Iran Newspaper

تغییرات گسترده «منصور هادی» در صف فرماندهان ارتش

-

رئیــس جمهــوری مســتعفی یمــن در ســایه افزایش درگیریها با جنبش انصاراهلل، تغییرات گستردهای در ســازمان ارتش تحت امر خود انجام داده و شماری از فرماندهان نظامی حامی خود در استانهای حدیده و عمران را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری سبأ، روز گذشته وزارت اطالع رســانی یمن در عدن و ریاض اعالم کرد «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مســتعفی یمن طی حکمی سرلشکر یحیی حسین صالح را بهعنوان فرمانــده منطقــه پنــج نظامــی تعییــن کرده اســت. همچنین هادی سرلشکر ستاد هاشم عبداهلل االحمر را بهعنــوان فرمانده منطقه ششــم نظامی و فرمانده تیــپ پیــاده رو ۱۴۱ تعییــن کــرد. رئیــس جمهــوری مســتعفی یمــن در عیــن حــال سرلشــکر اســماعیل حســن زحزوح را هم بهعنوان فرمانده عملیات ویژه منصوب کرد. منطقه پنجم نظامی اســتان حدیده در غرب کشور و منطقه ششم نظامی عمران مرکز استان صنعا را شامل میشود.

در همیــن حــال صبــح روز گذشــته «جنبــش انصــاراهل­ل» یمــن یک پهپاد شناســایی ائتــالف عربی به ســرکردگی عربستان را در اســتان صعده سرنگون کــرد. به گــزارش ایرنا از پایــگاه خبری المســیره، یک مقــام نظامی یمــن اعالم کــرد که یگان دفــاع هوایی ارتش یمن موفق شــده یک پهپاد شناسایی سعودی را در منطقه البقع واقع در مرز مشترک دو کشور هدف قرار دهد. حمله جنبش انصاراهلل به پهپاد شناســایی ســعودی در حالی صــورت میگیرد کــه جنگندههای ســعودی در تــازه تریــن حمالت خود شــامگاه شــنبه بــه منطقــه «العقیــق» واقــع در شهرســتان «کتاف» حمله کردند که در نتیجه آن 8۱ نفر از جمله شماری زن و کــودک کشــته شــدند؛ در بین قربانیان شــماری امدادگر نیز دیده میشود. خبر دیگر اینکه روز گذشته «طــارق صالح» بــرادرزاد­ه علی عبــداهلل صالح که از نظامیــان بــا نفــوذ در ارتــش و نیروهای مســلح یمن محســوب میشــود، نخســتین بار پس از کشــته شدن عبداهللصال­ح است که با لباس نظامی دیده میشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran