدواری کــرد کــه ایــن شــرایط تنهــا بــه موضعگیریهـ­ـا محــدود نشــود و اصالحطلبــ­ان و دولــت اقدامات عملی برای پاسخ به مطالبات انجام دهند.

ابتکار، خواســتار شــکلگیری یک گفتوگوی ملی درباره مباحــث و مطالبات طرح شــده در جامعه شــد و تأکید کرد که این گفتوگوی ملی میتواند زمینه اصالحات ساختاری در حوزههای سیاســت، اقتصاد و حتی دیپلماســی را فراهم آورد.

وی بــا تأکیــد بــر اینکه دولــت بــه تنهایــی نمیتواند این اصالحــات را انجــام دهد، اضافه کرد: اگــر معتقدیم در قوه قضائیه هم ضعفهایی وجود دارد، باید زمینه شکلگیری گفتوگو فراهم شــود تا نخبگان و کارشناســا­ن بتوانند طرح و نظر بدهند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran