Iran Newspaper

تأیید حکم همدستان بابک زنجانی در دیوان عالی

-

محکومیت مهدی شمسزاده و حمید فاح هروی دو تن از شرکای بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی به ۰2 سال حبس در دیوان عالی کشـــور تأیید شد. میرسجاد سعیدمهر، وکیـــل مدافع حمید فاح هـــروی متهم ردیف ســـوم پرونده نفتـــی در گفتوگو با تسنیم با اعام این خبر گفت که دیوان عالی کشور حدود یک ماه پیش حکم خود را در ارتبـــاط با ایـــن پرونده صادر و پرونده را به دادگاه بازگردانده اســـت. این وکیل دادگســـتر­ی گفت که البته حکم دادگاه مفادهای دیگری هم دارد و برخی مســـائل مربوط به رد مال و امور مالی، جرح و تعدیل شـــده اســـت. ســـعیدمهر از تصمیم موکلش مبنی بر درخواســـت اعاده دادرســـی خبر داد. مهدیشمسزاد­ه و حمید فاح هروی پیشـــتر به همراه بابک زنجانی در شـــعبه 15 دادگاه انقاب محاکمه و به اعدام محکوم شـــده بودند اما حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شد. پرونده برای رســـیدگی در شعبه همًعرض، به شعبه 28 دادگاه انقاب به ریاست قاضی مقیســـه ارجاع و دادگاه نهایتا متهمان را به ۰2 سال حبس و استرداد اموال محکوم کرد. فاح هروی متهم ردیف ســـوم پرونده در بحث رد اموال، به استرداد یک دستگاه بنز ۰۰5S، یک میلیارد تومان هدیه عروسی اعطا شده از سوی زنجانی و دو میلیون دالر پاداش تعلق یافته بابت بانک F.I.I.B مالزی در حق دولت محکوم شـــده است. طبق حکم دادگاه، همچنین دو متهم پرونده به همراه بابک زنجانی، متضامناً مسئول پرداخت 65 میلیون دالر وجهی هستند که زنجانی از بانک مسکن دریافت کرده بود. در حکم شعبه 28 دادگاه انقاب، برای شمسزاده متهم ردیف دوم، به غیر از پنج درصد ســـهام شرکت هواپیمایی اونر ایر، رد مال خاصی در نظر گرفته نشده که آن هم پیشتر توسط متهم طی وکالتنامها­ی، مسترد شده است.

ادعای تالش برای محکومیت ایران در شورای امنیت

خبرگزاری رویترز گزارش داد که انگلیس، فرانســـه و امریکا قصد دارند در شـــورای امنیت سازمان ملل با ادعای اینکه ایران به حوثیهای یمن موشک میدهد، تهران را محکومکنند.بهگزارشایس­نا،خبرگزاریرو­یترزبااستن­ادبهپیشنوی­سقطعنامهای­که آن را مشاهده کرده است، گزارش داد: انگلیس، امریکا و فرانسه میخواهند در شورای امنیت ایران را به دلیل آنچه عدم توقف ارسال موشکهای بالستیکش به حوثیهای یمنخواندهش­ده،محکومکنندو­براینقضتحر­یمهایمربوط­هدستبهاقدا­مبزنند. امریکاوبرخ­یمتحدانمنط­قهایاشادعا­میکنندکهای­رانموشکهای­یراکهحوثیه­ا سالگذشتهبه­عربستانشلی­ککردند،تأمینکردها­ست.هرچنداینقط­عنامهکهبای­د در روز 26 فوریه به تصویب برســـد، احتماالً با مخالفت روسیه مواجه خواهد شد. یک قطعنامه برای تصویب در سازمان ملل نیازمند9 رأی موافق است و هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت، یعنی روسیه، چین، امریکا، فرانسه و انگلیس نباید با آن مخالفت کنند.

ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر بقایی

ششمین جلســـه دادگاه تجدید نظر حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس دولت دهم روز گذشـــته برگزار شد. به گزارش ایلنا، حمید بقایی هنگام خروج از ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر خود گفت: در این جلسه بیشتر به بحث توهین به معاون اول قوه قضائیه حجتاالسام محســـنی اژهای پرداخته شد. دلیل اینکه میگویند من به ایشان توهین کردهام، این اســـت که در زمانی که بازداشت وزارت اطاعات بودم، ایشان ادعا کرد که من در سوئیت بودم و به من چلوکباب میدادند در حالی که هیچ کدام از این صحبتها صحت نداشـــت و بنده گفتـــم که آقای اژهای دروغ میگوید. وی با اشاره به رسیدگی به مورد اتهامی دیگری اظهار کرد: به ما گفتند که شما بازرسی را به مناطق آزاد راه ندادید و دفاع کردیم و ثابت کردیم که حرفشان غلط اســـت. بقایی با بیان اینکه جلسه بعدی رسیدگی چهارشنبه این هفته برگزار میشود، گفت: این روند رسیدگی ادامه دارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran