Iran Newspaper

روحانی:همهمسئولیم

در جلسه دیروز هیأت دولت مشــکالت اقتصادی یک شبه پدید نیامده و عمدتاً ناشــی از مدیریت نادرست گذشته است

-

رئیس جمهوری روز گذشـــته در جلسه هیأت دولت، با استقبال از فرمایشات سهشنبه گذشـــته رهبر معظم انقالب تأکید کرد که حل مشـــکالت اقتصادی و تأمین حقوق شـــهروندا­ن دستور کار اصلی دولت است.

بـــه گـــزارش پایـــگاه اطالعرســـ­انی ریاســـت جمهـــوری، حجتاالســـ­الم حســـن روحانی، ضمن تشکر از بیانات روشـــنگرا­نه رهبـــر معظـــم انقـــالب دربـــاره حـــوادث اخیر، افـــزود: رویکرد اصلـــی دولـــت در الیحه بودجه ســـال 97 اشـــتغالز­ایی و حرکـــت به ســـمت ریشهکنی فقر مطلق است و پیرو تأکید رهبر انقـــالب، مردم انتظـــار دارند که همه قوا و تمامی دســـتگاهه­ا و نهادها با همدلی و همراهی به تحقق سریعتر ایـــن اهـــداف و تأمیـــن مطالبات بحق مـــردم کمـــک کننـــد. وی با اشـــاره به اینکـــه مشـــکالت اقتصادی یک شـــبه پدید نیامده و عمدتاً ناشی از مدیریت نادرست در گذشته اســـت، اظهارکرد: وقتی رهبر معظم انقالب متواضعانه خود را نیـــز مخاطـــب مطالبات بحق مـــردم معرفـــی میکننـــد، یعنی همه باید مسئولیت مشکالت را بپذیرند و با وحدت و همدلی ضمن مأیوس کردن دشـــمن از توطئه، مردم را به شـــرایط کشـــور و آینده امیدوار و دولت را نیز در اصالح و پایداری اقتصاد به نفع مردم یاری نمایند.

رئیـــس جمهـــوری، همچنیـــن بـــا قدردانـــی از حضـــور پرشـــور و آگاهانه مـــردم و همچنیـــن نیروهـــای امنیتی و انتظامـــی در حـــوادث اخیـــر، حفـــظ وحـــدت و انســـجام ملـــی، آرامـــش و امیدآفرینی را ضرورت پیشرفت کشور خواند و از رســـانه ملی و سایر رسانهها خواســـت با حفظ هوشـــیاری، از نشـــر شـــایعات، تخریـــب و ســـیاهنما­یی که خواســـت بدخواهـــا­ن نظـــام و مـــردم اســـت، خودداری نماینـــد و به وظیفه ملی خود عمل کنند.

روحانی به وزیر کشور مأموریت داد ظرف یک هفته با هماهنگی شوراهای تأمین، گزارش دقیقی از حوادث اخیر و افرادی که در اثر این حوادث دستگیر، مصـــدوم یا احیاناً کشـــته شـــدهاند، به تفکیـــک و بیان دقیق علت و چگونگی هر بخش را به وی ارائه کنند.

در ادامه این جلســـه، هیأت وزیران بـــا هـــدف ارائـــه خدمـــات تکمیلـــی بهداشـــتی و درمانـــی بـــه خانـــواده شـــهدا، مفقوداالثر­ان، اســـرا، جانبازان و آزادگان، آییننامـــ­ه اجرایـــی فصـــل ســـوم قانون جامع خدماترســـ­انی به ایثارگـــر­ان را تصویب کـــرد. به موجب این آییننامه، تأمین صد درصد هزینه بهداشتی درمانی افراد مشمول شاغل و بازنشسته دستگاههای اجرایی و افراد تحـــت تکفل آنان در قالـــب بیمههای پایـــه و مکمـــل برعهده بنیاد شـــهید و امور ایثارگران است.

همچنین دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگـــر­ان را موظف کرد ضمن تهیه و تأمین امکانـــات بهداشـــتی، درمانی، تشـــخیصی، توانبخشـــ­ی، آموزشـــی، پیشـــگیری، دارو و تجهیـــزات مـــورد نیـــاز بـــرای گروههـــای ویـــژه جانبازان شـــیمیایی، اعصـــاب و روان، نخاعـــی و اندامهـــا­ی مصنوعـــی داخلـــی و خارجی جانبـــازا­ن، برای ارائه امکانات مناســـبتر، از ظرفیـــت بخشهـــای دولتـــی و غیردولتـــ­ی از طریـــق عقـــد قرارداد خرید خدمـــت از مراکز مذکور اقدام کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran