Iran Newspaper

پرونده تعلیق سپنتا نیکنام همچنان روی میز مجمع تشخیص مصلحت

-

نزدیــــک به ۶ ماه از بحثها بر ســــر تعلیق عضویت ســــپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد میگذرد اما هنوز این موضوع نتیجهای در برنداشــــ­ته است. بعد از چند بار رفت و برگشت استفساریه مجلس شورای اسالمی به شورای نگهبان و رد این استفساریه از سوی این شورا، مجلس برای حل این موضوع از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواســــ­ت کرد تا به این موضوع رســــیدگی کند. این درحالی است که بنا به گفته محمدجواد کولیوند قرار بود نیکنام تا اصالح قانون به شورا برگردد اما این اتفاق رخ نداد. حاال اما عالوه بر مجلس شورای اسالمی، شورای عالی استانها نیز از مجمع تشــــخیص مصلحت نظام درخواست کرده اســــت تا برای حل موضوع عضویت نیکنام که ســــابقه عضویت در دوره چهارم شورای شهر یزد را نیز در کارنامه دارد و علی رغم رأی آوری در دور پنجم عضویتش با مشکل روبهرو شده است اقدام کند.

بنا بر اعالم شورای عالی استانها، این شورا در راستای حمایت از حقوق تضییع شده سپنتا نیکنام نامهای را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است. در همین راســــتا امیر شهال، سخنگوی این شــــورا در پایان سومین اجالس عمومی شورای عالی اســــتانه­ا گفت: با توجه به اختالف شورای نگهبان و مجلس شورای اســــالمی مبنی بر حضور نیکنام عضو زرتشتی شــــورای یزد این موضوع در مجمع تشــــخیص مصلحت نظام رسیدگی خواهد شد. وی بیان کرد: با توجه به رأی یکی از شعب دیوان عدالت اداری ماههاست در شورای یزد حضور ندارد واختالفی بین مجلس شورای اسالمی و شورای نگهبان صورت گرفته است که با پافشاری مجلس شــــورای اســــالمی این موضوع به رسمیت شناخته شــــده و این موضوع به مجمع ارجاع داده شــــده است و نمایندگان مجلس از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند به این موضوع ورود پیدا کند و زمینه برای حضور این عضو از شورای شهر را فراهم کند. ■ نیکنام:خبرجدیدیدر­دسترسنیست

در همین راســــتا ســــپنتا نیکنام عضو تعلیق شده شورای شــــهر یزد به «ایران» گفت: از زمان اعالم خبر مبنی بر ارجاع این پرونده به مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ خبر جدیدی در دسترس نیست. وی ادامه داد: نزدیک به ۶ ماه از آغاز این ماجرا میگذرد و هنوز نتیجه پیگیریهای افراد مختلف مشخص نشده است. نیکنام در رابطه با نامه شورای عالی استانها به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای پیگیــــری پرونده اش گفت: جای خوشــــحال­ی دارد که اعضای شــــورای عالی استانها به این موضوع پرداخته اند و از همه آنها برای پیگیری این موضوع تشکر میکنم و امیدوارم تا اعضای محترم مجمع تشــــخیص مصلحت نظام در اسرع وقت به این مهم رسیدگی کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran