Iran Newspaper

فرار ۳ هزار دختر از خانه در نیمه نخست سال

-

رئیس اورژانس اجتماعی ســازمان بهزیســتی با اشــاره به آمار پذیــرش فرار دختران از منزل در سال ۵۹، گفت: با مقایسه این آمار در نیمه نخســت ســال جــاری مشــخص میشــود آمار فرار دختران افزایش یافته اســت به طوری که در ایــن زمان بالغ بر ۳ هزار دختر از منزل فرار کردهاند.

حسین اسدبیگی در گفتوگو با خبرگزاری تســنیم بــا اشــاره بــه برنامهریــ­زی ســازمان بهزیســتی کشــور بــرای ارائــه خدمــات بــه هموطنــان در اســتانهای مختلــف، اظهــار کــرد: بر همین اســاس در ســال جــاری تعداد خودروهــای اورژانــس و همچنیــن مراکــز مداخله در سطح کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار تماسهای برقرار شده درخصوص آســیبهای اجتماعــی، بیان کرد: بخشی از این آسیبها به فرار دختران از منزل برمیگــردد به طوری که در ســال ‪5 5۹،‬ هزار و 8۳ مورد در این زمینــه به اورژانس اجتماعی اطالع داده شده بود.

اســدبیگی ادامه داد: آمار اشــاره شده در 4 بخــش ثبت شــده که یک هــزار و 118 مــورد از طریــق مراکز مداخله در بحران، یک هزار و 14 مــورد از طریق خدمات ســیار، دو هــزار و ۹75 مــورد از طریــق برقراری تماس بــا خط ۳21 و ۹52 مــورد نیــز از طریــق پایگاههــا­ی خدمات اجتماعی پذیرش شدهاند.

رئیــس اورژانــس اجتماعــی ســازمان بهزیســتی کشــور در ادامــه بــه آمــار دختــران فراری در 6 ماه ابتدایی 6۹ اشــاره کرد و گفت: طی زمان اشاره شده از طریق مرکز مداخله در بحــران 644 مــورد، خط ۳21 یــک هزار 727و مورد، خدمات ســیار 515 مــورد و در نهایت از طریــق مرکــز مداخله در بحران نیــز 144 مورد پذیرش شدهاند.

وی بــا اشــاره به اینکــه در حــال حاضر 4 مرکز بــرای نگهــداری دخترانی که در شــهر تهران فرار میکنند، پیشبینی شــده اســت، گفــت: این افــراد حداکثر ۳ هفتــه در مراکز اشاره شده نگهداری میشوند و در نهایت و در صورت تشخیص مددکار اجتماعی، فرد به خانواده بازگردانده میشــود و در غیر این صــورت موضــوع از طریق قضایــی پیگیری میشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran