Iran Newspaper

احمد خاتمی: نگفتم اغتشاشگران را بکشید

-

سید احمد خاتمی با تأکید مجدد بر اینکه حکم فقه درباره «باغیان» اعدام اســت، تصریح کرد: من نگفتم اغتشاشگران را بکشید.

بــه گــزارش مهــر، وی شــامگاه پنجشــنبه در یــادواره شــهدای صفادشــت گفــت: اگــر علیــه اغتشاشــگر­ان حرف بزنیم، میگویند این دســته جناحی هســتند و تا درباره والیت سخن بگوییم میگوینــد، جناحــی، افراطــی و تند هســتید. وی با اشــاره به اعتراض های اخیــر ادامه داد: مردم کسانی نیستند که شعار دادند «نه غزه؛ نه لبنان؛ جانــم فدای ایران» چرا کــه آنان دروغ میگفتند و وقــت حادثه فرار میکردنــد و جان فدای ایران نمیکردنــد. اینها مردم نیســتند. باید حرف این دروغگوها را شنید یا حرف جمعیت 0۲ میلیون نفری در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شنید و مشکالت آنــان را حل کــرد؟ خاتمی گفت: به ما میگویند که سردسته اغتشاشگران را دستگیر کردهاند، 0۱ نفر به منافقین و ۵ نفر به سلطنتطلبان وصل هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شایعه کردنــد، بــه دلیــل اینکــه ائمــه جمعــه جناحی صحبت میکنند، نمازهای جمعه خلوت شــده است، گفت: مصالی تهران پر از جمعیت شده، ایــن تهمت اســت؛ ائمه جمعــه والیی صحبت میکنند نــه جناحی. وی ادامــه داد: همین نماز جمعهایهــا کمربنــد ایمنــی شــهرهای کشــور هســتند؛ افــرادی کــه در راهپیماییه­ــای ۳۱ و ۴۱ دی آمده و مقابل فتنه ایستادند و اغتشاشات را خامــوش کردنــد همیــن نمــاز جمعهایهــا بودنــد، اینقــدر نماز جمعــه را نکوبیــد. خاتمی ادامــه داد: ممکــن اســت، برخــی از نمازهــای جمعه خلوتتر هم شده باشد، اما اینکه بگوییم نماز جمعه خلوت شــده باشــد، چنین نیســت؛ حداقــل نمــاز جمعــه تهــران کــه بنــده خطیب آن هســتم میبینــم جمعیــت عظیــم حاضــر میشوند، نمازهای جمعه دیگر هم همین طور است. خاتمی با بیان اینکه برخی در اغتشاشات اخیــر بازی خــورده و تحت تأثیر احساســات قرار گرفتند، تأکید کرد: گفتند با رأفت با اغتشاشگران رفتار شود، اما آنها را متنبه کنید، طوری نباشد که نازشــان کنید، به آنها بفهمانید که سیاهی لشکر اغتشاشگران شــدن گناه دارد و معصیت است، بیدارشان کنید، تعهد بگیرید و آزادشان کنید.

وی افزود: اما با سران اغتشاش که آدم کشتند، غارتگری کردند یاغی هستند و حکم یاغی در فقه شــیعه و اهل ســنت اعدام اســت، ایــن عین فقه است و بنده از گفتن آن باکی ندارم، اما روزنامهای که ســابقه اهانت به پیامبران و اهل بیــت را دارد، تیتر زد خاتمی گفته اغتشاشــگر­ان را بکشید؛ من ِکیگفتماغتش­اشگرانرابک­شید.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran