Iran Newspaper

برترین های 20۱8 برای نصب روی گوشی شما

- مانی آشتیانی

میلیونهــا اپلیکیشــن در اپ اســتورها وجــود دارد کــه پیــدا کــردن بهتریــن وکاربردیتر­ین آنها کار را برای همه کاربران ســخت میکند. مهم نیســت شما دنبال چه اپلیکیشــن­ی هســتید چرا که همیشــه راهــی وجود دارد کــه میتوانید به کمــک آن بهتریــن برنامه برای نصب روی گوشــی خــود را پیــدا کنید،برای نمونه در حال حاضر بســیاری از سایتهای معتبر با شــروع سال ۸۱۰۲ بهترین اپلیکیشــن­هایی را که باید روی گوشی خود نصب کنید معرفی کردهاند. چنین مطالبی میتواند برای بسیاری افراد که به دنبال استفاده بهتر از امکانات گوشی هوشمند خود هستند مفید باشد. سایت mobileappd­aily و zdnet در گزارشی بهترین اپهایی را که باید در سال جدید میالدی کاربران سیستم عامل اندروید و ios در اختیار داشــته باشــند معرفی کرده اســت. در این لیســت باال بلند نام اپهــای گوناگونی دیده میشــود که برخــی از آنها تنها در امریــکا واروپا کارایی دارد ،بنابراین ما از بین این لیســت ۰۰۱ تایی تنها برنامههایی را به شــما معرفی می کنیم که قابلیت استفاده آن در کشور وجود دارد.

■ ۵ برنامهکارب­ردیبرایکار­براناندروی­د

در لیســت برنامههــا­ی برتــر اندرویــد در ســال 8۱۰۲، بهتریــن برنامه برای عکاسی ‪Google Camera‬ معرفی شده است. این برنامه یک دوربین ساده و ســریع بــرای ثبــت تصاویــر خالقانه یا فایلهــای ویدئویی را در اختیــار کاربران خود میگــذارد. همچنین این اپلیکیش دارای قابلیــت ‪photo Share‬ و عکاســی پانورامــا ۰6۳ درجــهای را نیــز در اختیــار کاربرانــش میگــذارد. ‪Lens Blur‬ بــرای کاهــش عمــق میــدان تصویــر مشــابه دوربینهای SLR (برجسته کردن تصویر در مرکز تصویر و محو کردن پس زمینه) هــم از دیگــر قابلیتهــا­ی ایــن برنامــه رایگانکارب­ردیبرایدوس­تدارانعکاس­ی است.

گــم کــردن یــا بــه یــاد نیــاوردن اینکه گوشــی یا دیگر دســتگاه اندرویدی خــود ماننــد تبلت یا ســاعت هوشــمند یک شــرایط عــادی اســت اما بــه کمک ‪Android Device Manager‬ میتوانیــد بســرعت دســتگاه اندرویدی خود را پیدا کنیــد. این برنامــه محل دقیق دســتگاه اندرویدی را به شما نشان می دهد البته این نمایش منوط به این اســت که پیش ازهرچیزدرب­خشتنظیماتت­مامنکات الزم را رعایت کرده یا انجام داده باشید. اگر گوشــی خــود را گم کردیــد میتوانید یکی دیگر از دستگاههای اندرویدی خود را که در حساب گوگل شما فهرست شده کمــک بگیرید تا بهوســیله آن و از طریق سرویس گوگل مپ، تلفن مفقود شده را پیداکنید.ایناپلیکیش­نحتیمیتوان­دبه تلفن دستور دهد تا از خود صدایی بسیار بلند ساطع کند تا اگر در آن حوالی بودید بتوانیدآنر­اپیداکنید.همچنینبه کمک

این برنامه میتوانید دستگاه خود را قفل یا اطالعات روی آن را پاک کنید، البته این برنامــه مدتی اســت که نامش بــه Find ‪My Device‬ تغییر کرده است.

بــرای مدیریــت کارهایتــا­ن بــه کمــک سیســتم عامــل اندرویــد برنامــه Any.do در ســال 8۱۰۲ پیشــنهاد داده شده است. با کمک این برنامه میتوانید تمام کارهای خود را برنامهریزی و انجام آن را مدیریــت کنیــد.از قابلیتهــا­ی خوب Any.Do امکان دســتهبندی کارها و وظایــف در گروههــای مختلــف اســت، برای مثــال میتوانید برای مــوارد کاری، موارد شــخصی، فهرســت خریــد منزل، فیلمهــای موردعالقــ­ه یــا مکانهایی که قصد بازدید از آنها را دارید فهرستهایی مجزا بســازید. این امکان تا حد زیادی به ســازمانده­ی بهتر کارهــا کمک میکند. این برنامه با قابلیت همگامسازی ابری اجــازه میدهد به فهرســت کارهای خود از تمام دســتگاهها­یی که دارید دسترسی داشتهباشید.

بــرای شخصیســازی کــردن گوشــی اندرویدی خــود میتوانید از ‪Action Launcher ۳‬ بهره ببرید. یکی از جالبترین قابلیتهای این النچر(رابط گرافیگی رام گوشی) امکان اضافه کردن تمهای سایر النچرها مانند النچر Apex، ‪Nova، Google Now، HTC Sense،‬ ‪Galaxy Touchwiz‬ و النچــر اصلــی اندروید را به کاربرانش می دهد.با کمک این النچــر میتوانید لیســتی از برنامهها و بازیهــای منتخــب خود را کــه در طول روز زیــاد به آنها ســر میزنیــد در Quick drawer قــرار دهیــد تا دسترســی به آنها سریع و آسانتر باشد.

شــاید وقت آن رســیده که کمی تنبلــی و بهانــه نداشــتن زمــان را کنــار بگذارید و با کمک برنامــه RunKeeper بــه وزن دلخــواه خودتــان برســید. ایــن برنامــه از جیپــیاس بــرای تعقیــب فعالیتهــا­ی شــما اســتفاده میکنــد و فاصله، زمان، ســرعت، کالــری، ضربان قلب و مســیر حرکت شــما روی نقشه را ثبــت میکنــد. نمایش میــزان فعالیت شــما در یک روز روی نقشــه میتواند به یک انگیزه برای افزایش میزان فعالیت بدنی شــما تبدیــل شــود. در واقع میزان مســافت طی شــده توسط شــما هنگام دویدن، دوچرخه سواری یا فعالیتهای ورزشــی دیگــر و ســرعت حرکتتــان از طریق GPS دســتگاه ثبت میشــود و در نهایت اطالعــات کامــل و دقیقی مانند میــزان فعالیت، میــزان کاهــش وزن در قالب یک نمودار و حتی میزان پیشروی اهــداف در اختیارتان قــرار میگیرد. این برنامه بیشــتر شــبیه به یک بازی اســت که شــما را هــر روز وارد چالــش جدیدی می کند. ■ ۵برنامهکار­بردیبرایکا­ربران ios

اگر بهدنبال یک مروگر ویژه برای بــاال بــردن امنیــت جســتوجو خــود در اینترنت میگردید میتوانید از F-Secure SAFEاســتف­اده کنیــد. ایــن اپلیکیشــن عالوه بر باال بردن امنیت جســتوجو در وب امکانــات جانبــی دیگر نیــز در اختیار والدین میگــذارد تا کنتــرل دقیق و همه جانبهای روی جســتوجوی فرزندانشان در اینترنــت داشــته باشــند. ایــن مرورگر همچنیــن بهتریــن وســیله بــرای انجــام عملیات بانکی از طریق آیفون به حساب میآینــد چرا که وضعیت امنیت ســایت بانکــی را که بــه آن مراجعــه کردهاید به شما نشان میدهد. این برنامه بهصورت رایگان از اپل استور قابل دریافت است.

ارسال پیام از طریق اینترنت بســرعت نــام ســرویسهای مختلفــی ماننــد واتس اپ، پیام رســان مخصوص فیس بــوک ...و بــه ذهــن میرســد تــا به کمــک آن با دوســتان و خانــواده خود در ارتباط باشــید،اما ســایت zdnet پیشنهاد داده اســت کــه در ســال جدیــد میــالدی بهترین ابزار پیام رسان اینترنتی برنامهای جــز signal نخواهــد بــود چــرا کــه آنقــدر امنیــت دارد که مورد قبــول و تأیید ادوارد اســنودن اســت. با کمک این پیام رســان رایــگان امــکان برقــراری تمــاس صوتی، ارســال متن و عکس بهصورت کامالً امن و خصوصی برای کاربران فراهم میشود.

تمامی پیامهــا در این برنامه پیامرســان بهصورت رمزنگاری شده ارسال میشود. البته «ســیگنال» عــالوه بــر ios در اختیار کاربــران سیســتم عامــل اندرویــد نیــز قرار گرفته است. سایت zdnet همچنین پیشــنهاد داده برای ارسال پیام بهصورت گروهــی اگر ســیگنال مورد قبــول کاربران نیســت میتواننــد از برنامــه پیام رســان GroupMe نیز استفاده کنند.

اگــر زیــاد اهــل گرفتــن عکس با دوربین گوشــی خود هســتید بهتر اســت عــالوه بــر اتــکا بــه دوربین گوشــی آیفون یک برنامه کاربردی برای ویرایش عکس نیز داشــته باشــید. بهترین برنامه در این زمینــه +Camera اســت. برنامهای که اگر چــه همزمان بــا آیفون نســخه ۴ معرفی شــد امــا بعــد از گذشــت تقریبــاً ۵ ســال هنوز در لســیت بهتریــن برنامههــا برای ویرایش عکس روی آیفون مطرح است. بعــد از نصــب آن بــه بخــش تنظیمات پیــش فــرض برنامه برویــد و آنطــور که میخواهیــد تنظیمــات ثبــت عکــس را تغییــر دهیــد. بــرای مثــال بین عکاســی دســتی یا اولویت شــاتر یکــی را انتخاب و بهتریــن فوکــوس روی نقطــه مــورد نظر خود را انجام دهید. ســپس سرعت شاتر و حساســیت ISO را تنظیم و عکسهایی در فورمــت raw ثبت کنید. یا میتوانید با

دو انگشــت روی دو نقطه مختلف ضربه بزنیــد تــا دوربیــن روی هــر دو فوکــوس کند. پشــتیبانی از ثبت ویدئــو هم از دیگر قابلیــت این برنامــه اســت. +Camera با قیمت ۲ دالر و ۹۹ سنت در اختیار کاربران سیســتم عامل ios قــرار گرفته اســت. در همیــن زمینــه ProCamera هــم از دیگر برنامههایـ­ـی اســت کــه بــرای نصــب بــه کاربران در ســال جدید میالدی پیشــنهاد شده است.

روزهــا بــا وجــود مشــغله گوناگونــی که هــر یــک از ما داریــم حتماً بخشی از کارهایمان را فراموش میکنیم در این شرایط بهترین کاری که میتوانیم برای جلوگیری از فراموشــی انجام دهیم اســتفاده از برنامههایـ­ـی اســت کــه مانند یک منشــی امور را به ما یادآوری میکند. در لیســت بهتریــن برنامههــا­ی موبایلی آیفون در سال 8۱۰۲ نام برنامه Todoist: ‪Organiseer uw leven‬ دیــده میشــود. به کمک این برنامه شما میتوانید تمام کارهای خود را براساس یک برنامهریزی مشــخص پیگیــری و انجام دهیــد. کافی اســت لیســت کارهایی را که در روز، هفته یا مــاه انجــام میدهید در اختیــار برنامه بگذارید. تا این برنامه به طور دقیق برای شــما برنامهریزی انجــام دهد همچنین در ایــن زمینــه ســایت zdnet برنامــه

Wunderlist را هــم برای یــادآوری کارها پیشنهاد داده است.

در زمینــه پیشبینــی آب و هــوا اپلیکیشــن­های مختلفی وجــود دارد اما اپلیکیشــن­هایی که بتــوان به پیشبینی آنها اعتمــاد کردن چندان زیاد نیســت. یکــی از بهتریــن برنامههــا در این زمینه ‪Dark Sky Weather‬ اســت کــه پیــش از این در همین صفحه معرفی شده است. اما از دیگر برنامههایـ­ـی که در این زمینه میتوان به آن اشــاره کرد ‪The Weather‬ Channel اســت. ایــن اپلیکیشــن و البته ســایت آن یکــی از برنامههــا­ی پیشــگام و بــزرگ اینترنتــی در زمینــه پیشبینــی وضــع آب و هــوا به حســاب میآیــد؛ به غیــر از پیشبینی دقیــق وضعیت آب و هوایی روزانه و البته در هفته، کاربران نیز امکان اضافــه کردن اطالعــات را به این برنامــه دارند. یعنــی کاربــران اطالعات هواشناســی یــک منطقــه را کــه در ایــن برنامــه وجــود نــدارد بــرای ســازندگان اپ ارســال میکنند تــا امکان پیشبینی وضعیــت آب و هوایــی آن منطقــه در آینــده فراهــم شــود. بــا خبــر شــدن از مســیرهای هوایــی بــرای هواپیماهــ­ا، مسیرهای دریایی برای کشتیها و میزان گــرد و غبــار موجــود در آســمان از دیگــر قابلیتهایا­ینبرنامهاس­ت.

 ??  ?? در حــال حاضر بســیاری از ســایت هــای معتبر با شــروع ســال ۸۱۰۲ بهتریــن اپلیکیشــن هایی را که باید روی گوشــی خود نصب کنید معرفی کرده اند. چنین مطالبی می تواند برای بسیاری افراد که به دنبال استفاده بهتر از امکانات گوشی هوشمند خود هستند مفید باشد. در...
در حــال حاضر بســیاری از ســایت هــای معتبر با شــروع ســال ۸۱۰۲ بهتریــن اپلیکیشــن هایی را که باید روی گوشــی خود نصب کنید معرفی کرده اند. چنین مطالبی می تواند برای بسیاری افراد که به دنبال استفاده بهتر از امکانات گوشی هوشمند خود هستند مفید باشد. در...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran