Iran Newspaper

برف و باران در نقاط مختلف کشور ادامه دارد

۱۵ خودرو گرفتار در برف و کوالک چهارمحال و بختیاری، از سوی نیروهای امدادی کمکرسانی شدند

-

گروه ایران زمین / بــا تداوم کاهش دمای هــوا، ســازمان هواشناســی ادامــه بارش بــرف و بــاران را بــرای اغلب نقاط کشــور پیشبینیکرد.

«محمــد اصغــری»، کارشــناس ســازمان هواشناســی از وزش شــدید بــاد در مناطــق شــرقی کشــور خبــرداد و اظهار داشــت: از امروز (سهشنبه) شاهد بارش برف در مناطق کوهســتانی کشــور خواهیــم بــود. بارشهــا در اســتانهای فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمــان، یزد و هرمزگان به صورت برف و بــاران ادامه دارد. همچنیــن بارش برف در بخشهای شــمالی خراســان رضوی و خراســان شــمالی همــراه بــا وزش بــاد شدید خواهد بود که در این مناطق، وقوع کوالک و برف دور از انتظار نیست.

کارشــناس هواشناســی تصریح کرد: بــا توجــه بــه پدیــده وزش بــاد در جنوب کشــور آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز و بخشهایــی از دریــای عمــان مــواج و متالطــم خواهد بــود. کاهش دمــای هوا و ســرمای محســوس هــوا در روزهــای آینــده پیشبینــی میشــود و بــا توجــه به پدیــده وارونگــی هــوا، هموطنان در شــهرهای صنعتی چون تهــران، تبریز، قــم، ارومیــه و بــا کمی تأخیر مشــهد با افزایش آالیندهها مواجه خواهند بود. ■ ورود2سامان­هبارشی بهاستانکرم­انشاه

همچنیــن «علــی محمــد زورآوند»، معــاون اداره کل هواشناســی اســتان کرمانشــاه گفت: در طول یک هفته اخیر ورود 2 ســامانه بارشــی به استان موجب بــارش 17 میلیمتــری بــاران در نقــاط مختلــف شــده اســت. بیشــترین بــارش در هفتــه اخیــر از شــهر «گواور» بــا 36.4 میلیمتــر، پــاوه، 35.4 میلیمتــر و ثــالث باباجانی بــا 20.3 میلیمتر گزارش شــد. در ایــن مــدت میانگیــن بارش در شــهر کرمانشــاه نیز بــه 11.2 میلیمتر رســید تا یکی از شهرهای کم بارش استان در طول هفتهاخیرلق­ببگیرد.

معــاون اداره کل هواشناســی اســتان کرمانشــاه بــه بارشهــای رخ داده در مناطق زلزله زده نیز اشــاره کــرد و افزود: ثالث باباجانی 29.3اب میلیمتر بیشترین بــارش این مناطق را بــه خود اختصاص داد و شــهرهای داالهــو 20 میلیمتــر و ســرپلذهاب نیــز 15.5 میلیمتــر بارش داشــتند. وی میانگیــن بارشهــای یــک هفته اخیــر گیالنغرب را 13.6 میلیمتر و قصرشــیرین را نیــز 12.6 میلیمتر عنوان کــرد و گفــت: در این مدت شــاهد بارش بــرف در برخی نواحی اســتان نیز بودیم بهگونــهای کــه میانگین بــارش در داالهو به5سانتیمت­روشهرهایاس­المآبادغرب، روانســر و جوانــرود نیــز هر کــدام به یک سانتیمتر رسید. ■ امدادرسانی­به۱۵خودروگ­رفتار در برف وکوالک چهارمحال و بختیاری

در همین حال، «احمد جمشیدی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری هم اظهار داشت: با توجه به بارش برف و کوالک در استان، به 1۵ خودرو گرفتار در برف در این استان امدادرســا­نی شــد. بهدنبال بارش برف و کوالک 6 راه شــریانی و 16 راه غیرشریانی دارای بــارش بــود کــه با کمک راهــداران عالوه بــر بازگشــایی این مســیرها گردنه «رخ» نیــز بازگشــایی شــد.122 راهــدار و 182 دســتگاه ماشــینآال­ت ســنگین و نیمهســنگی­ن کار برفروبی را انجــام داده و در مجمــوع یک هــزار و 106 تن شــن و نمک در این مسیرها استفاده کردهاند تا از یخزدگی و لغزندگی مسیرها جلوگیری کننــد. در پــی بارش شــبهای گذشــته، 10 ریزش داشــتیم که به کمک راهداران ریزشبــردا­ری انجــام شــد. در ادامــه خدماترســا­نی راهداریهــ­ا، 51 خــودرو امدادرسانی و 5 نفر اسکان داده شدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran