Iran Newspaper

رئیس سازمان بهزیستی : اورژانس اجتماعی مانع خودکشی ۹هزار نفر در ۲سال گذشته شد

-

رئیــس ســازمان بهزیســتی گفــت: در مجمــوع 9 هــزار نفــر در ســالهای 94 و 95 بــا مداخلــه اورژانــس اجتماعــی از خودکشی صرف نظر کردند.

بــه گــزارش ایرنــا، انوشــیروا­ن محســنیبند­پی روز یکشــنبه در آییــن معرفــی مدیــرکل بهزیســتی اســتان اصفهــان افزود: اکنــون مراکــز اورژانس اجتماعــی در ۰51 شــهر کشــور فعالیت میکنند که با مداخله این مراکز در سال 94 چهــار هــزار نفر و در ســال 95 افزون بر پنج هزار نفر از خودکشــی صرف نظر کردند.

وی خاطرنشــان کــرد: اورژانــس اجتماعیباف­عالیتهایعل­میوبهنگام خــود نقــش مؤثــر و شــایانی در کاهــش بحرانهــای فــردی، خانوادگــی و کاهش طالق و خودکشی در کشور داشته است. وی همچنیــن گفــت: ســاالنه حدود 5۲ تــا ۰3 هزار کودک معلول در کشــور متولــد میشــوند کــه بــا آزمایشهــا­ی تشخیصی و همکاری فراگیر قصد داریم در برنامه ششم توسعه دیگر شاهد تولد کودکان معلول در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه ســه راهبرد اساســی در دولــت تدبیــر و امیــد، در ســازمان بهزیســتی تبییــن شــده اســت، افــزود: نخســتین راهــکار برنامههــا­ی فرآیندی پایــدار بــرای پیشــگیری از آســیبهای اجتماعی و معلولیتهاس­ت.

وی اضافــه کــرد: توســعه غربالگری شــنوایی و ســنجش میزان تنبلی چشم بهطــور جــدی در برنامههــا­ی ایــن مجموعــه قــرار گرفتــه و مراقبتهــا­ی بهنــگام و کارشناســی بــرای رفاه بیشــتر افراد زیر پوشــش دومین هدف مد نظر بهزیستی در این راهبرد است.

محســنی بندپی اضافه کرد: بر این اســاس، الیحــه حمایــت از معلــوالن در ســازمان بهزیستی کشــور تهیه و به مجلس شــورای اســالمی ارائه شد که از کاملترین و اثربخشترین الیحهها بــرای حمایــت از معلــوالن به شــمار میرود.

وی تصریــح کــرد: افزایــش جلــب مشــارکتها­ی مردمــی واســتفاده ازظرفیــت نیکــوکارا­ن ســومین راهکار بهزیســتی کشــور در دولــت دوم دکتــر روحانــی به شــمار مــیرود تا بر مبنــای آن واگــذاری فعالیتهــا بــه ســازمانها­ی مــردم نهــاد و خیــران افزایش پیــدا کند. در این آیین مرضیه فرشــاد بــه ســمت مدیــرکل بهزیســتی اســتان اصفهــان معرفــی و از ســعید صادقی مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان قدردانی شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran