Iran Newspaper

تبریز ، اولین شهِر گردشگر ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت

-

همانگونــه کــه بــازار تبریــز در طــول ادوار تاریــخ نقــش پررنگــی در اقتصــاد تبریــز و معرفــی آن بــه عنــوان قطب اقتصادی جاده ابریشــم و هم از منظر گردشــگران ایفا کرده اســت، امروز در بحبوحه رشــد ســریع خدمات و افول اقتصاد و تجارت مبتنی بر نفت، وقت آن رســیده اســت که صنعت ِ پیشــرو گردشــگری ِ دینتاریخی خود را در قبال خدمات بیشائبه بازار تبریز و دیگر داشتههای ارزنده این شهر ادا کند.

صد البته وقتی سخن از داشتههای ارزنده تبریز به عنوان نمونهای مثال زدنی از «شــهر گردشگر» میشود، شــهری مهربان برای تمامی اقشار بویژه کــودکان و ســالمندان و معلــوالن، شــهری نوعدوســت و عاری از خشــونت، شــهری اخاقمدار، قانونمند، شــاداب، شــهری پاک و مناســب بــرای بهتر زیســتن ترســیم میشــود کــه در ســایه ایــن ویژگیها، بیــش از پیــش آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.

بر این ســفره هزاررنگ که برای گردشــگران مهیا شده است بیشک باید آئینها و ســنتهای شــگرف و زیبا و صنایع دستی و هنرهای سنتی بیبدیل و چشــمنواز را نیز افزود که هر آینه بر شایســتگی تبریز به عنوان شــهر نمونه گردشگری در سال 2018 صحه میگذارد.

ســال 2018 برای کشــور ما محمل 2 رویداد بــزرگ بینالمللی در عرصه گردشگری است؛ انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 از ســوی وزرای گردشــگری کشورهای آسیایی و انتخاب تبریز به عنوان شــهر نمونه گردشــگری کشورهای اســامی در ســال ،2018 که هر دو را باید بــه فــال نیک گرفــت و از چنیــن فرصتهای بینظیــری، فراتر از شــهرهای انتخاب شده، در راســتای معرفی تمامی ظرفیتهای گردشگری کشورمان بهره جست.

«تبریز »2018 میتواند دریچهای باشــد که از روزنه آن و از مسیر معرفی این شــهر به عنوان قطب گردشــگری، اقتصاد تبریز و به تبع آن بازار جهانی این شهر رونق شایسته و در خور خود را باز یابد و هر خشت بازار تبریز نیز به چاه نفتی بدل شود که موتور محرکه اقتصاد این شهر را جانی دوباره بخشد.

این بار تبریز مهربان و راست قامت، آماده میشود تا با حرکت در مسیر پر نشــاط و پر جاذبه گردشــگری، رونق اقتصادی را بازتعریفی دوباره کند و همچون همیشــه، اولینی دیگر را به کارنامه پر افتخــار خود بیفزاید: «تبریز، اولین شــهِر گردشگر ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت»، به امید تحقق آن روز.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran