Iran Newspaper

پلیس و بسیج در نا آرامی های اخیر بدون اسلحه به خیابان آمدند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: شناسایی و بازداشت اغتشاشــگر­ان و ارسال کنندگان ویدئو به خارج از کشور از سوی وزارت اطالعات

-

رئیس ســــتاد کل نیروهای مســــلح اعالم کرد طبق دســــتورا­لعمل این ستاد نیروی انتظامی، ســــپاه و بســــیج در ناآرامیهای اخیر بدون اسلحه به خیابان آمده بودند. به گــــزارش فارس، ســــردار محمد باقری روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دســــتاور­دهای بنیاد حفظ آثار و نشــــر ارزشهای دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشــــاره به وقایع اخیر گفت: جا دارد از نیروی انتظامی، بســــیج، سپاه، دســــتگاه­های امنیتی، وزارت اطالعات و وزارت کشــــور قدردانــــ­ی کنــــم. در وقایع و ناآرامیهای هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشــــتی­م که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اســــلحه به خیابان آمده باشــــند، چراکه طبق دســــتورا­لعملهای ســــتاد کل نیروهای مســــلح، این موضوع ممنــــوع اســــت و هیچ کس با اســــلحه به خیاباننمیآ­ید.

وی تصریــــح کرد: مــــا در ناآرامیهای اخیــــر حداکثــــر تحمــــل را در ایــــن ماجرا داشــــتیم و هیــــچ اتفاقــــی از ایــــن جهت نداشــــتی­م و کشــــتهها­یی که اتفاق افتاده عمدتــــاً مشــــکوک اســــت و عمدتــــاً بــــا تیراندازیه­ای از پشــــت ســــر و از مناطق نامشــــخص اتفــــاق افتــــاده و در دســــت بررســــی اســــت و در ایــــن رابطــــه موردی نداریم مگر اینکــــه به یک پادگان نظامی حملهای صورت گرفته باشــــد که در همه دنیا مجموعههـــ­ـای نظامی در این مواقع موظف به دفاع از خودشان هستند.

توضیحات رئیس ســــتاد کل نیروهای مســــلح در شــــرایطی منتشــــر شــــد کــــه بــــه گــــزارش منابــــع رســــمی دســــتکم 15 نفر در جریان ناآرامیهای اخیر کشته شدند. بر اساس گزارشهایی که از سوی خبرگزاریها­ی رســــمی منتشــــر شده، در خــــالل اعتراضهـــ­ـا 4 نفــــر در «دورود» لرســــتان و 2 نفــــر در «ایذه» خوزســــتا­ن، 3 نفر در «تویسرکان» همدان، یک پاسدار در «کهریزســــ­نگ» نجفآبــــا­د و 6 نفر در «قهدریجــــ­ان» از توابــــع اصفهان کشــــته شدهاند.

بنا به توئیت سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش 2 نفر از کشــــته شدگان به نامهــــای آرمین و شــــایان، دانشآموز بودنــــد. یکــــی از دانشآمــــ­وزان آرمیــــن صادقی 13 ســــاله بود که در خمینی شهر بــــه ضــــرب گلوله کشــــته شــــد. بــــه گفته مســــئوال­ن محلی فالورجــــ­ان، در جریان اعتراضها عدهای به پاسگاه قهدریجان حمله کرده و قصد خلع ســــالح مأموران را داشــــتند و در خــــالل همیــــن درگیــــری تعدادی کشته شدند. هنوز آمار رسمی از شمار کشته شــــدگان اعالم نشده است و رئیسستادکل­نیروهایمسل­حاعالمکرد که تیراندازی در خیابانها از ناحیه نیروی انتظامی،سپاه و بسیج نبوده است. ■ تشریحاقدام­هایوزارتاط­العات

دیــــروز وزارت اطالعــــا­ت بــــا صــــدور اطالعیــــ­های، اقدامهــــ­ای جدیــــد ایــــن وزارتخانــ­ــه در برخــــورد بــــا عناصــــر آشــــوب طلب اخیر را تشــــریح کرد و خبر داد: ســــربازا­ن گمنــــام امام زمــــان (عج) در چند روز گذشــــته موفق شــــدند تعداد دیگری از عناصر تروریستی و ضد انقالب

را که نقش بســــزایی در به آشوب کشیدن اعتراضهای مردمی داشــــتند، شناسایی ودستگیرکنن­د.

بنابــــر این اطالعیــــ­ه، وزارت اطالعات یک تیــــم تروریســــ­تی در سردشــــت را که با هدف اقدامهای تروریســــ­تی از مرزهای غربی وارد کشــــور شــــده بود شناســــای­ی و منهــــدم کــــرد و از آنــــان 3 قبضه ســــالح کالشــــنی­کف و مقادیر زیــــادی تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

دستگیری متهم م – قعامل فروش 147 چاشــــنی انفجــــار­ی و 40 عــــدد مواد منفجره در ورامین، بازداشــــ­ت متهم ح – الــــف از عناصر فعال ضد انقالب که در فضای ســــایبری به آموزش ساخت مواد منفجره و هدایت اقدامهای ضد امنیتی اقــــدام میکرد، شناســــای­ی خانــــه تیمی

و دســــتگیر­ی 3 نفــــر از مرتبطــــا­ن یکی از گروههای ضد انقالب مســــتقر در اروپا که مشغول ســــاخت مواد انفجاری از جمله کوکتل مولوتف بودند، بازداشــــ­ت شــــرور سابقهدار ح- م از عوامل اصلی اغتشاش و مســــئول تهیه و توزیع انواع سالح سرد، اسپری فلفل و دیگر ادوات تخریبی برای اغتشاشــــ­گران که نقش بسزایی در خشن کردن فضای اعتراضی داشت، دستگیری شماری از تهییج و تحریککنندگ­ان مردم بــــرای حضــــور در اغتشاشــــ­ات در فضای مجازی در برخی اســــتانه­ا، دســــتگیر­ی ارسالکنندگ­ان تصاویر آشوب و اغتشاش به رسانههای ضد انقالب خارج نشین از طریق فضای مجازی، بازداشت تعدادی از آســــیب زننــــدگا­ن بــــه مراکــــز مذهبی، امــــوال عمومی و شــــخصی، دســــتگیر­ی

هســــته عملیاتی آشــــوبگر­ان شهرســــتا­ن ایذه و بازداشــــ­ت متهم م – صکه قصد به آتش کشــــاندن منزل یکی از مسئوالن این شهرســــتا­ن را داشــــت، شناســــای­ی و بازداشــــ­ت 3 نفر در استان فارس و کشف و ضبط مقادیر زیادی تجهیزات ساخت کوکتل مولوتف و بیانیههای شدیداللحن و افراطی خطــــاب به اقوام مختلف برای انجام اقدامهای مسلحانه علیه نظام از آنان از جمله اقدامهای وزارت اطالعات در مهار اغتشاشات اخیر بوده است.

وزارت اطالعــــا­ت در ایــــن اطالعیــــ­ه مجــــدداً از مــــردم خواســــت در صــــورت شناســــای­ی عناصــــر ضد انقــــالب و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را از طریق ستاد خبری به شماره تلفن 113 اطالع دهند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran