Iran Newspaper

8 ایراد به فینال جنجالی

جلسه ویژه داوری کشتی پهلوانی برگزار شد

-

فینال مســابقات کشــتی پهلوانی قهرمانی کشــور پنجشــنبه در مشــهد میــان جابر صادقزاده و احمد میرزاپور برگزار شــد که در نهایت صادق زاده با شکست حریف، صاحب بازوبند پهلوانی شــد،البته این مســابقه بی حاشــیه نبود و جنجالهایی به همراه داشــت. در این شــرایط، جلســه ویژه داوری برای بررسی اتفاقات رقابتهای کشتی پهلوانی در مشهد، روز گذشته در سالن کنفرانس خانه کشتی عبداهلل موحد برگزار شــد؛با توجه به اعتراض رســمی هیأت کشتی استان خراســان رضوی به رأی داوران در مسابقه فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی کشور روز 21 دی ماه در مشهد، فیلم کشتی مذکور از سه زاویه، چند بار توسط اعضای حاضر در جلسه بررسی شد.

در این جلســه که رسول خادم و رضا الیق (رئیس و دبیر فدراسیون)، سیروسپور مشــاور عالــی فدراســیون، عیســی مؤمنــی مدیــر تیمهای ملی کشــتیهای ســنتی، طاهرخانی، کریمی و صادقی اعضای کمیته داوران و هاشمی نسب و فروتن دو داور بینالمللی که به تازگی بازنشسته شدهاند حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر 8 بند در خصوص اشتباهات رخ داده داوری صادر شد که در خاصه آن آمده گفته شد جابر صادق زاده زودتر از سوت آغاز مسابقه، اقدام به زیرگیری کرد و باید کشتی از ســوی داور وســط، متوقف و مجدداً در شــرایط قانونی در وسط تشک آغاز میشد. همچنین مربی احمد میرزاپور برای اعتراض تأخیر داشته و رئیس تشک نیز مدیریت مناســبی پس از انجام اشتباه داور وســط، نداشته است. با توجه به نتایج فوقالذکر و موارد دیگر به منظور احترام به تمامی عاقهمندان به کشــتی کشــور و همچنین ارج گذاری به اصل عدالت در امر قضاوت در مســابقات کشــتی، فدراســیون کشتی ایران درخصوصبنده­اییادشدهوع­واملاجرایی­مسئولتصمیم­گیریخواهدک­رد.احمد میرزاپور درباره شکســتش مقابل جابــر صادقزاده و از دســت دادن بازوبند پهلوانی ایران چنین واکنشی داشت: «به صادقزاده تبریک میگویم. انشاءاهلل او بتواند این مسئولیت و بار سنگین را به دوش بکشد ،چرا که داشتن این بازوبند لیاقت میخواهد امــا همه مردم دیدنــد که صادقزاده با ناداوری محض پیروز این مبارزه شــد. زمانی که داور ســوت زد و مبارزه را قطع کرد، طبق قانون و راه و رســم کشتی پهلوانی باید ما را به وسط تشک کشتی میآورد تا پس از دست دادن بار دیگر مبارزه را آغاز کنیم.»

میرزاپــور دربــاره اینکــه چــرا اعتراضی از خود نشــان نــداد؟ چنین پاســخ داد: «جو ســالن بسیار متشنج شده بود و مردم و همشــهریان­م از این حقخوری بسیار عصبانی بودند. من نخواستم با اعتراض خدای ناکرده باعث اتفاق تلخی بشوم. مردم حتی بیرون از سالن منتظر بودند تا صادقزاده را ببینند اما من به هر سختی که بود، او را ســوار ماشــین کردم و به او گفتم فقط ســریع به هتل برو. خادم هم به من گفت تو باید در این مواقع پهلوانیات را ثابت کنی.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran