Iran Newspaper

ائمه جمعه، سپاهیان امام زمان و افسران عالیرتبه رهبری هستند سید رضا تقوی: مخالفتها با نماز جمعه دلیلی بر تأثیرگذاری آن است و دیدیم که در حوادث به دفاتر و مصلیها حمله کردند و به بیش از 15 دفتر امام جمعه حمله کردند؛ چون ائمه جمعه مانند کوه ایستادهاند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

-

مراســم تودیــع و معارفه رؤســای قدیــم و جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دیروز با حضور حجتاالسام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفترمقاممع­ظمرهبریوسی­داحمدعلمال­هدی امام جمعه مشــهد برگزار شد. به گزارش فارس، رئیــس دفتر مقام معظم رهبری در این مراســم با بیان اینکه «ائمه جمعه، افسران بلندپایه خط اول مقابله با آشوبگران و منافقین هستند» گفت: شــما به عنوان امامان جمعــه در هر نقطهای که قــرار داریــد، لشــکر فرهنگی عظیمی هســتید که میتوانیــد بهکل کشــور خــط بدهید و مــردم را به صاح، درستی و تقوا راهنمایی و دعوت کنید. وی تصریح کرد: آقایان محترم! خودتان را دستکم نگیرید؛ دشــمنان ما را اذیت میکنند، اما آنها به مراتب بیشــتر از ما زجر میکشند و میگویند این انقــاب پدر ما را درآورده اســت. گلپایگانی تأکید کرد: طبقه روحانیت و ائمه جمعه از قشر محروم جامعه هستند؛ دفترشان مرکز مراجعه بینوایان اســت و هر روز با مشــکات مــردم مواجهاند. وی خطاب به حجتاالسام حاج علیاکبری رئیس جدید شــورای سیاســتگذا­ری ائمــه جمعه اظهار داشــت: آن زمانــی که ایــن ارزش فراموش شــده اسام و تشیع یعنی نماز جمعه آغاز شد، چیزی نبــود اما امروز به آقــای حاج علیاکبری میگویم که اســب زین شــدهای در اختیار شــما قــرار دارد. گلپایگانــ­ی تصریــح کــرد: پیــش از انقــاب وقتی در قــم به نماز جمعــه میرفتیم، تعــداد مردها گاهــی با 10 نفر هم نمیرســید و در بقیه شــهرها هم اصاً نماز جمعه برگزار نمیشد. خطبههای نمــاز جمعه بایــد کاماً پرمحتــوا باشــد و باید بر معلومات کســی کــه به نماز جمعه آمده اســت، اضافه کند که وظیفه در اختیار گذاشتن اطاعات و معلومــات بــه ائمــه جمعــه بــه عهده شــورای سیاســتگذا­ری اســت. رئیــس دفتر رهبــر معظم انقاب تأکید کرد: شما ائمه جمعه سپاهیان امام زمان و افسران عالیرتبه رهبری هستید و رهبری بــرای تکتــک شــما دعــا میکنــد. وی در بخش دیگری از ســخنانش بــه ناآرامیهای اخیر اشــاره کرد و گفت: اکثر کســانی کــه در اعتراضات حضور داشــتند، مشــکل اقتصــادی داشــتند امــا در ایــن میان اقلیتی ســوار بر موج شــد کــه بنابر فرمایش رهبــری حسابشــان از مــردم جداســت. رئیــس دفتــر مقام معظم رهبری با اشــاره به «شــعار نه غــزه نــه لبنــان» کــه در تجمعــات اخیر ســر داده شــد، گفت: اگر ما در سوریه و غزه نمیجنگیدیم، مجبور بودیم در خیابانهای تهران بجنگیم. سید احمد علمالهدی امام جمعه مشــهد نیز در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت فضای مجازی و آلودگــی نابکارانــ­ه مجازی دشــمن درصدد این است که رحمانیت را از نهاد نماز جمعه حذف و آن را یکطرفه جلوه دهد و در این راه از هیچ نفاقی پرهیز نمیکنــد. وی ادامه داد: روزی ائمه جمعه نــه دفتر و مصلی و نه وســیله و امکاناتی داشــتند ولــی امروز در دورترین نقــاط امکانات اولیه برای ائمه جمعه در بهترین حالت است.

ســید رضــا تقــوی، رئیــس ســابق شــورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در این جلسه بابیان اینکــه «ما بر اســاس سیاســتهای­ی نمــاز جمعه را اداره کردیــم و رهبــری در مــوارد متعــددی بــر مردمی بودن و ماندن نماز جمعه و امام جمعه تأکید داشتند»، گفت: رهبری از دولتی شدن امام جمعه پرهیز داشــتند. وی با بیان اینکه آن روز که ستاد را تحویل گرفتیم نزدیک به 400 امام جمعه داشــتیم، اظهــار داشــت: اآلن 00٩ امــام جمعــه داریم. بزرگترین استانی که به لحاظ تعداد امام جمعه داریم، استان اصفهان با 0٩ امامجمعه و کمترین شهر قم هســت که در 8 شهر نماز اقامه میشــود. تقــوی ادامــه داد: مخالفتهــا بــا نماز جمعه دلیلی بر تأثیرگذاری آن است و دیدیم که در حوادث به دفاتر و مصلیها حمله کردند و به بیــش از 15 دفتر امام جمعه حمله کردند؛ چون ائمه جمعه چون کوه ایستادهاند و مردم انقابی را در صفــوف فشــرده برابر توطئه قــرار میدهند. وی تأکیــد کــرد: تریبونهــا­ی مــا برای مســئولین خدمتگــزار آماده بوده تا به مــردم گزارش دهند. اآلن هــم دولت را دولت نظــام میدانیم هرچند برخی مدیران تحمل موعظه و نقد ندارند.

حجتاالسام حاج علی اکبری، رئیس جدید شورای سیاســتگذا­ری ائمه جمعه در این مراسم معارفه شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran