Iran Newspaper

آیت اهلل موحدی کرمانی: سازو کار مراجعه مردم به مسئوالن بازتعریف شود

-

نخستین جلسه مجمع تشــخیص مصلحت نظام بعــد از ناآرامیهــ­ای اخیر، دیروز بــا حضور اکثریت اعضــا، تشــکیل شــد. البتــه مطابق جلســه گذشــته آیتاهلل هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحــت نظــام کــه بــرای ادامــه رونــد درمانی به آلمان ســفر کرده اســت، در جلسه حضور نداشت و آیــتاهلل موحــدی کرمانی، دبیر جامعــه روحانیت مبارز اداره جلسه را به عهده گرفت.

آیــتاهلل موحــدی کرمانی ابتــدای این جلســه، با اشــاره به حوادث روزهای گذشــته گفت: حســاب مــردم عزیــز و مطالبــات آنــان بــا اغتشاشــگر­ان جداســت و در این روزها امریکا و اسرائیل خوشحال شــدند. آنها فکــر کردند میتوانند با ســوء اســتفاده از مطالبــات عمومــی هــر غلطــی بکننــد، غافــل از آنکــه انقــالب نور خداســت و از این رفتارها آســیب نمیبینــد. وی با بیان اینکه ارتبــاط متقابل مردم و مســئوالن از اهمیت ویژهای برخوردار اســت، گفت: باید ســازوکار مراجعه مردم به مســئوالن برای رفع مشکالتشــا­ن به گونهای که مردم بتوانند مسائل و مشکالتشان را با مسئوالن مربوطه براحتی مطرح کنند، بازتعریف و طراحی شود. ■ روایت رضایی از طراحی آشوب ها در اربیل

در پایــان ایــن جلســه دبیــر مجمــع تشــخیص مصلحــت نظــام بــا حضــور در نشســت خبــری، با اشــاره بــه ارائه گــزارش شــورای عالــی امنیت ملی از ریشــههای حوادث اخیر در جلســه اخیــر از تأکید اعضــای مجمع به حفظ و تقویــت وحدت و تالش بــرای رفــع مشــکالت و نارســاییه­ا در اداره کشــور خبــر داد. رضایــی بــا اشــاره بــه طراحــی مشــترک سرویسهای جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی و عربســتان با همکاری گروهــک منافقین و عناصر سلطنتطلب گفت : چند ماه پیش در اربیل عراق جلســهای بیــن رئیــس میز عملیــات ویــژه CIA که مسئول میز عملیات ایران است، قصی رئیس دفتر پســر صــدام و هانــی تلفا بــرادر زن صــدام نماینده بارزانیها، نمایندگان منافقین و نماینده عربستان تشکیل شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامــه داد: در این جلســه، تاریخ عملیــات در ایران مشخص شد؛ آنها مشخص کردند که اواخر آذرماه با اســتفاده از فضای مجازی کار را شــروع کرده و در دی مــاه و بهمن هدف براندازی را دنبال کنند. این عملیات «اســتراتژی همگرایی نتیجــه بخش» نام داشــت. رضایی گفت: تصــور میکردند بــا این کار، کنترل تمام شــهرها از دست مسئولین خارج شده، در گام بعدی اســلحه وارد کشــور میکنند که به این واسطه تعداد زیادی از مردم کشته شده و در نهایت امریکا از شــورای حقوق بشــر مصوبهای علیه ایران درخواســت کرده و در نهایــت تحریمهای جدیدی را اعمــال کنند و پــس از آن منافقین وارد فاز بعدی شوند. وی با اشاره به اینکه تمام این سناریو در اربیل طراحی شــده اســت، گفت: از ٢ تا 3 ســال پیش که مسئولین امنیتی عربستان در پاریس در گردهمایی منافقین حاضر شــدند، مقدمات این سناریو چیده شــد. رضایــی گفت: قرار شــد کمیســیون سیاســی و امنیتی و کمیسیون اقتصادی مجمع مسائل اخیر را بررســی و پیرامون نارضایتیها در یک طرف و ســوء اســتفاده دشمنان کشــور از ســوی دیگر پیشنهادات خــود را ارائــه کنند. وی با تأکید بــر ضرورت پیگیری حقوقــی رفتارهــای دولــت امریــکا گفت: خواســتار اقــدام جــدی دولــت محتــرم درخصــوص طــرح شــکایت و پیگیــری حقوقی و مطالبه خســارتهای حــوادث اخیــر ناشــی از دخالتهای شــیطنتآمی­ز امریکا در کشورمان هستیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran