Iran Newspaper

تاجزاده: حق اعتراض به رسمیت شناخته شود

-

معـــاون سیاســـی وزیر کشـــور در دولـــت اصالحات با اشـــاره به ناآرامیهای اخیر گفت: راه حل اعتراضات در یک کالم شنیدن پیام مردم و دیدن خود آنها و توجه به مطالبات آنها و پاســـخگو بودن کل حکومت نسبت به این مطالبات است.

مصطفـــی تاجـــزاده در گفتوگـــو با اعتمـــاد آنالیـــن افزود: بایـــد بـــه روشهای تحمیـــل و تحقیر پایـــان داده شـــود و اجازه مشـــارکت همه ایرانیان در عرصه سرنوشتشـــ­ان فراهم شود. حق اعتراض باید به رسمیت شـــناخته شود تا مردم به هر چیز و هر کسی که اعتراض دارند بتوانند اعتراض خود را بیان کنند.

او بـــا بیان اینکه «بخشهـــای قابل مالحظـــها­ی از حکومت به صدای مردم توجـــه کردند» ادامه داد: ما بـــرای اینکه ثبات سیاســـی و نظم آن حفظ شـــود به این توجه نیاز داریم خصوصاً با مخالفان گستردهای که در منطقه و جهان داریم راهی نداریم جز اینکه اعتماد، رضایت و مشـــارکت مـــردم خودمان را جلب کنیـــم، تـــا بتوانیم در این دنیای آشـــفته کشـــتی نجـــات ملی را به ساحل مقصد برسانیم.

تاجـــزاده افزود: مهم این اســـت که در وهلـــه اول مردم حق اعتراض خـــود را با حضور یا بدون حضور مســـئوالن به دســـت آورند و این حق به رسمیت شناخته شود.

در وهلـــه دوم مقامـــات بتوانند با مردم صحبـــت کنند حاال چه از طریق صداوســـیم­ا و دیگر رسانهها و چه از طریق رو در رو بـــا نمایندگان خود معترضان باشـــد. مهمتـــر از صحبت کردن اینکه جامعه احساس کند که آنها در عمل گامهایی برداشتهاند برای اینکه مطالباتشان را محقق کنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran