Iran Newspaper

بررسی بودجه79 در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق

با حضور رؤسای قوای مجریه و مقننه صورت گرفت

-

جلسه مشترک ســــتاد اقتصادی دولت و اعضای هیأت رئیســــه کمیســــیو­ن تلفیق مجلس با حضور حسن روحانی رئیس جمهــــوری و علی الریجانی رئیس مجلس شــــورای اسالمی در دفتر رئیس جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطالعرسانی ریاست جمهوری، در این جلسه مباحث مهم مربوط به بودجه سال 1397 کل کشور که مراحل پایانی رســــیدگی در کمیسیون تلفیق مجلس را سپری میکند، مورد بررسی قرار گرفت. محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس ســــازمان برنامه و بودجه در پایان این نشست در گفتوگویی اظهار کرد: با عنایت به اینکه در الیحه بودجه ســــال آینده، اهداف مهمی همچون فقــــر زدایی و موضوع اشــــتغال که مشــــتمل بــــر 12 برنامه برای اشــــتغال گسترده برای بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی جدید است، برنامهریزی صورت گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دستیابی به این اهداف مهم نیازمند وفاق بیشتری بین مجلس و دولت هستیم و از اینرو کمیسیون تلفیق و ستاد اقتصادی دولت در این جلسه مصمم بودند که بتوانند بیشترین اثربخشی را در بودجه ســــال 1397 داشته باشند که آثار آن با یک رفاه نسبی در زندگی مردم احساس بشود.

نوبخت تصریح کرد: در سال آینده هیچ گشایشی که در سالجاری برای مردم در حال انجام است، کم نخواهد شد و همچنان آنها برای ســـال آینده هم در چارچوب بودجه ســـال 97 صورت میگیرد و به اضافه اینکه کمکهایی که االن در حال ارائه آنها هســـتیم و ســـاالنه بیـــش از 84هزار میلیـــارد تومـــان بین اقشـــار مختلـــف و خانوارهـــ­ا توزیع میشـــود، در سال آینده کم نخواهد شـــد ولی باید در کنار آنها برای بیش از یک میلیون و 33 هزار جوان که وارد بازار کار میشوند نیز بتوانیم شغل فراهم کنیم. رئیس سازمان برنامـــه و بودجه افزود: پیشبینی دولت این اســـت که در سال آینده حدود 838 هزار جوان وارد بازار کار بشوند که از این تعداد 630 هزار نفر فارغالتحصی­ل دانشگاهها هستند و مـــا نه تنها باید بـــرای این تعداد از االن فرصت شـــغلی ایجاد کنیم بلکه باید بتوانیم تعـــدادی را هم که امروز در خیل بیکاران هستند، وارد بازار کار کنیم. نوبخت تصریح کـــرد: این مجموعه شـــرایطی را برای ســـال 1397 فراهم میکند که ما میتوانیم از نظر مهار نرخ تورم و هم از نظر کاهش نرخ بیکاری، هم رشد سرمایهگذار­ی و رشد اقتصاد سال خوبی را از االن پیشبینی کنیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran