Iran Newspaper

توبیخ «آخوندی» معاون سیاسی صداوسیما

-

آخونــدی، معــاون سیاســی صدا و ســیما بهدلیــل پخش یک گزارش ســاختگی درباره تلگرام توبیخ شد؛ این خبری بود که دیــروز ابتدا توســط فرید مدرســی، فعال رســانهای و خبرنگار منتشــر شــد اما در ســاعات بعدازظهر روز چهارشــنبه ســایت تابناک هم با انتشار گزارشی تلویحاً این موضوع را تأیید کرد.

ماجــرا از ایــن قــرار بــوده کــه پــس از فیلترینــگ تلگــرام، صــدا و ســیما در گزارشــی مدعی شــد که بســیاری از مــردم از ایــن اقــدام خرســند هســتند و فیلتر شــدن تلگــرام را اقدامی شایســته میدانند، گزارشــی که در کمتریــن زمان ممکن پس از پخش با واکنشهای زیادی در شــبکههای اجتماعی مواجه شــد؛ از جمله واکنش کســانی که صدا و ســیما در گزارش خود بــا آنهــا گفتوگو کــرده بود. حــاال خبر رســیده کــه عبدالعلی علیعســکری رئیــس صدا و ســیما مجیــد آخونــدی، معاون سیاســی این ســازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیرمجموعه این معاونت، گزارشــی ســاختگی از «شادمانی مردم بهخاطر فیلتر تلگرام» پخش کرده است.

بــه گــزارش تابنــاک در ایــن توبیــخ اداری، رئیــس صــدا و ســیما این گــزارش را «نامتــوازن، غیرواقعــی و غیرحرفهای» دانســته و توضیحات دو شب پیش در واکنش به اعتراضها و تکذیبهای مردم حاضر در گزارش را نیز «ناشیانه و عذر بدتر از گناه» خوانده اســت. در پی پخش گزارشــی در صدا و ســیما درباره خشــنودی مردم از فیلترینگ تلگرام و فضای مجازی، خیلی زود برخی از افرادی که تهیهکننده این گزارش جماتی از آنهــا برای تأییــد مثبت بودن این فیلترینــگ و راضی بودن مــردم از آن پخش کرده بود دســت به افشــاگری در صفحات شــخصی خود زدند و نوشتند که ســخنان آنها با تقطیع شدن کامــاً در ایــن گزارش برعکس جلوه داده شــده اســت. برخی از افــرادی کــه در گزارش مذکور صدا و ســیما از آنهــا تصویر و صدا پخش شــده بود، صدا و ســیما را به بیانصافی و تقطیع جمات و انتخاب بخشهایی که مورد نظر خودشــان اســت، متهــم و متــن کامل جمات خود را منتشــر کردند، موضوعی که منتقدان رســانه ملی که آن را «رسانه میلی» میخوانند به تکاپو انداخت تا صحت گفتههای خود را در مورد صدا و سیما به اثبات برسانند.

ایــن واکنشها در شــرایطی که دولت هــم معترض جدی ادامه فیلترینگ تلگرام اســت، اعتراضهایـ­ـی جدی به اقدام صدا و سیما بر انگیخت. حاال اما با توبیخ معاون سیاسی این ســازمان به نظر میرسد خود مدیران جام جم هم از تخریب وجهــه ایــن مجموعــه در اثــر گزارشهایــ­ی اینچنینــی راضی نیســتند و آن را درک کردهانــد. مجیــد آخونــدی از چهرههای ذی نفوذ صدا و ســیما است که تقریباً سیاستگذاری اخبار این رســانه در حــوزه سیاســی را بر عهــده دارد. او در دوره ریاســت «عــزتاهلل ضرغامــی» بر رســانه ملی معاون سیاســی صدا و ســیما بود، اما با معرفی «محمد سرافراز» به جای ضرغامی از دایــره مدیران بیرون گذاشــته شــد و البته معاونت سیاســی تحــت مدیریــت او نیز که بــه «پیمان جبلی» واگذار شــده بود نیــز بــه معاونت خبــر تغییر نــام داد. بســیاری از کارشناســا­ن و تحلیلگــرا­ن و حتــی کارمنــدان و کارکنــان صــدا و ســیما سیاســتگذا­ری و تصمیمگیری در بخش اخبار سیاســی صدا و سیما را تماماً برعهده «مجید آخوندی» میدانند تا جایی که حتی «عبدالعلی علیعســکری» رئیس سازمان صدا و سیما نیــز کمتر تأثیرگــذا­ری و قدرت تصمیمگیــر­ی در این بخش را دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran