Iran Newspaper

پذیرش 87 هزار پروژه اشتغال

-

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تثبیت شغل را از جمله برنامههای این وزارتخانه دانست و گفت: اعطای 10 هزار میلیارد تومان تسهیات بهبنگاهها در سالجاری در راســتای همین برنامه بود. علی ربیعی پنجشنبه دربرنامه گفتوگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه هدف ما نه وام دادن بلکه ایجاد اشتغال است افزود: در چارچوب طرحهای اشتغال روستایی و فراگیر 300 هزار نفر ثبتنام کردند که از این میان 87 هزار طرح پذیرفته شد و بخش اعظم آنها به بانکها معرفی شدند. وی درادامهتصر­یحکرد:تاکنونهیچب­رنامهوتصمی­مخاصیبرایح­ذفیارانهبگ­یران در ســال آینده وجود ندارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه اشــتغال روســتاییا­ن و اشتغال فراگیر را به سیاست ضد فقر تبدیل کردهایم. ربیعی گفت: ۶ میلیون بیمه نشده در کشور وجود دارد که الیحه حمایتیاش هماکنون در دولت در دســت بررسی اســت. وی افزود: برای اجرای طرح فراگیر اشتغال در سال آینده 72 هزار میلیارد تومان پیشبینی کرده بودیم که این مبلغ هنگام بررسی بودجه سال 97 در مجلس تغییر کرد. ■ افزایشمیزا­ندستمزدنسب­تبهنرختورم­سیاستدولتا­ست

وزیر کار با بیان اینکه مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند، گفت: افزایش میزان دســتمزد نســبت به نرخ تورم سیاست دولت اســت. ربیعی افزود: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمیکند. بنابراین سیاســت افزایش میزان دســتمزد نسبت به نرخ تورم باید یک دهه دنبال شود تا مردم قدرت خریدشان به سالهای گذشته برسد. ربیعی با اشاره به هزینههای این وزارت برای تأمین اجتماعی گفت: روزی که وزیر شدم7 هزار میلیارد تومان هزینه درمان تأمین اجتماعی بود که االن به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان اینکه یکپارچگی تأمین اجتماعی را از هم میپاشــد افزود: در حالی که باید 5 هزار میلیارد تومان مســتمری پرداخت کنیم تاش کردهایم تا حتی یک روز مستمری مستمری بگیران تأخیر نشود. ربیعی افزود: در سال 97 برای فقرزدایی هفت هزار میلیارد تومان پیشبینی شد که چهار هزار میلیارد تومان آن موجود است و بقیه را باید تأمین کنیم.

ربیعــی افــزود: واقعیت این اســت که دهکهای میانی کشــور بیجان هســتند و نمیشــود زندگیشــان را دســتکاری کرد. وی با اشــاره بهمشــکات صندوقهای بازنشســتگ­ی گفــت: ایــن مشــکات از ۵2 ســال پیش آغاز شــد اما هیچ کــس آن را بیان نکرد. ربیعی افزود: ســاعت شــنی جمعیت که تغییر کند این مشکات برای صندوقهای بازنشستگی ایجاد میشود. او با بیان اینکه صندوقهای بیمهای را با صندوقهای حمایتی اشــتباه گرفتهایم گفت: صندوقهــای ما نیازمند اصاحات ســاختاری هســتند و مجلس و دولت باید برای این اصاحات تصمیمات ســخت بگیرندتاوض­عیتصندوقها­درستشوداما­جامعهآمادگ­یآنراندارد.ویخروج از بنگاهداری و روی آوردن بهســوی سهامداری را از جمله برنامههای این وزارتخانه برای خروج صندوقهای بازنشســتگ­ی از مشکاتشــان دانســت و گفت: با 50 هزار میلیاردتوم­انیکهسالآی­ندهدریافتم­یکنیمهمهبد­هیهایمانرا­تسویهخواهی­م کرد.همچنین در سال آینده سه هزار و 100 میلیارد تومان برای صندوق فوالد در نظر گرفتهشدهاس­ت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran