Iran Newspaper

عاملکشتارد­بیرستان«فلوریدا» ازیهودیان ، مهاجران و همجنسگراها متنفر بود

-

تازهترین تحقیقات مأموران پلیس «اف بیآی» از عامل کشتاردریکی از دبیرستانها­ی ایالت «فلوریدا»ی امریکا نشان داده وی از یهودیان، مهاجران و همجنسگرایا­ن نفرت داشته است.

به گزارش «ایران آنالین» به نقل از دیلی استار، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی امریکا (صبح پنجشنبه به وقت ایران) دانشآموز اخراجی دبیرستان «داگالس» شهر «پارکلند» فلوریدا در 7 دقیقه شلیک بیامان به دانشآموزان و معلمان مدرسه، حمام خون به پا کرد و با کشتن 17 نفر، خونبارترین حمله مسلحانه به مدارس امریکا طی 6 سال گذشته را رقم زد.

«نیکوالس کروز» ۹1 ساله که در این تیراندازی 14 نفر دیگر را نیز بشدت مجروح کرده بود، 40 دقیقه پس از فرار در شهر «کورال اسپرینگز» دستگیر شد. عامل جنایتها، عصر پنجشنبه پس از انتقال به دادگاه تفهیم اتهام شد و درحالی که بشدت افسرده به نظر میرسید، به قتل عام اعتراف کرد. بنا بر گزارش سیانان، «نیکوالس کروز» چندی قبل درباره عشق و عالقهاش به خشونت و اسلحه سخن گفته بود. اما «اف بیآی» توجهی به پیامهای وی در فضای مجازی نکرده بود که انتقادات گسترده مردمی را بهدنبال داشت.

جنایتکار۹1 ساله درباره کشتن پرندگان با اسلحه شخصیاش صحبت و بیان کرده بود که قصد حمله به مردم را نیز داشته. اما مدتی بعد این حرفها را یک شوخی عنوان کرد.

دیدار ترامپ با بازماندگان تیراندازی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا نیزشامگاه جمعه، همراه همسرش به مالقات دانشآموزان مجروح رفت.مرد اول امریکا در حالی که لبخند به لب داشت در کنارمسئوال­ن، کارکنان بیمارستان و پزشکان و مجروحان عکسهای یادگاری گرفت که انتشاراین تصاویرونحو­ه برخورد ترامپ با دانشآموزان مجروح وخانوادهها­ی خشمگین آنها، انتقادات گستردهای بهدنبال داشت.پس از این فاجعه خونین، موضوع قوانین مربوط به خرید و فروش و حمل سالح در امریکا بار دیگربه طورجدی مطرح شد و ترامپ که پس از کشتاردر هتل الس وگاس متعهد شده بود تدبیری در این باره اتخاذ کند مورد نقدهای شدید قرار گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran