Iran Newspaper

چهار فاکتور رزمی را در <ملیپوشان> تقویت میکنم

حسین اوجاقی، دستیار جدید کی روش در گفت و گو با «ایران»:

- حامد جیرودی

در روزهای گذشته که حاشیههایی درباره دستیاران ایرانــی و خارجــی کارلــوس کــیروش در تیم ملی فوتبــال پیــش آمــده یــک خبــر جالــب از ســوی فدراســیون فوتبال منتشــر شد. فدراســیون فوتبال روز جمعــه عکســی از حاشــیه تمرینــات ریکاوری تیم ملی منتشــر کرد که در آن کارلوس کیروش را در کنار حســین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو با لباس تیم ملی فوتبال نشــان مــیداد. پیش از این بازیکنان تیم ملی هم به توصیه کیروش به منظور بــاال بردن ســرعت و چابکیشــان در کاس بوکس با علیرضا استکی، مربی بوکس تمرین می کردند اما این بار سرمربی پرتغالی تیم ملی به منظور باال بــردن آمادگی شــاگردان خود از یک مربــی نامدار ووشــو به عنوان دستیار در مســیر آماده سازی ملی پوشــان خود جهت حضــور در جام جهانــی 2018 بهره می برد.

حســین اوجاقی در خصــوص دالیل حضورش در تیــم ملی فوتبال به خبرنــگار «ایران» می گوید: «بــه منظور کمــک به تیم ملــی فوتبال آمــده ام و قلباً تمام هدفم این است که در راه آماده سازی به تیمملیفوتب­الکشورمکمک­کنم.تیمملیفوتب­ال در مســیر آماده ســازی خود جهت حضــور در جام جهانی 2018 به یک ســری فاکتورها نیاز دارد که از نظــر کی روش باید تقویت شــود که این آمادگی به واســطه تمرینات رزمی به دست می آید.» او ادامه میدهد:«همانگونهکه­یکوزنهبردا­ربرایرسیدن به آمادگی نیازمند انجام تمرینات بدنسازی است و قــدرت بدنــی اش بــا انجــام تمرینات بدنســازی بــاال می رود یک فوتبالیســ­ت هم برای رســیدن به آمادگی به برخی تمرینات نیاز دارد که این آمادگی را نمی توان تنها از طریق تمرینات در همان رشــته تخصصی بدست آورد.»

این مربی ووشــو بیــان می کنــد: «ورزش های رزمــی 4 فاکتــور دارد کــه ایــن فاکتورها مــورد نیاز فوتبــال اســت و بنا بــه اهداف کــی روش تصمیم بر این شــد تا مــن به عنوان دســتیار او در کنار تیم ملی باشــم و برخی اهداف را دنبــال کنم. اهداف

کی روش عبارت اســت از : -1 باال بردن جنگندگی -2 بــاال بــردن اعتماد بــه نفس ٣- حفــظ تمرکز -4 بــاال بــردن ســرعت و قــدرت تصمیــم گیری. اینهــا موضوعاتــی اســت کــه ووشــوکار در تمرین بیشــتر بــهآن می رســد.» اوجاقــی بیان مــی کند: «ورزشــکار رزمی می تواند بــا انجام این تمرینات قــدرت تصمیم گیری خــود را باالتر ببــرد و قطعاً اگر این 4 هدف تقویت شــود شرایط ورزشکار بهتر خواهد شد. هدف من از حضور در تیم ملی فوتبال آموزش رزمی به فوتبالیســ­ت ها نیست بلکه قرار اســت تا با آنهــا در خصوص این اهــداف کار کنم.

فردی که رزمی کار می کند کا ً اعتماد به نفساش باالتر می رود و این موضوع در تمام ورزش ها الزم است و کی روش اعتقاد ویژه ای به آن دارد.»

او بــا تأکیــد بر اینکه تنها قصد بیــان اهداف را دارد و نمــی خواهد به ســؤاالت بیشــتری پاســخ دهــد، مــی گویــد: «تا جــام جهانــی با تیــم ملی همــکاری خواهم کرد. کی روش حرفه ای اســت و خوشــحالم کــه بــا او کار مــی کنــم. هــدف مــن کمک به تیم ملی است و حقیقتاً تمام تاشم را میکنم تا به تیم ملی در مســیر آمادگی در جام جهانی 2018 کمک کنم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran