Iran Newspaper

شورا تنها با کلیات طرح جدید ترافیک موافق است

-

طــرح پــر ســرو صــدای ترافیــک کــه در چنــد روز اخیــر بــا اعامیــه معاونت حمــل و نقل ترافیــک دربــاره توقف ثبت نام ســال ۷9، بیشــتر از گذشــته جنجال به پا کرده بود، دیروز در شــورای شــهر تهران هم با واکنش اعضا روبهرو شد. شوراییها البته پیش از شروع جلسه رسمی، با محسن پورسیدآقای­ی، معاون حمل و نقل ترافیک هم جلسه برگزار و از او درباره ابهامات این طرح سؤال کرده بودند!

رئیس شــورای اســامی شــهر تهران با اشــاره به ورود بیــش از 0۲۱ هــزار خودرو به محدوده طرح ترافیک گفت: در حال حاضر متأسفانه تعداد ورودیهای خودرو به محدوده طرح ترافیک بسیار افزایش پیدا کرده که در طرح جدید تاش خواهیم کرد تعداد این ورودیها کاهش پیدا کند.

محســن هاشــمی درباره طــرح ترافیــک جدید گفت: طــرح ترافیــک فعلی تا فروردیــن ماه ســال آینده ادامه خواهد داشــت اما بیش از 0۲ ســال اســت که طرح ترافیک فعلی در حال اجرایی شدن است. در ابتدای این طرح تنها 0۲ هزار خودرو اجــازه ورود به محدوده طرح را داشــتند و 4000 خودرو نیز میتوانســت­ند به صورت روزانه مجوز ورود به طرح ترافیک را خریداری کنند. وی افزود: در حال حاضر بیش از 00۱ هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند به همین دلیل آلودگی هوای شهر تهران کاهش نمییابد و عماً گویی طرح ترافیک اجرا نمیشود. در حال حاضر به همه کارت ورود به محدوده طرح ترافیک دادهایم و از سوی دیگر درآمدی نیز نصیب شــهرداری تهران نمیشود چرا که تورم بســیار زیاد است. وی ادامه داد: تاش خواهیم کرد در طرح ترافیک جدید ورودی به محدوده طرح را کاهش دهیم، در گذشته 0۲ هزار خودرو برای ورود به طرح میآمدند که امروز به 0۲۱ هزار خودرو افزایش پیدا کرده اســت. براین اســاس نیاز اســت که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که در این بازه زمانی چرا ورود به طرح اینقدر افزایش پیدا کرده است.

هاشــمی درباره ممنوعیت طرحهای شــناور هم گفت: صدور مجوزهای شناور اقدام مناسبی بود اما متأسفانه به صورت مناسب از آن استفاده نمیشد به شکلی که کارتهای شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که نهایتاً مجــوز آن لغو شــد. وی تأکید کــرد: 500 تا 600 کارت به شــکل غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار داشت. هاشمی ادامه داد: هنوز به شکل رسمی طرح ترافیک جدید به تصویب نرســیده و در این مســیر معاونت حمل و نقل شــهرداری تهران تاش میکند مصوبات الزم را بگیرد. بیتردید وقتی طرحی جدید میخواهد آغاز بشود پرسش و پاسخ و نظرات مختلف نسبت به آن مطرح میشود. طرح جدید ترافیک بهشورایترا­فیکتهرانار­سالشدهاستو­معاونتحملو­نقلترافیکش­هرداری تهران نیز تاش میکند آن را به تصویب برساند. ■ یکگروههرزم­انبخواهندا­عتراضمیکنن­د،یکگروهازای­نحقمحرومند!

ناهید خداکرمی در نطق پیش از دستور خود در جلسه دیروز با اشاره به حوادث اخیــر کشــور با بیان اینکه بغض فروخورده نســلی که بعد از انقاب بــه دنیا آمده و رشــد کرده، حقوق خود را جســتوجو میکند، گفت: در یکی دو هفته اخیر شــاهد بــروز اعتراضاتــ­ی بودیم که طی آن حوادث تلخی نیز اتفاق افتــاد و تعداد زیادی از شهروندانته­رانیازجمله­دانشجویان دستگیروزند­انیشدهاند.

وی افزود: بدیهی است با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزکوسرن­وشتروحاالم­ینیهادارند،بسیارنگران­ند.نگرانندکهم­بادایکقاضی دیگر، یک نیروی خودسر دیگر و یا یک همسلولی اراذل و اوباش اشتباه کند و خدای ناکرده اتفاقی غیرقابل بازگشت حادث شود. خداکرمی گفت: همه ما میدانیم که بغض فروخورده نســلی که بعد از انقاب به دنیا آمده و رشــد کرده، حقوق خود را جســتوجو میکند، پرسشگری که نه تنها پاسخی برای ســؤاالت و خواستههایش دریافت نمیکند، بلکه شاهد آن است که سازمانها و نهادهایی عمدتاً فرهنگی که هیچ تأثیری در زندگی روزمره آنها و حتی شــکوفایی کشــور ندارند، بر سر سفره او و نسلآیندهکش­ورنشستهاند­وباترویجچا­پلوسیوتداو­مشیوهمدیری­تیآزمونوخط­ا منابع کشور را میبلعند و به یأس و ناامیدی دامن میزنند.

وی تأکید کرد: در شرایطی که طبق اصل ۷۲،0۲،9۱ قانون اساسی مردم از حقوق برابــر برخوردارنـ­ـد و حق دارند تــا اعتراضات خود را بهصــورت فردی یا راهپیمایی مســالمتآم­یز بیــان دارنــد، یک گروه هــر زمان کــه اراده کنند از این حق اســتفاده میکننــد و به خیابــان میآیند در حالی که ســایر گروهها از این حــق محرومند و نه تنها دیده نشدند، بلکه صدایشان نیز شنیده نمیشود و همواره با وجود اعتراضات مسالمتآمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند. خداکرمی گفت:من بهعنواننما­یندهمردمشر­یفتهرانازد­ستگاههایذی­ربطدرخواست­دارمتادرای­ن زمینه شفافسازی کنند، و گزارش بدهند که در حوادث اخیر، چند نفر از شهروندان تهرانی بازداشت شده اند؟ وی افزود:همچنین از همکارانم تقاضا دارم تا به اتفاق به میان جوانان، اصناف، دانشجویان، معلمان، کارگران، و سایر اقشار برویم، سخن آنان را بشــنویم و باب گفتوگو میان مدیران خســته و محتاط دهه اول انقاب را با جوانانپرشو­رامروزبازک­نیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran