Iran Newspaper

برف و باران تا پایان هفته ادامه دارد

-

گــروه ایران زمیــن/ بر اســاس پیشبینی سازمان هواشناسی بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

«محمداصغری»،کارشناسساز­مان هواشناسی از بارش در استانهای جنوبی کشور تا آخر هفته به صورت پراکنده خبر داد و اظهار داشت: امروز(دوشنبه) بارش باران و برف از جنوب غرب کشور تا شمال شــرق کشــور ادامه دارد. برای استانهای خوزســتان، چهارمحــال و بختیــاری، خراســان رضوی و شــمالی و اســتانهای ساحلی خزر نیز در این مدت بارش باران پیشبینیمیش­ود.همچنینامرو­زشاهد بارش بــرف در چهارمحــال و بختیاری و بخشهایــی از اســتان اصفهــان خواهیم بود. در جنوب کشــور نیز برای استانهای فارس،کرمان،بوشهر،هرمزگانومن­اطق چابهــار و زرآبــاد سیســتان وبلوچســتا­ن بارش باران پیشبینی میشــود. اوج این بارشها روز سهشــنبه اســت که دامنه آن بهشمالسیست­انوبلوچستا­نهمکشیده میشود.

کارشــناس ســازمان هواشناســی از کاهش دمای هوا در کشور خبر داد و افزود: تهران فردا سهشنبه دمای هوا منفی یک درجه را تجربه میکند. در ســایر استانها هم از امــروز روند کاهش دمــای هوا آغاز میشــود.اصغری با بیان اینکه بارش در شــمال کشــور همچنان ادامه دارد، تأکید کرد: شهرهای شمالی در آخر هفته برفی هســتند و پیشبینی میشــود استانهای ســاحل خزر در ۲ روز پایانــی هفته بارش برف خوبی داشته باشند. ■ برف زنجان را فرا میگیرد

«حسین ســلطانی»، کارشــناس اداره کل هواشناســی اســتان زنجــان، از ورود ســامانه بارشی به استان زنجان طی چند روز آینــده خبر داد و گفت: بــارش باران و برف استان را فرا میگیرد.

وی تصریــح کرد: بارش بــرف و باران جنــوب اســتان را فرا میگیــرد. همچنین در شهرســتان طــارم بــارش بــه صــورت بــرف خواهــد بــود و در ایــن راســتا مه در گردنههــای کوهســتانی حاکــم میشــود. مســافران اگر قصد ســفربه این مناطق را دارند حتماً تمهیدات ایمنی و گرمایشی را مدنظر قرار دهند.

ســلطانی یــادآور شــد: با بــارش برف پدیده مه در گردنههای کوهستانی حاکم میشــود. همچنین دمــای هوای اســتان زنجــان ســه الــی پنــج درجه ســانتیگرا­د کاهش مییابد و هوا سرد میشود. ■ راه ارتباطــی 100 روســتای الیگــودرز مسدودشد

«احسان جهانیان» فرماندار الیگودرز لرســتان نیــز اظهــار داشــت: راه ارتباطی ۰۰۱ روســتای شهرستان الیگودرز بهدلیل بارش سنگین برف مسدود است.

وی بــا بیــان اینکــه همــه راههــای اصلی شهرســتان باز اســت و تردد انجام میشــود افــزود: گروههــای راهــداری در منطقــه مســتقرند و در حــال بازگشــایی راههــای روســتایی هســتند. این روســتاها در بخشهای«بشــارت ذلقــی»، «زز» و «ماهــرو» قــرار دارد که ســعی میشــود حداکثر تا فردا(دوشــنبه) راه این روستاها بازگشاییشو­د.

جهانیان تصریح کرد: برخی روستاها حتی راه معمولی ندارد و افراد به صورت پیــاده عبــور میکننــد ولــی روســتاهای­ی کــه جــاده دارند ســعی میشــود بــزودی بازگشاییصو­رتگیرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran