Iran Newspaper

من تابلوی فوتسال ایران هستم

وزیر ورزش، فوتسال را گل سرسبد ورزش ایران میداند باید پادشاهی خود در آسیا را تثبیت کنیم

- محمد محمدی سدهی

فوتسال ایران در ســالجاری به افتخارات زیادی دســت یافــت، از برنــز تاریخــی مســابقات جــام جهانی در کلمبیا گرفته تا قهرمانی در مسابقات جــام ملتهــای آســیا در ازبکســتان. درخشــش خیرهکننده فوتسال ایران در بخش تیمی موجب شد تا فوتسال ایران برای نخستین بار به عناوین فردی جالب توجهی نیز دســت یابد. در روزهای گذشته سایت فوتسال پلنت، اسامی برترینهای فوتســال جهــان را در ســال 2017 اعــام کــرد که ایرانیهــا­ی زیــادی در بیــن برترینهــا حضــور داشــتند. یکــی از این عناوین در بخش ســرمربی بــود کــه در ایــن بخــش محمــد ناظمالشــر­یعه، ســرمربی تیم ملــی بهعنوان ســومین ســرمربی برتر فوتســال دنیا انتخاب شد. افتخاری که برای نخستین بار اســت برای فوتســال ایران بهدست میآیــد و قطعاً ایــن موضوع نگاههــا و توجهات را نسبت به این رشته پرمخاطب بیشتر میکند.

ســرمربی تیم ملی فوتســال در خصوص این افتخارآفری­نــی بــه خبرنــگار «ایــران» میگویــد: «شــاید ایــن افتخــار فردی باشــد اما خوشــحالی من بیشــتر به این خاطر اســت که ایــن افتخار به جامعــه فوتســال ایــران اختصــاص یافتــه و نام ایــران در فوتســال دنیــا شناختهشــد­ه تــر اســت. امــا از همه مهمتر حضــور تیم ملی فوتســال در جایــگاه چهارمــی بهتریــن تیمها اســت و عاوه بر ایــن پنجمی حســین طیبــی و حضورعلیرضا صمیمی و ســپهر محمــدی، دروازهبانه­ای تیم ملی فوتســال در ردههای هفتم و هشتم برترین دروازهبانـ­ـان جهــان.» محمــد ناظــم الشــریعه ادامــه میدهد:«مــن تابلــوی فوتســال هســتم و ایــن افتخارآفری­نــی تنها به شــخص مــن مربوط نمیشــود و درکنــار من تاش تمامــی کادر فنی، بازیکنــان، مربیــان لیــگ و جامعه فوتســال قرار دارد کــه شــاید به چشــم نیایــد. بازیکنــان خوبی در تیــم ملــی فوتســال حضــور دارند و عــاوه بر ایــن ما لیــگ و مربیان خوبی هــم داریم که همه تاششان سربلندی نام فوتسال ایران است.»

او میافزایــد: «ایــن جایگاههــا کیفیــت بــاالی فوتســال ایــران را نشــان میدهــد و بــرای حفظ و ارتقای آن نیازمند برنامهریزی منســجم هستیم. باید برنامههای خوبی برای تیم ملیًفوتســال در نظر گرفته شــود، موضوعی که جدیدا مورد توجه مســئوالن فدراســیون قــرار گرفتــه و مهــدی تاج و محمدرضــا ســاکت بهعنــوان رئیــس و دبیــرکل فدراســیون فوتبال اهتمام ویژهای نســبت به این موضوعدارند.»سومینسرمرب­یبرترفوتسا­لدنیا با اشاره به نتایج درخشان تیم ملی در سال 2017 بیان میکند: «فوتسال ما در سال گذشته به نتایج خوبی دست یافت و این موضوع باعث شد که نه تنها فوتســال ایران در دنیا دیده شــود و مســئوالن فدراســیون به این رشــته توجه کنند بلکه شخص وزیر ورزش نیز نگاه ویژه تری به این رشــته داشته باشد. حقیقتاً این توجه در سالهای گذشته وجود نداشت و امیدوارم که تداوم داشته باشد.»

ناظــم الشــریعه میگویــد: «وزیــر ورزش در روزهای گذشــته برای اهدای جام قهرمانی لیگ

برتر فوتسال به تبریز سفر کرد و این نشان دهنده توجه ویژه سلطانی فر به فوتسال است. فوتسال ما با درخشــش در میادین مختلــف تأثیر مثبت خود را که همان افتخارآفری­نی در میادین است، نشــان داد و اکنون عاوه بر مردم، مســئوالن هم نگاه مثبتی به این رشته دارند.» او در پاسخ به این ســؤال که وزیر ورزش چه نظری در مورد فوتسال دارد، میگویــد: «مــن در بازیهای داخل ســالن ترکمنستان با وزیر جلسهای برگزار کردم، نگاه او به تمامی ورزشها مثبت اســت اما ســلطانیفر بــه من گفــت که نگاه ویــژهای به فوتســال دارد و او فوتســال را گل سرســبد ورزش ایــران میدانــد کــه ایــن اتفــاق بســیار خوبــی بــرای ایــن رشــته محســوب میشود.» ســرمربی تیم ملی فوتسال به دالیل پیشــرفت فوتســال ایــران بخصوص در ســالجاری اشــاره میکنــد و میافزایــد: «حضور استعدادهای خوب و مربیان بادانش مهمترین موضوع در پیشرفت این رشته به حساب میآید و تنهــا عاملــی کــه میتواند ایــن رشــته را به اوج

خود برســاند، برنامهریزی است. هر چه بیشتر از فعالیت این رشته میگذرد کار سختتر میشود و این را هم باید بگویم که باال رفتن توقع مردم از تیم ملی فوتســال کاماً منطقی است. ما باید در این مســیر ابزار را در اختیار تیم ملی قرار دهیم، امکاناتــی از جملــه کمــپ تمرینــی و برگــزاری مسابقات دوستانه با تیمهای نامدار جهان.»

ناظــم الشــریعه بیــان میکنــد: «پیــروزی در یک بــازی مقابل تیمهای بزرگی همچون برزیل بیفایده است و باید ساختار فوتسال ما حرفهای شــود. ما برای بــودن در ســطوح باال بایــد تقویم داشته باشیم و هر سال برای سال آینده با برنامه جلو برویم البته اتفاقات خوبی برای فوتســال در ماههای گذشته افتاد که این موضوع انگیزه را در بین فوتسالیها بیشتر میکند.»

او ادامــه میدهــد: «کفپــوش آکادمــی ملــی فوتبال بعد از 5 ســال پیگیری عوض شد و کمپ تیــم ملــی به بهترین نحــو ممکن بازســازی و در اختیار تیم ملی قرار گرفت، اینها اتفاقات بســیار

خوبی است. فدراسیون برای سال 97 برنامههای ویــژهای دارد، برگــزاری 2 بــازی دوســتانه بــا تیم ملی برزیل، حضور در تورنمنت چین و برگزاری تورنمنــت نقــش جهــان از جملــه برنامههــا­ی فدراســیون جهــت آمــاده شــدن تیم ملــی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است.»

ناظم الشــریعه میگوید: «تیم ملی فوتســال در مســابقات قهرمانــی آســیا بعــد از 6 ســال قهرمانی را پس گرفت، ما باید پادشاهی خود در فوتسال آسیا را تثبیت کنیم که البته این موضوع کار آســانی نیســت. تمــام مربیــان اســپانیای­ی در آســیا پخش شــدهاند و ما کار بسیار سختی داریم تا بتوانیم این روند را حتی در آســیا ادامه دهیم. تیمهایی همچون تایلند و ژاپن بسرعت در حال پیشرفت هستند و حتی همین تیم ازبکستان هم 3 مــاه در اردو به ســر میبرد و این نشــان دهنده توجــه آنها بــه فوتســال اســت، ازبکها بشــدت در حــال تــاش هســتند و قطعــاً بــا ســرعت باال پیشرفت خواهند کرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran