Iran Newspaper

نسل‌طالیی‌هستیم‌و‌مدال‌تاریخی‌م ‌یخواهیم

گفتوگوی «ایران» با 2 ملیپوش هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا

- محمد محمدی سدهی

دور اول مســابقات هندبال قهرمانی آســیا که به میزبانی کره جنوبی در جریان است، بــه پایان رســید و تیم ملی بــا 2 برد مقابل ازبکســتان و ژاپــن، مقتدرانــه بــه دور دوم صعود کرد. شــاگردان ماچــک در دور دوم به مصاف تیمهای عربســتان، کره جنوبی و عمان خواهند رفــت و در صورت صعود از دور دوم بــه جمع 4 تیم برتر مســابقات راه خواهنــد یافت. شــاگردان ماچک امروز در نخســتین دیــدار از ســاعت ۰۳:۹ بــه مصاف عربســتان خواهند رفت. تیم ملی هندبال ایران دوران طالیی خود را ســپری میکنــد و حضــور لژیونرهای پرتعــداد در این تیم، امیدها را به کسب نتیجه تاریخی در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر میکند. کســب جــواز حضــور در مســابقات جــام جهانــی اصلیتریــن هــدف ملیپوشــان هندبال است و بازیکنان این تیم امیدوارند در کنــار این ســهمیه یــک نتیجــه تاریخی بــرای هندبال ایران رقــم بخورد. به همین بهانه خبرنگار «ایران» به سراغ دو بازیکن باتجربه این تیم رفت و با ســجاد استکی و میالدمسائل­یبهگفتوگوپ­رداخت. ■ اســتکی: هــدف اول مــا کســب ســهمیه جهانی و پس از آن کســب سکوی قهرمانی است

لژیونر تیــم ملی هندبــال درخصوص نتایج تیم ملی در دور اول میگوید: «بازی اول مــا بــا ازبکســتان بازی آســانی بــود و با پیــروزی مقابــل این تیــم شــروع خوبی در مســابقات قهرمانی آسیا داشتیم. در بازی بــا ژاپن هــم عملکرد مناســبی داشــتیم و توانستیمای­نتیمرابااق­تدارشکستده­یم. ما زمان زیادی برای رسیدن به مرز آمادگی نداشــتیم و تنها در دو تورنمنــت تدارکاتی دور هــم جمع شــدیم با این وجود شــروع مســابقات قهرمانی آســیا برای مــا راضی کنندهبود.»

ســجاد اســتکی ادامــه میدهــد: «در دور دوم هــم در گــروه خوبی قــرار گرفتیم و تیمهای عربســتان، عمــان و کره جنوبی رقبای سرســختی بــرای ما نیســتند. هدف اول ما کســب ســهمیه جهانی است و پس از آن نــگاه مان کســب مدال در مســابقات قهرمانی آسیا است چرا که کسب سهمیه مســابقات جــام جهانی اهمیت بیشــتری بــرای مــا دارد. امیدواریــ­م در وهلــه اول سهمیه کسب شود و پس از آن بر روی سکو قراربگیریم.»

او در مــورد بازی با عربســتان و مســائل سیاسی موجود بین دو کشور بیان میکند: «بــرای ما فرقی نمیکند که به مصاف چه تیمیخواهیم­رفت،باصددرصدتو­انمان در تمامی مســابقات حاضر خواهیم شــد و در دیــدار امــروز هــم تمــام تالشمــان را خواهیــم کــرد تا بــه بهترین نتیجه دســت یابیــم. امیــدوارم در مقابــل عربســتان نتیجهای بگیریــم تا مردم ایران هم از نظر ورزشــی و هــم از نظــر سیاســی خوشــحال شوند.»

ســتاره تیم ملــی هندبــال اصلیترین رقیب تیم ملی را قطر میداند و میگوید: «قطریهــا همیشــه اصلیتریــن رقیــب مــا محســوب میشــوند و در ایــن دوره از مسابقات هم شرایط به همین گونه است. ســایر تیمها در سطحی نیستند که ما آنها را رقیب اصلی خود بدانیم البته تیمهایی همچون کــره جنوبی و عمان هم تیمهای خوبی هستند اما رقیب سرسختی برای ما به حســاب نمیآیند. به صعود امیدواریم و تالش خواهیم کرد تا در فینال مسابقات حاضرشویم.»

اســتکی که در بــازی بــا ژاپن بــه عنوان برتریــن بازیکن انتخاب شــد، میگوید: «با ایــن فکر بــه زمین نمــیروم که بــه عنوان بهتریــن بازیکــن زمیــن معرفی شــوم، در وهلــه اول موفقیت تیــم برای من اهمیت دارد و تــالش میکنم تا با بهترین بازیها، بــه تیم ملی کمک کنم. منافع تیمی برای من اهمیت بیشتری دارد و پس از آن سعی میکنم که به عنوان بهترین بازیکن زمین افتخــار دیگــری بــرای تیم ملی به دســت آورم.»

او بیــان میکند: «نســل کنونی هندبال ایــران را میتــوان نســل طالیی این رشــته بدانیــم، تالش میکنیــم تا با این شــرایط طلسمشکنیکن­یموقطررادر­اینجاببریم­و بهنخستینطا­لیمسابقاتق­هرمانیآسیا دستیابیم.هندبالایرا­نطالیمسابق­ات قهرمانی آسیا را کم دارد و تالش ما رسیدن بهسکویقهرم­انیاست.» ■ مسائلی:انرژیمثبتی­ازسمتمردمب­هما تزریقمیشود

دیگــر بازیکــن تیــم ملــی هندبــال بــه خبرنــگار «ایــران» میگویــد: «دور اول را با انجام دو بازی خوب پشــت ســر گذاشتیم و با اتحــاد و همدلیای که بیــن بازیکنان و جامعه هندبال به وجود آمده، توانســتیم گام نخســت را در مسابقات قهرمانی آسیا محکــم برداریــم. بــا بــازی خــوب مقابــل ژاپن، تمام تیمهای حاضر در مسابقات را شگفتزدهکرد­یم.»

میــالد مســائلی ادامــه میدهــد: «امیدواریــ­م کــه در دور دوم هــم همیــن رونــد را ادامــه دهیم. هر ۳ تیــم حاضر در گــروه دور دوم جــزو خوبهــای هندبــال آسیا هستند بخصوص تیمهای عربستان و کــره که ســابقه درخشــانی در مســابقات قهرمانیآسی­ادارند.عربستانتیم­کهنهکار و باســابقها­ی اســت و کره جنوبــی هم جزو پرافتخارتر­یــن تیمهای حاضر در آســیا به حساب میآید و قطعاً کار سختی در پیش خواهیمداشت.»

او میافزایــد: «ما با همدلی گام در این رقابتها گذاشــتیم و خیلــی امیدواریم که در بازی نخســت دور دوم مقابل عربستان پیروز باشــیم. در وهله اول هدف ما کســب ســهمیه جــام جهانــی اســت و پــس از آن هدفمان این اســت که به خوشرنگترین مدال آســیا دست یابیم. اتفاقی که تاکنون بــرای هندبال ما رخ نداده و این امید وجود دارد تا تیم ملی به این مهم دست یابد.»

این بازیکن تیم ملی هندبال میگوید: «نمیخواهیــ­م توقعــات را بــاال ببریــم اما تیــم خوبی هســتیم و تــوان باالیــی داریم. هدفمــان ایــن اســت تــا هندبــال را بــه روزهــای خوب بازگردانیم. انرژی مثبتی از سمت مردم و جامعه هندبال به ما تزریق میشــود و عالوه بر این در ماههای گذشته حمایتهای خوبی از این رشته شده است و امیدواریــ­م بــا بهترین عملکرد به کشــور بازگردیم.» او بیان میکند: «هندبال رشته بسیار مظلومی اســت اما چندماهی است کــه بــا حضــور علیرضــا رحیمــی در رأس فدراســیون شــرایط خوبــی بــرای هندبــال فراهم شــده اســت. امیــدوارم جــواب این حمایتهاراب­اکسبسهمیهو­کسبمدال خوشرنگبدهی­موبتوانیمج­امعههندبال و مردم را خوشحال کنیم.»

 ??  ?? از راست به چپ: سجاد استکی - میالد مسائلی
از راست به چپ: سجاد استکی - میالد مسائلی

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran