Iran Newspaper

روایت شاهدان حادثه

-

خبرنگار حوادث: مرجان همایونی/ «ایران» که دیروزدرمحل حادثه حضوریافته بود نوشت: آیا ساختمان وزارت نیرو سرنوشتی مانند پالسکو خواهد داشت و بعد از ساعتها سوختن فروخواهد ریخت؟ کسی نمیداند، اما تمام تالشها برای این است که سرنوشتی مشابه با فاجعه ساعت 12 پنجشنبه 30 دی سال 95 در پالسکو رخ ندهد.دقایقی پساز اعالم حادثه، تمام کارکنان حاضر در ساختمان به بیرون هدایت شدند و تعداد زیادی از خودروها از پارکینگ بیرون آورده شدند. اما حدود 20 تا 25 خودرو گاز سوز داخل پارکینگ ماندند.یکی از کارمندان این ساختمان گفت: متأسفانه حتی وقت نشد کیفهایمان را برداریم. از ترس و وحشت اینکه نکند آتش تمام ساختمان را فرا بگیرد، بدون هیچ وسیلهای از ساختمان بیرون آمدیم و دیگر هم جرأت نکردیم به داخل ساختمان برگردیم.

اطفای موقتی حریق/ همه کارکنان وزارت نیرو توسط آتشنشانان در مدت کمتر از 15 دقیقه به بیرون انتقال داده شدند و همزمان آتشنشانان به طرف طبقه منفی 4 یورش بردند تا به اطفای حریق بپردازند. ابتدا تصور میشد محوطه 20 تا 30 متری بایگانی در طبقه منهای چهار دچار حریق شده است و آتشنشانان با تجهیزاتی که داشتند سعی کردند به مرکز آتش نفوذ کنند. اما این تمام ماجرا نبود.تا ساعت 3 بعدازظهر دیروز سهشنبه 17 بهمن بهخاطر شدت حرارت هیچ آتشنشانی به کانون حریق نزدیک نشده بود. اما یک تیم از آتشنشانان موفق شدند با پایین آوردن حرارت، به طبقه مورد نظر نفوذ کنند و با حمله گاز انبری اطفای حریق سریعتر انجام شود.

گازوئیل در ساختمان وزارت نیرو/ یکی دیگر از کارکنان گفت: زمان وقوع حادثه داخل ساختمان بودیم که متــــــــ­ـوجه خروج دود از کانال آسانسور شدیم و بالفاصله ساختمان را تخلیه کردیم. طبقه منفی 4 بهصورت سوله و قفسهبندی شده است. طبقه منفی 5 قب ًال موتورخانه بوده و بعد از اینکه گازکشی هم شد گازوئیلی که در موتورخانه بود خارج نشد. از طــــرفی 2 یا 3 تا موتور برق و ژنراتور در داخل ساختمان هست که آنها نیز با گازوئیل کار میکنند و روی هم رفته 8 هزار لیتر گازوئیل داخل ساختمان است و احتمال انفجار وجود دارد. به غیر از گازوئیل حدود 25 تن کاغذ هم داخل بایگانی وجود دارد که همین موضوع هم حریق را بیشتر میکند.

تخلیه ساختمانهای اطراف/ ساعت11شبدو­شنبه61بهمن،زمانیکهآتش­سوزیساختما­نوزارتنیرو­ادامهمییاف­ت، نماینده دادستان با حضور در محل دستور تخلیه خانههای اطراف را در شعاع صدمتری صادر کرد.

پسر جوانی که ساکن یک خانه دانشجویی در نزدیکی محل حادثه است به خبرنگار ما گفت: ساعت 11 یا 11 و نیم دوشنبه شب بود که چند مرد زنگ خانهمان را به صدا درآورند. آنها گفتند که ساختمان وزارت نیرو آتش گرفته و از ما خواستند تا اطفای کامل حریق محل را ترک کنیم. من و سه نفر از دوستانم در این ساختمان دو طبقه ساکن هستیم و همه ما دانشجوی شهرستانی هستیم که اینجا را اجاره کردهایم. دو نفر از دوستانم که جایی برای ماندن نداشتند به یک خوابگاه دانشجویی رفتند. من و یکی از دوستانم هم به خانه اقواممان رفتیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran