Iran Newspaper

واگذاری زمین برای ساخت 20 هزار «مسکن اجتماعی»

-

علت کندی پیشرفت مسکن اجتماعی، اختصـــاص نیافتن اعتبـــارا­ت مورد نیاز از ســـوی دولت اســـت. بر این اســـاس، قرار بود امسال ‪20 )13۹6(‬ هزار مسکن اجتماعی و در ســـال آینده نیـــز 20 هزار واحد دیگر واگذار شـــود کـــه اراضی آنها آماده واگذاری اســـت اما بنیاد مســـکن هنوز تأمین اعتبارات الزم را انجام نداده است.

مدیرعامل ســـازمان زمین و مسکن با بیـــان اینکه 7320 خانـــوار دومعلول مشـــمول دریافت مســـکن میشـــوند، گفـــت: تاکنـــون 1087 واحـــد بـــه ایـــن خانوارها تحویل شده است.

حمیدرضـــا عظیمیان در نشســـت خبـــری گفت: در شـــهریورم­اه امســـال دســـتورال­عملی در مجمـــع عمومـــی سازمان ملی زمین و مسکن به تصویب رسید که بر اســـاس این دستورالعمل کســـانی کـــه در اراضی دولتی ســـاخت و ســـاز کرده باشـــند، به قیمـــت روز آن شـــهر، قیمت زمین از افراد اخذ شده و ملک آنها سنددار میشود و میتوانند از تمامی تســـهیات مرتبـــط با اراضی سنددار از قبیل وام بانکی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرســـازی درباره میزان پیشـــرفت مســـکن مهر تـــا پایان آذرمـــاه امســـال گفـــت: از 2 میلیـــون و 002هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون و 200 هزار واحد در تعهد ســـازمان ملی زمین و مســـکن بود کـــه در حال حاضر 113 هزار و 687 واحد باقی مانده است که حـــدود 10 درصد کل تعهـــدات این ســـازمان را شـــامل میشـــود. بر اساس دســـتور رئیس جمهوری که باید تا پایان شـــهریور 7۹ پرونده مسکن مهر خاتمه یابد، در حـــال تکمیـــل واحدهای باقی مانده هستیم و در سالجاری 36 هزار و 103 واحد را به اتمام رساندهایم.

عظیمیان گفـــت: تفاهمنامها­ی با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای ســـاخت مســـکن خانوارهای دو معلـــول داریـــم که بـــر اســـاس اعام بهزیســـتی 7 هـــزار و 320 خانـــوار دو معلوله مشـــمول این طرح میشوند. ســـازمان ملـــی زمیـــن و مســـکن نیـــز زمین ســـاخت واحدهای مســـکونی و همچنین بخشـــی از مسکن مهر فاقد متقاضـــی را پـــس از اصاح ســـاختار واحدها بـــرای زندگی معلوالن تأمین خواهـــد کـــرد. بنیاد مســـتضعفا­ن نیز بـــه ازای هر خانـــوار 15 تـــا 30 میلیون تومان تخصیـــص خواهد داد و تاکنون 2هزار و 684 واحد مسکونی تخصیص یافته و 7801واحد تحویل شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran