Iran Newspaper

نیمنگاه

-

عفونـــت قارچـــی در زنـــان این منطقـــه بهخاطـــر آلوده بودن آب فوقالعاده رایج اســـت، همچنیـــن تعریق زیاد و شستوشو نشـــدن لباس زیر منجربه افزایش عفونتهای زنانه شـــده اســـت. اینها عوامل خطری اســـت که با آگاهی دادن هم حل نمیشـــود چون زنان امکان دسترسی به آب سالم و لباس زیر تمیز را ندارند.»

بهدلیـــل ازدواجهـــ­ای فامیلـــی و درون طایفهای بیشـــتر ژنهای غالـــب منجر بـــه معلولیتهــ­ـای ژنتیکـــی و بروز تاالســـمی میشود، به همین دلیل اســـت که روند تاالسمی ماژور در این منطقه بسیار باالست.

هپاتیـــت آ در منطقه شـــیوع باالیی دارد. تشـــخیص این ویـــروس در آزمایشـــگ­اههای تشـــخیص پزشـــکی کهنوج و بندرعبـــا­س انجام میشـــود و موارد بســـتری بـــرای تجویز آنتیوایـــ­رال به کرمان ارجاع داده میشـــوند اما اینجا کمتر کسی پول دارد به بندرعباس برود

سرطان در این منطقه در حالی افزایش پیدا کرده که بیشتر بیماران بهخاطر ترس و اســـترس شـــیمی درمانـــی و هزینه باالی ایاب و ذهاب پیگیر درمان نمیشوند.

هر چند هنوز هیچ تحقیق و بررســـی علمی درباره شـــیوع فوقالعـــا­ده زیاد بیماریهای عفونی و اســـهال و اســـتفراغ و «هپاتیت آ» در قلعه گنج انجام نشـــده امـــا دکتر زرگران بهداشـــت ضعیف و آب آلوده به فاضـــاب را علت اصلی این بیماریها عنو ان میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran