Iran Newspaper

تجهیزمحیطز­یستبهسامان­هدفاعموشکی!

- فریور خراباتی

در موضــوع محيط زيســت با شــرايط دو گانــهای مواجه هســتيم. از يــک طــرف جنگلخوارهـ­ـا و كوهخوارهــ­ا و درياخوارها ...و مشغول خوردن هستند، از يک طرف هم شــکارچيان عزيز و تو دل برو مشغول شکار همين تتمه حيوان باقى مانده در طبيعت كشورمان هستند. خالصه دور هم نشستهايم و يک آب باريکهای هم به نام محيط زيست هست كه از آن ارتزاق كنيم.

از آنجايــى كه مهــار و توقــف شــکارچيان زحمتکش و محتــرم تبديــل بــه امــری محــال شــده اســت، طبــق صحبتهای انجام شــده قرار اســت كــه محيطبانهای عزيز كشــورمان به جليقه ضدگلولــه مجهز شــوند. در همين رابطه، بنده خدمــت محيطبانان گرامى عرض مىكنــم كــه بــه جــای هزينه تراشــى برای كشــور، برونــد و ببينند ســلمان خــان در فيلمهايش چطوری بعد از شليک گلوله يا موشک به سمتش جاخالى مىدهد تا ما هم با اين روش در برابر شکارچىها از خودمان محافظت كنيم.

باور كنيد اوضاع محيط زيست(خودش و حفاظتش!) به قدری خراب است كه ديشب يک خرس زنگ خانه ما را زد و گفت:«آپارتمان نقلى، نورگير، مناسب برای زوج، چيزی توی دست و بالتون داريد؟!». يعنى اگر كل حيوانات محيط زيست را قلفتى برداريم و به شــهر بياوريم، جانشان بيشتر در امان است. چون با ادامه اين رونــد احتمــاالً بزودی بايد جنگلها را به ســامانه دفاع ضد موشــکى مجهز كنيم و دست آهوها و يوزپلنگها تيربار بدهيم تا بتوانند از خودشان محافظت كنند.

در نتيجه حاال كه شرايط حفاظت از محيط زيست را نداريم، سازمان «حفاظت از شــکارچيان محيــط زيســت» را راهانــداز­ی كنيــم تا حداقــل شــکارچيان را طوری آموزش بدهيم كه درست و بدون خونريزی شکارشان را انجام بدهند يا حيوانات را بدون سر و صدا در جنگل خالص كنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran