Iran Newspaper

سلفی دردسرساز دختر و پسر ثروتمند سارق

-

گروه حوادث/ دختر نوجوان خانواده ثروتمند که با همدستی پسر جوان، گاوصندوق عمهاش را خالی کرده بود، پس از گرفتن عکس سلفی با طالهای سرقتی، لو رفت و دستگیر شد.

بهگزارش خبرنگارحوا­دث «ایران»، چندی قبل زن ثروتمندی با حضور در پلیس آگاهی تهران مدعی شد برادرزادها­ش، طالهایش را از گاوصندوق خانه ویالییاش سرقت کرده است. این زن به کارآگاهان گفت: «وضع مالی خوبی دارم. بعد از مرگ همسرم و رفتن فرزندانم به خارج از کشور تنها زندگی میکنم و گاهی اوقات «مهشید» برادرزادها­م به خانهام میآید و شبها پیش من میماند. روز گذشته برادرم با من تماس گرفت و گفت دخترش بههمراه یکی از دوستانش در نبود من، به خانهام آمده و همه طالهایم و حتی سنگهای قیمتی که با شوهرم از سفر خارج آورده بودم را با خود برده است. حاال از برادرزادها­م و دوستش شکایت دارم.»

با شکایت زن ثروتمند، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و دختر 15 ساله و دوستش به نام «سهند» را بازداشت کردند. دختر نوجوان در تحقیقات گفت: «با «سهند» در گروه تلگرامی آشنا شدم. اوایل ارتباط ما با اعضای گروه در حد گفتوگوهای مجازی بود اما بعد از مدتی در کافهها و پارکها جمع میشدیم و گاهی کوهنوردی میرفتیم. گروه برنامههای عجیب و غریبی داشت و یکی از آنها کارهای غیرقانونی بود. بهطور مثال یکی از اعضای گروه حساب مالی پدرش را هک کرده بود، یکی دیگر خودروی مادرش را سرقت کرده بود و.... فقط من و سهند هیچ کاری نکرده بودیم و همه ما را دست و پا چلفتی و بیعرضه میدانستند. به همین دلیل ایده این سرقت به ذهن من رسید و «سهند» هم از آن استقبال کرد. ما هر دو از خانواده ثروتمندی هستیم و نیازی به این طالها نداشتیم. فقط میخواستیم خودمان را به اعضای گروه ثابت کنیم.»«مهشید» درباره شیوه سرقتش نیز گفت: «عمهام به من خیلی اعتماد داشت و هرازگاهی آنجا میرفتم. در این مدت از دسته کلید عمهام، کلید یدکی ساخته بودم. آن شب عمهام برای میهمانی به خانه دوستش رفته بود که با همان کلید وارد خانه شدیم و طالها را برداشتیم. من مطمئن بودم او هرگز سر گاوصندوقش نمیرود و قرار بود همه طالها و سنگهای قیمتی را بدون کم و کاست برگردانیم. اما وقتی به پیشنهاد اعضای گروه عکس سلفی با جواهرات انداختیم و در اینستاگرام گذاشتیم، خواهرم با دیدن این عکس، طالها را شناخته و موضوع را به پدرم گفته بود. با این اعتراف، بازپرس پرونده دستور بازداشت «مهشید» و «سهند» را صادر کرد. اما از آنجا که دخترنوجوان 15 سال داشت به دادسرای اطفال فرستاده شد و عمهاش نیز از شکایت خود درباره برادرزادها­ش صرفنظر کرد. اما چون معتقد بود «سهند» او را به این کار ترغیب کرده است خواستار رسیدگی به شکایتش درباره پسر 18 ساله شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran