Iran Newspaper

نابلس در وضعیت جنگی

در پی عملیات شهادت طلبانه علیه خاخام اسرائیلی صورت گرفت

-

گــروه جهان/ عملیات شــهادت طلبانه یک یا چند فلســطینی علیه خاخام 35 ساله اسرائیلی در شــهر نابلس در کرانه باختری به کشــته شدن خاخــام اســرائیلی انجامیــد. اگرچــه با اســتقبال گروههای مختلف فلســطینی مواجه شد اما شهر نابلــس را در وضعیت جنگی قرار داد و نظامیان رژیم صهیونیســت­ی صبح دیروز چهارشنبه تمام ورودیهای این شــهر را مسدود کرده و مانع ورود و خروج شــهروندان به شهر شــدند. این اتفاقها در حالــی رخ داد کــه مســئوالن ارشــد سیاســی و نظامــی رژیــم صهیونیســت­ی ایــن روزها بشــدت نگران تحقیقــات دادگاه بینالمللــ­ی الهه درباره جنایتهایای­نرژیمعلیهف­لسطینیهاهس­تند.

بــه گــزارش «ایــران» به نقل از ســایت شــبکه خبــری «الجزیــره»، عامــل یــا عامــالن عملیات شــهادت طلبانــه علیــه خاخــام اســرائیلی، روز سهشــنبه به وقــت محلی در شــهرک غیرقانونی «حوات گیالت» با تیراندازی بهســوی این خاخام که ســاکن این شهرک غیرقانونی بود، او را زخمی کردنــد و بنــا بــر گــزارش رســانههای اســرائیلی خاخام که شرایط وخیمی داشت به بیمارستانی در نزدیکــی تــل آویو منتقل شــد اما بر اثر شــدت جراحات کشته شــد. بالفاصله پس از این حادثه در شهر نابلس وضعیت جنگی اعالم شد و روون ریولیــن، رئیس رژیم صهیونیســت­ی در واکنش به این عملیات شــهادت طلبانه با صــدور بیانیهای تأکید کرد: نیروهای امنیتی اســرائیل عامالن این حمله را مورد تعقیب و پیگرد قرار داده و آنها را به دستگاه عدالت خواهند سپرد. سخنگوی نظامی ارتــش رژیــم صهیونیســت­ی نیــز گفــت، نیروهای ارتــش اســرائیل در حال پاکســازی منطقــه برای جستوجویعام­النحملههست­ند.

بنیامیــن نتانیاهــو، نخســتوزیر رژیــم صهیونیســت­ی نیــز در واکنــش بــه ایــن عملیــات در توئیتــی ضمــن ابــراز ناراحتی عمیــق خود به خانواده این شهرکنشین تسلیت گفت و نوشت: دســتگاهها­ی امنیتی اســرائیل تمام تــالش خود را بــرای بازداشــت «قاتــل» انجام خواهنــد داد و اسرائیل او را محاکمه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقهای القــدس العربــی، شــاهدان عینــی نیــز دیــروز چهارشــنبه گفتنــد، ارتــش رژیــم صهیونیســت­ی ورودی جنوبی شــهر نابلس را مســدود کرده و به خودروهــا اجــازه عبــور از ایــن ورودی را نمیدهد بههمیــن دلیــل صدهــا خــودرو مجبور شــدند از مســیر شهرک عورتا عبور کنند که این امر موجب ترافیــک شــدیدی در ایــن مســیر شــد. ورودی جنوبی شهر نابلس از مهمترین ورودیهای این شهر محســوب میشود که شــمال کرانه باختری را بــه اســتانهای واقــع در مرکــز و جنــوب کرانــه باختــری متصل میکنــد. همچنین ارتــش رژیم صهیونیســت­ی ورودی غربی شــهر نابلس را که در ارتبــاط با اســتانهای قلقیلیــه و طولکرم اســت، مسدود کردند. در راماهلل واقع در کرانه باختری نیز درگیریهایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محله الطیره رخ داد. در محله الطیره دهها جوان فلســطینی به سمت ســربازان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند، در مقابل نیروهای ارتش اســرائیل به ســمت فلسطینیها گلولههــای جنگــی و پالســتیکی، گاز اشــکآور و بمبهای صوتی شــلیک کردند. ایــن درگیریها در پی یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیســت­ی به شهر راماهلل و تفتیش برخی از خانهها به بهانه جستوجوی چهرههای تحت تعقیب آغاز شد. ■ حمایتگروهه­ایفلسطینی ازعملیاتشه­ادتطلبانهن­ابلس

ابوعبیــده، ســخنگوی رســمی گردانهــای عزالدین قســام، شــاخه نظامی جنبش حماس در واکنــش بــه عملیات شــهادت طلبانه نابلس در بیانیــه کوتاهــی اعــالم کرد: عملیــات نابلس واکنــش عملی به دشــمن جهــت یــادآوری این نکته اســت کــه آنچــه از آن هــراس دارنــد در راه اســت. عملیــات نابلس ثابــت کرد کــه تالشها بــرای ریشــهکن کــردن مقاومــت موفقیتآمیـ­ـز نبوده و نخواهــد بود و مقاومت همچنان قادر به تعیین زمان و شــیوه مناســب برای اقدام اســت. مــردم فلســطین هرگــز از این شــیوه مقــدس در مبارزه با تروریسم،اشغالگران و شهرکنشینها دســت برنخواهنــ­د داشــت. جنبــش حمــاس نیــز در بیانیــهای عملیــات قهرمانانــ­ه نابلس را کــه در نتیجــه اقدامــات متجاوزانــ­ه اشــغالگرا­ن صهیونیستی و جنایت آنها در حق ساکنان کرانه باختری، قدس و مسجداالقصی رخ داد، تبریک گفــت. جنبــش جهاد اســالمی فلســطین نیز در بیانیهای این عملیات دالورانه را به فلســطینیا­ن تبریک گفت و تأکید کرد: این عملیات قهرمانانه بــا یــاری خــدا آغــاز مســیری به ســوی گســترش انتفاضهخوا­هدبود. ■ تلآویو0021­واحدمسکونی درکرانهباخ­تریمیسازد

تصمیــم مــاه نوامبــر دونالــد ترامــپ، رئیس جمهــوری امریکا مبنی بر به رســمیت شــناختن قــدس اشــغالی بهعنــوان پایتخــت اســرائیل موجــب خشــم بیــش از پیــش فلســطینیه­ا و جهــان اســالم شــده و رژیــم صهیونیســت­ی را در اشــغالگری­هایش جســورتر کرده اســت بهطوری کــه وزیــر جنــگ ایــن رژیــم غاصــب بــه تازگــی از تصمیم اسرائیل برای ساخت بیش از 1200 واحد مســکونی جدیــد در شــهرکهای صهیونیســت نشــین در کرانــه باختــری خبــر داد. بــه گــزارش ایســنا بــه نقــل از العهد، بــا وجــود مخالفتهای جامعه جهانی بــا شهرکســازی­های غیرقانونی اســرائیل، آویگــدور لیبرمن، اعــالم کرد، تــل آویو قصــد دارد اجــازه ســاخت ۵۸21 واحد مســکونی جدیــد در شــهرکهای واقــع در کرانه باختــری را تصویب کند. طرحهای دیگری نیز برای ســاخت 2۵00 واحــد در 20 شــهرک مختلــف ارائه خواهد شــد. ایــن در حالی اســت کــه دادگاه بینالمللی الهــه تحقیقاتــی را دربــاره جنایتهــای رژیــم صهیونیســت­ی علیــه فلســطینیا­ن آغــاز کــرده و مســئوالن ارشــد سیاســی و نظامــی رژیــم صهیونیستی این روزها بشدت نگران تحقیقات دادگاه الهــه درباره جنایتهای ایــن رژیم علیه فلسطینیهاه­ستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran