Iran Newspaper

وداع مردم با شهدای <گلستان هفتم>

دادستان تهران از صدور کیفرخواست و درخواست قصاص برای عامل شهادت سه مأمور ناجا در درگیریهای خیابان پاسداران تهران خبر داد

-

وزیر کشور: اکثریت صف خود را از اقلیت افراطی خیابان پاسداران جدا کنند آیین تشییع پیکر سه تن از شهدای فاتب استوار دوم رضا امامی، استوار دوم محمدعلی بایرامی و سرباز رضا مرادی علمـــدار از نیروهای یگان امداد پلیس تهران بزرگ که دوشـــنبه شـــب در حادثـــه خیابان پاســـدارا­ن به شـــهادت رســـیدند، با حضور ســـردار حسین اشـــتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسالمی ایران، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، عبدالرضـــ­ا رحمانی فضلی وزیر کشـــور و جمعی از مســـئوالن روز پنجشنبه در محل ســـتاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

به گـــزارش ایلنا، عبدالرضـــ­ا رحمانی فضلی در مراسم تشییع شـــهدای خیابان پاسداران، گفت: ما اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به دنبال کشتهسازی بودند تا بتوانند با دادن کشته انگیزه الزم را بـــرای تحریک ایجاد کنند امـــا باز نیروی انتظامی بـــا درایـــت و دادن فرصـــت و با مذاکـــرات و با همه اقداماتی که ناشی از تعقل، خردورزی، هوشمندی و احساس مسئولیت این نیرو بود، تالش کرد تا این مهم اتفاق نیفتد. ما از برنامههای همه گروههایی که به دنبال ایجاد بحران در کشور هستند، مطلعیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی خاطرنشـــا­ن کرد: برای نیروی انتظامی سهل است که بخواهد یک واقعهای را با ۰۰۱الی ۰۰2 نفر یا ۰۰۵ نفر یا هزار نفر به عنوان کسانی که به حقوق عمومی تجـــاوز میکنند و امنیـــت عمومی را مورد خدشـــه قرار میدهند و موجب نارضایتی مردم میشـــوند، برخورد سریع و قاطع داشته باشد اما ما میدانستیم آنها بـــه دنبال چـــه چیزی هســـتند و چـــه اهدافی را دارنـــد، نگرانـــی عمده مـــا این بود کـــه در جریان عملیات خود آنها اقدام به کشتن خودشان کنند.

وزیر کشـــور با بیـــان اینکه «ما اقتدار و شـــجاعت را در خـــرد و عقالنیت میدانیم»، تأکیـــد کرد: ما از این موضوع مطلع بودیم بنابراین نیروی انتظامی فرصـــت داد و کار اطالعاتـــ­ی دقیـــق کـــرد و تمـــام سرشـــاخهه­ای آنها را شناســـایی و درست در زمانی که اتمام حجتها بر همه اینها تمام شـــد ظرف ۰۱ دقیقه نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام داد.

او ادامه داد: یک بیعقل خشونتطلب افراطی پشت یک ماشین نشسته و به انسانهای بیگناهی که مطلع از اطرافشـــا­ن نیســـتند حملـــه میکند، نمونـــه ایـــن عملیاتهـــ­ا را ما در جریان خشـــونت طلب افراطی کفر داعش دیدهایم. ما میدانستیم کسانی که به ظاهر از عرفان و عشق و آزادی صحبت میکننـــد با خنجـــر و دشـــنه و تیـــغ و درفـــش وارد میشـــوند. برای همین خواســـتیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آنها جدا شـــود. ما انتظار داشـــتیم و داریم کـــه جریان اکثریت بـــا عقالنیت، منطق و درایت این جریان اقلیت افراطی وابسته را شناسایی و صف خود را از این افراد جدا کنند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran