Iran Newspaper

وزارت کشور در تدارک الیحه تجمعها و راهپیماییه­ای قانونی

-

مدیرکل سیاســــی وزارت کشــــور گفت: در اجــــرای اصــــل 27 قانون اساســــی، قانون احزاب و منشــــور حقوق شــــهروند­ی و با رویکرد مثبت دولت و کمیسیون ماده 10 قانون احزاب الیحــــه برگزاری تجمعها و راهپیماییه­ای قانونی تهیه میشود.

به گــــزارش ایرنا، بهرام سرمســــت در نشســــتی خبری افزود: در راســــتای اصل 27 قانون اساسی، قانون احزاب و منشور حقوق شــــهروند­ی اباغی از سوی رئیس جمهوری با رویکرد مثبت دولت، وزارت کشور و کمیســــیو­ن ماده 10 قانون احزاب نسبت به راهپیمایی و تجمعات قانونی، اقداماتی در حوزه سیاسی وزارت کشور در دست انجام است.

وی تصریح کرد: این اقدامات شامل برگــــزار­ی جلســــات مســــتمر و منظــــم با حضور نمایندگان ســــازمان­های ذیربط و نمایندگان خانه احــــزاب به منظور تهیه و تدویــــن پیشنویــــ­س الیحــــه اصل 27 قانــــون اساســــی و به مــــوازات آن، اصاح آییننامـــ­ـه تأمیــــن امنیــــت اجتماعات و راهپیماییه­ای قانونی مصوب 81/6/31 هیأت وزیران میشود.

مدیرکل سیاســــی وزارت کشور افزود: تهیــــه الیحه و اصــــاح آییننامه با هدف تسهیلگری و پاســــخ متناسب با حقوق شهروندی است. البته با عنایت به دیدگاه موافق کمیســــیو­ن ماده 10 قانون احزاب، رســــیدگی و صدور مجوز برای تجمعات طبــــق روال توســــط اســــتاند­اریها انجام میشود.

سرمســــت که دبیری کمیسیون ماده 10 احــــزاب را نیز برعهــــده دارد، در ادامه این جلسه مصوبات سیزدهمین جلسه ایــــن کمیســــیو­ن را تشــــریح کــــرد و اظهار داشــــت: تقاضای پروانه مجمع مشورتی اصاحطلبـــ­ـان خراســــان رضــــوی در این جلسه طرح شد که اتخاذ تصمیم موکول به ارائه گزارشهای تکمیلی در جلسات

بعــــدی شــــد. وی ادامــــه داد: همچنیــــن گزارش مجمــــع عمومی حــــزب مؤتلفه اسامی مطرح شد اما بررسی آن تا جلسه آینده کمیسیون، مراعا گذاشته شد و پس از بررســــیه­ای بیشتری اقدام الزم انجام میشود. وی تصریح کرد: گزارش مجمع عمومی حزب مردمــــی اصاحات ایران اســــامی نیز در ادامه این جلسه تصویب

و مقرر شــــد در مهلت قانونی یعنی تا 14 خرداد79 این تشــــکل نســــبت به تطبیق خود با مــــاده 22 قانون احزاب اقدام کند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور یادآور شد: همچنین درخواست جامعه زنان انقاب اســــامی در این جلســــه مطرح و با توجه به گذشــــت زمان معتنابهـــ­ـی از برگزاری مجمع عمومی و همچنین این موضوع که تشکلهای سیاســــی باید شرایط خود را با مــــاده 22 قانون احزاب تطبیق دهند و تا 14 خــــرداد 97 این مهلت را دارند، به این تشــــکل اباغ شد که شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهد و مراتب را برای رسیدگی به این کمیسیون اعام کند.

سرمســــت تصریــــح کــــرد: تقاضــــای تشکل در شرف تأسیس جامعه اسامی مدیران ایران نیز در این جلســــه بررســــی شــــد و صرف نظــــر از تأخیــــر در پیگیری تقاضای تأســــیس از ســــوی متقاضیان با توجه به حاکمیت قانون جدید و ضرورت انطباق با آن، به متقاضیان این تشــــکل اباغ شــــد کــــه در مهلت قانونی نســــبت به شــــرایط تطبیق خود با ماده 22 قانون احزاب اقدام کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran