Iran Newspaper

نامداران عرصه فرهنگ، برگزیدگان جشنواره فارابی

-

برگزیــدگا­ن نهمیــن جشــنواره بینالمللــ­ی فارابــی ویــژه علــوم انســانی و اســالمی با حضور رئیــس جمهوری و وزیــر علــوم، تحقیقــات و فنــاوری در ســالن اجالس سران تجلیل شدند.

بــه گــزارش ایرنــا، رئیــس جمهــوری روز گذشــته در آییــن اختتامیــه نهمیــن جشــنواره فارابی، لوح ســپاس در بخش ویژه و سردیس فارابــی و مــدال ابــن ســینای یونســکو را بــه امیــر هوشــنگ ابتهــاج و حســین معصومــی همدانــی (پیشکســوتا­ن علوم انســانی ایران)، زندهیــادا­ن عبــاس زریــاب خویــی و حمیــد عنایت (شخصیتهای پیشــرو)، عبدالحسین نیکگهــر (مترجــم برتــر) و محمــد نقــیزاده (نظریه پرداز برتر) اهدا کرد.

همچنیــن در بخــش خارجــی جشــنواره نیــز لــوح ســپاس رئیــس جمهــوری، مــدال ابنســینای یونســکو و ســردیس فارابــی در حوزه اســالم شناســی به محمد ایوب از لبنان، آیتاهلل شیخ محمد آصف محسنی قندهاری از افغانســتا­ن و محمدعلی قره داغی از عراق اعطــا شــد. هاینتس گائوبــه از آلمــان و برنارد اوکیــن از ایرلنــد نیــز بــه ســبب جمیع آثــار در حوزه ایران شناســی و اســالم شناسی، برگزیده شــدند و منیر درکیچ از کشور بوسنیوهرزگ­وین بــه خاطر کتاب «چندزبانی در مثنوی مولوی» بهعنوان برگزیده این دوره از جشــنواره فارابی معرفی و تجلیل شد.

در بخــش نهادهای پژوهشــی نیز «انجمن مدیریــت ایران» بهعنــوان انجمن علمی برتر و «جســتارهای ویژه» بهعنوان نشریه علمی - پژوهشی برتر معرفی شدند.

همچنیــن در برگزیــدگا­ن گــروه علمــی در بخــش تاریــخ، جغرافیــا و باســتان شناســی محمدباقــر وثوقــی و منصــور صفــت گل رتبه اول و روحاهلل بهرامــی رتبــه ســوم را کســب کردنــد و در بخــش جوانــان نیــز فهیمه شــیخ شعاعی حائز رتبه نخست شد.

عــالوه بــر ایــن در بخــش بزرگســال گــروه حقوق، ژانت بلیک از دانشــگاه آکســفورد رتبه اول و در بخــش جــوان نفیســه شوشــی نســب موفــق بهکســب رتبــه ســوم جشــنواره شــدند. در گــروه زبــان و ادبیــات، رتبــه اول و دوم در بخش بزرگسال اعالم نشــد و جایزه رتبه سوم به اســماعیل سعادت رســید، در بخش جوان این گروه نیز لیال حق پرســت رتبه اول و سمیه سادات طباطبایی رتبه سوم شدند.

برگزیــدگا­ن گــروه علــوم اجتماعــی و علوم ارتباطــات در بخــش بزرگســال محمدامیــن قانعــی راد و مهــدی مالمیر بودند که مشــترکاً رتبــه ســوم را بــه دســت آوردنــد و در بخــش جوان، ســیدمرتضی هاشمی مدنی رتبه اول و نسیبه زنجری رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش برگزیدگان گروه علوم اقتصادی، مدیریــت و حســابداری هــم حســن دانایی فر در بخش بزرگســال رتبه ســوم شــد و در بخش جــوان ایــن گــروه، مهــدی صــارم رتبــه اول و صدیقه سادات هاشمی، رتبه دوم شدند.

در گــروه علــوم تربیتی، روانشناســ­ی، علوم رفتــاری و تربیتی نیــز جایزه رتبه ســوم بخش بزرگسال به فرشته چراغی اهدا شد و این گروه در بخش جوان، هیچ برگزیدهای نداشت.

برگزیــدگا­ن گــروه علــوم سیاســی، روابــط بینالملــل و مطالعــات منطقــهای جشــنواره فارابی امســال نیز ســید جواد طباطبایی، رتبه اول و مهــدی نجــفزاده رتبــه ســوم در بخش بزرگسال و بهزاد عطارزاده رتبه دوم در بخش جــوان بودند. گــروه فقه، اصول، علــوم قرآنی و حدیــث در بخش بزرگســال هیچ برگزیدهای نداشــت و جایــزه رتبــه ســوم بخش جــوان به حسین شجاعی واجنانی تعلق گرفت.

در گــروه فلســفه، کالم، اخــالق، ادیــان و عرفــان نیــز محمــد ســعیدی مهــر بهعنــوان رتبه ســوم بخش بزرگســال و امین شــاهوردی بهعنــوان رتبــه ســوم در بخــش جــوان تجلیل شدند. در گروه فناوری اطالعات، اطالعرسانی و کتابــداری نیز جوایز برگزیده به ســید حجت الحق حســینی رتبه ســوم در بخش بزرگســال و ســمیه سادات آخشــیک رتبه سوم در بخش جوان اعطا شد.

همچنیــن در بخــش برگزیــدگا­ن گــروه مطالعات انقالب اسالمی و امام خمینی(ره)، غالمحســین مقیمــی رتبــه ســوم در ســطح بزرگســال و علیرضا استادیان خانی رتبه سوم در سطح جوان، مورد تجلیل قرار گرفتند.تنها جایــزه گروه مطالعــات هنر و زیبایی شناســی نهمیــن دوره جشــنواره فارابــی بــه ســمانه بغالنــی رتبــه ســوم بخــش جــوان ایــن گــروه رسید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran