Iran Newspaper

دوره سیاهی هندبال تمام شد

گفتوگوی «ایران» با اهللکرم استکی کاپیتان تیم ملی هندبال

- محمد محمدی سدهی

اردوهــای تیــم ملی هندبال در اســلوونی و قطر به پایان رســید و تیم ملی هندبال در اسلوونی دو دیدار دوستانه برگــزار کرد که در بازی اول مقابل تیم «کوپه» اســلوونی بــه برتری دســت یافــت و در دومیــن دیــدار مقابل تیم ملی این کشــور شکست خورد. ملیپوشان هندبال پس از اســلوونی برای برگزاری تورنمنت چهارجانبه به قطر رفتنــد و با دو پیروزی مقابل تیمهــای الجزایر و عمان و یک شکست مقابل تیم چند ملیتی قطر به کار خود در این تورنمنت پایان دادند. شــاگردان ماچک مســابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی را در پیش دارند؛ مسابقاتی کــه از 28 دی مــاه تا 8 بهمن ماه به میزبانی کره جنوبی برگــزار خواهــد شــد و حکم کســب ســهمیه مســابقات جهانــی را دارد. اهالی هندبال بازیکنان کنونی تیم ملی را نسل طالیی هندبال ایران میدانند؛ بازیکنانی که اکثراً لژیونر هستند و در باشگاههای اروپایی بازی میکنند.

کاپیتان تیم ملی هندبال درخصــوص اردوهای تیم ملــی به خبرنگار «ایران» میگویــد: «اردوهای تیم ملی زیــر نظــر ماچک به بهتریــن نحو برگزار شــد و تیم ملی 3 بازی دوســتانه خوب با تیمهای قطر، عمان و الجزایر برگــزار کــرد کــه این دیدارهــا به ما کمــک زیــادی کرد تا با آمادگی بیشــتری به مســابقات قهرمانی آســیا اعزام شویم.»

اهللکرم استکی ادامه میدهد: «پیش از اعزام به قطر اردویی در اســلوونی برگزار کردیم کــه این اردو هم برای ما مفید بود. در کل فدراسیون اردوهای خوبی برای تیم ملی در نظر گرفت و امیدواریم که این اردوها به کســب نتیجه در مســابقات قهرمانی آســیا ختم شــود. پیش از اعزام به اردوها، جلســهای با علیرضا رحیمی، ریاســت فدراســیون برگــزار کردیــم و در این جلســه تمــام نقطه نظرات بیان شد و همه برای موفقیت در مسابقات پیش رو همدل شدیم.»

او دربــاره سروســامان گرفتــن هندبــال پــس از روی کار آمــدن علیرضــا رحیمی میافزاید: «حقیقتــاً در این سالها مدیران زیادی روی کار آمدند اما خوبی رحیمی ایــن اســت کــه صداقــت دارد. حتــی صداقــت او زبانزد فوتبالیسته­ا نیز هســت، تیم خوبی داریم و امیدواریم به روزهای خوب گذشته بازگردیم.»

لژیونــر تیــم ملــی هندبال بــا اشــاره به نســل کنونی هندبال ایران بیان میکند: «این نسل هندبال را میتوان نسل طالیی دانست، چرا که اکثر بازیکنان لژیونر هستند. تیــم ملی تلفیقــی از بازیکنــان باتجربه و جوان اســت و تمامــی تیمهــا در آســیا از ما میترســند. در مســابقات قهرمانی آسیا با تیمهای عراق و ژاپن همگروه هستیم و قطعاً کار سختی در پیش خواهیم داشت.»

استکی میگوید: «مسابقات مهمی در پیش داریم و قطعاً با دست پــر بــه کشــور بازخواهیم گشت، با این نسل میتوانیم هندبــال را زنــده کنیــم. تیمی بــه اندازه ما در آســیا لژیونــر نــدارد و ماچــک هم که بــه تیم ملی اضافه شــده، او مربی خوبــی اســت و میتواند بــه تیم ملی کمــک زیادی کند. ما در دورههای گذشــته از نظــر آمادهســاز­ی مشــکالتی داشــتیم امــا خوشــبختان­ه این دوره این مشکل برطرف شده و تنهابهبازی­هایتدارکات­ینیازداشتی­م.خوشبختانه حاشیههای هندبال تمام شده و آرامش به این رشته بازگشته است.» او ادامه میدهد: «ماچک همیشه خوش یمن بوده و هندبال ایران با او خاطرات خوبی دارد. او معتقد اســت که تنها با ایــران میتواند در آســیا مدال بگیرد و به همین دلیل به تیم ملی بازگشــت. او هندبال ایران را بخوبی میشناســد و قطعاً با او میتوانیم در مســابقات پیش رو حریفان را شکست دهیم و هندبال ایران را به روزهای اوج خود بازگردانیم.» لژیونــر هندبــال ایــران بیان میکنــد: 3« ســال ســیاه را در آســیا پشت سر گذاشــتیم در حالی که ما در بازیهای آسیایی گوانگجو دوم شــدیم و در سایر مســابقات هم به مدال دست یافتیم. دوره سیاهی هندبال تمام شد و من قول میدهم که با مدال آسیا و سهمیه جهانی به کشور بازگردیم و حتی در فینال بازیهای آسیایی جاکارتا نیز حضور یابیم.» بازیکن تیم دیناموبخار­ســت رومانی میگوید: «متأسفانه هندبال در 3 سال اخیر کامالً مظلوم واقع شده در حالی که ما بازیکنان باکیفیتی داریم که در کشورهای صاحب نام، لژیونر هســتند و با افتخار پیراهن تیم ملی را میپوشــند. چند سالی است که بهعنوان لژیونر در باشگاههای مختلف اروپایی بازی میکنــم و در این ســالها تجارب بســیاری به دســت آوردم و خوشــحالم که میتوانم با این تجربیات در خدمت تیم ملی باشم و با تیم ملی کشورم در مسابقات حاضر شوم.»

«ماچک»همیشهخوشیم­نبوده تمام تیمهای آسیا از ما میترسند بـــا ایـــن نســـل میتوانیـــ­م هندبـــال ایـــران را زنـــده کنیـــم

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran