Iran Newspaper

پیشبینی بروز تنش آبی در ۹ شهر استان البرز

-

قم - خبرنــگار «ایران»/ عملیات اجرایی خــط ۲ مترو قم تا پایان امســال اجرایی میشود که در فاز نخست آن، ایستگاههای «قلعه کامکار» تا میدان «مطهری» با توجه به اتمام حفاری تونل در حال ساخت، به بهرهبرداری میرسد.

«علیرضا قاری قرآن»، سرپرســت ســازمان قطار شهری قم با بیان اینکه طبق برنامهریزی­های انجامشــده کل خط یک مترو تا میدان ولیعصر(عج) تا پایان ســال 98 آماده بهرهبرداری اســت، افــزود: خط ۲ نیــز در مرحله مطالعات و انعقاد قــرارداد با طرف چینــی برای تأمیــن اعتبــارات اســت و امیدواریم تا پایان امســال عملیــات اجرایــی ایــن خــط آغازشــود. در حــال حاضر دســتگاه حفاری تونل در مرحله آمادهســاز­ی برای شروع حفاری از منطقه «پردیسان» بوده و برای شروع طرح اداره کل منابع طبیعی استان قــم، زمینی بــه مســاحت 67 هکتار بــرای دپــوی متــرو در اختیار شــهرداری قرار داده اســت. وی با تأکید بر اینکــه راهاندازی خط ۲ اولویت بیشتری از خط یک مترو قم دارد، خاطرنشان کرد: حجم مســافر در این خط نســبت به خط یک بیشــتر اســت و با توجه به پیونــد با مرکزیت شــهر، تمام مناطق پردیســان، شــهرک قدس، میدان مفید، دانشگاه قم، بلوار امین و خیابان آیتاهلل صدوقی را تحت پوشش قرار میدهد.

با توجه به میزان بارشها، در تابستان پیش رو 9 شهر استان البرز با تنش آبی مواجه خواهند شد که این معضل در کرج و کمالشهر حادتر است.

به گزارش ایسنا، «غامرضا رضایی فر»، مدیرعامل شرکت آب و فاضاب شهری استان البرز اظهار داشت: در تابستان امسال فقط ۳ منطقه کمالشهر، مهرشهر و نظرآباد با تنش آب مواجه بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه کل شــبکه آبرســانی شهری استان البرز ۲ هزار و 878 کیلومتر است، گفت: ۰7 درصد آب مورد نیاز استان از چاه و ۰۳ درصد از آبهای سطحی تأمین میشود. چاههای استان۰7۴ حلقه است، اما از این تعداد ۱7۳ حلقه در مدار است و 99 چاه خشک شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran