Iran Newspaper

آقای دولتآبادی؛ عقرب را مثل من بار آوردهاند!

- فریور خراباتی

متأســفانه ایــن روزهــا هركســی را كــه میبینیــم، از وضعیــت فرهنگــی و ورزشــی و اجتماعــی و سیاســی و اقتصــادی كشــور گلهمنــد اســت (حتــی مســئوالن محترم!).

مثــاً مســئوالن اعــام میكننــد كــه ممكن اســت قیمت بنزین در آینده شاید و قطعاً و احتماالً و حتماً افزایــش پیــدا خواهــد كــرد، هنوز ایــن جملــه از زبان ســخنگوی دولــت بیان نشــده اســت كــه بنده(خودم را میگویــم كــه خــدای نكرده به هشــتاد میلیــون نفر برنخورد) دویســت تومان روی قیمت حقالتحریر ستون طنزم میگذارم و در توجیــه ایــن كار میگویم: «مگه در جریان نیســتید كه خــودكار طنزنویسها با بنزین كار میكنه؟! آخ آخ از شما بعیده!»

اعام میكنند كه اســتعداده­ای ورزشــی ما كشف نشده، میسوزند و سراغ ســیگار و موادمخدر میروند، خب مدارس فوتبال ما و تیمهای پایه ما دســت مجلس شــورای اســامی اســت؟! یعنی شــخص رئیــس مجلــس در انتخاب بازیكنــان و الیــنآپ تیمهــای پایــه دخالت میكنــد؟! یا بنده بهعنــوان مربی از پــدر هركــس پــول بگیــرم هوایــش را دارم؟ تیمهای ورزشــی ما كه یكســری دولتی هستند كه جفت پا میپریم وسط بیتالمال و با فرمول «خیریت من، خیریت شماســت!» شوخ میزنیم به بودجه ورزشــی كشور! آن تیمهایی هم كه خصوصی اداره میشوند روزی سه بار درخواست «خصولتی شدن» دارند.

میگوینــد در ســینما و موســیقی و تئاتــر حــق بــه حقدار نمیرســد! شــاید دولتها(حتــی دولتهای نهــم و دهم نازنین!) مســتقیماً بــه كارگردانها­ی تئاتــر و ســینما میگویند كه «اگــه صفدر اصانی توی همــه فیلمها بازی نكنه ناراحت میشمها، دفعه آخرتون باشه!»

از وضعیــت سیاســی گلهمنــد هســتیم، میگوییم چــرا یک نفــر مجلس با شــورای شــهر را رها نمیكند تا به بقیه هم ســهمی برســد! آن وقت بنده یک میوهفروشــ­ی دارم، تا چهار خیابان آن طرفتر اگر كســی حتی با وانت نیســان شلغم هم بفروشد با قداره به سراغش رفته و از خجالتش درمیآیم!

اصــاً راه دور نرویــم، ایــن زبالههایــ­ی كــه كنار ســطلهای خالــی زباله رها میشــوند، كار دولت تدبیر و امید اســت؟! این افرادی كه با هشــتادتا ســرعت وارد خیابــان ورود ممنــوع میشــوند صرفــاً اصولگرایان هســتند؟! افرادی كه ســاعت دو نصف شــب بلند بلنــد در راهپله با میهمانهــا­ی خود خداحافظی میكنند، اصاحطلبان هستند؟! جبهه پایداری از اینترنت وایفای همسایهها یواشــكی استفاده میكند یا حزب اعتدال و توسعه است كه ماشینش را داخل پیادهرو پارک میكند؟! این افرادی كه پس از یک تصادف جزئی مســلح شده و با قفل فرمان از ماشــین پیاده میشوند و از خجالت هم درمیآیند، اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس هستند؟! اگر از نقض حریم خصوصی ناراحتیم، افــرادی كــه در صــف عابربانکهـ­ـا تــوی حلــق نفــر جلویــی هســتند، اعضای كارگزاران هستند؟!

آقــای دولت آبــادی میگوید:«مــا را مثل عقرب بــار آوردهانــد...!» بنده از محضــر اســتاد عذرخواهی میكنــم و میگویم:«عقرب را مثــل برخی از ما بار آوردهاند!»، شكسته نفسی نفرمایید!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran