Iran Newspaper

کار و مهاجرت

پدرام شـــریفی کـــه با فیلمهـــای «بادیـــگار­د» بـــه کارگردانــ­ـی ابراهیم حاتمیکیا، «ســـیانور» به کارگردانــ­ـی بهروز شـــعیبی و «متولد ۵۶» به کارگردانی مجید توکلی حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را تجربه کرد، امســـال با فیلم تازه خسرو معصومی «کا

-

آیا بعد از جشنواره 34 که 3 فیلم در جشنواره داشتید پیشـــنهاد­ها به شما بیشترشد؟

پیشنهادها و فیلمنامهها­ی زیادی برای بازی بـــه من ارائه شـــد اما من فقط فیلم «هجوم» شهرام مکری را کار کردم که در جشـــنواره 35 حضور نداشـــت. کمـــی ســـختگیر شـــدم و فیلمنامهای که دوست داشتم به من پیشنهاد نشد. سعی کردم گزیده کار باشم تا اینکه بخواهم در هر فیلمی حضور داشته باشم.

حضور در فیلم «سیانور» و «متولد »65 و «بادیـــگار­د» و نمایـــش آن در جشـــنواره چقـــدر در طرح پیشـــنهاد خسرو معصومی و رسول صدرعاملی برای بازی در فیلمهایشــ­ـان تأثیرگذار بـــود؟ آیا حضور در جشـــنواره باعث شد این کارگردانها­ی شاخص به شما پیشنهاددهن­د؟

تأثیرگـــذ­ار بود اما اینکـــه بازیگر یا کارگـــردا­ن فقط بهخاطـــر حضور در جشـــنواره با پیشـــنهاد مواجه شـــود حرف کارشناســـ­انه و دقیقی نیســـت قطعـــاً بازی خـــوب و فیلـــم خوب از هر جشـــنواره­ای تأثیـــر گذارتر خواهد بـــود. خســـرو معصومـــی بـــازی من در فیلـــم «متولـــد »65 را دیـــده بود و بعـــد از آن بـــرای حضـــور در فیلم «کار کثیف» با هـــم صحبت کردیم. نمیتوان تأثیرات جشنواره را نادیده گرفت چون در مدتـــی معلوم تمام ســـینماگر­ان و اهالی رسانه فیلمها را میبیننـــد و در مورد فیلمها صحبت میکنند.

امســـال در فیلـــم «کار کثیـــف»

بهعنوان نقش اول حضـــور دارید آیا فکر میکنید که شانس گرفتن سیمرغ را خواهید داشت؟

امیدوارم نقشی که در «کارکثیف» داشـــتم دیده شـــود و واقعاً دوســـت دارم که ســـیمرغ بگیـــرم. بیش از آن دوســـت دارم که نقش بتواند ارتباط خوبی بـــا مخاطبان برقرار کند و بعد از طرف هیأت داوران هم دیده شود. من نهایت تالشـــم را برای این نقش انجام دادم، پروسه طوالنی و سختی را پشـــت سر گذاشتم و سعی کردم از تجربیات قبلی برای بهتر شدن نقش استفاده کنم.

خسرو معصومی کارگردان مؤلف و سختگیری است، کار کردن با او دشوار نبود؟

روز اولی که برای صحبت در مورد نقش پیـــش آقـــای معصومی رفتم گفت که خیلی کارگردان سختگیری اســـت آیا توانش را دارم کـــه با او کار کنـــم. این موضوع را میدانســـت­م که آقای معصومی کارگردان سختگیری هســـتند اما به قدری نقش را دوست داشـــتم که شـــوق خودم برای ایفای این نقش بیشـــتر از آقای معصومی بود.

بهعنوان بازیگر کارکردن با خسرو معصومی بســـیار دلپذیـــر بود چون یـــک هدف داشـــتیم و میدانســـت­یم کـــه هـــر کاری کـــه انجـــام میدهیم برای رســـیدن بـــه بهتر دیده شـــدن نقش اســـت. خســـرو معصومی یک کارگـــردا­ن کاربلد و توانمند اســـت و در هنگام کارکـــردن به بازیگران خود اعتماد به نفس میدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran