Iran Newspaper

راهاندازی کمپین«نوروز بریم کرمانشاه»

در یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور انجام شد

- زهرا کشوری

راهنمایــا­ن گردشــگری کشــور از گردشــگران نوروزی خواســتند بهکرمانشاه بیایند تا حضور آنها مرهمی بر آالم زلزله زدگان باشد.

یازدهمینگر­دهماییراهن­مایانگردشگ­ری کشــور که بزرگترین رویداد ســاالنه کشــور است بــدون حضــور مســئوالن کشــوری ســازمان میــراث فرهنگــی در کرمانشــاه برگزار شــد. به گزارش روزنامه ایران، این گردهمایی با شــعار «پایمردی راهنمای گردشــگری برای پایداری کرمانشــاه» برگزار شد. کرمانشــاه پیش از آن با یــک زلزله شــبانگاهی، بهســوگ جانباختگان ســرپل ذهــاب و ثاث نشســت. اگرچــه زلزله برنامههــا را به هــم ریخت امــا کانون تصمیم گرفتکهبرنا­مهرادرکرما­نشاهاجراکن­د.باتوجه به زخمی که به قلب کرمانشــاه وارد شده بود، اصفهان مســئولیت برگــزاری گردهمایی را به عهده گرفت. بهگزارش روزنامه ایران در چهار روز برنامه جمع بزرگ راهنمایان گردشــگری کشــور و اهالی رســانه از جاذبههای گردشگری کرمانشاه با هدف دعوت از گردشگران نوروزی بــرای ســفر به این اســتان غربــی ایــران بازدید کردند. آنها در سه روز نخست برنامه از منطقه اورامانات، بیســتون، کنگاور و آنوبانی نی دیدار کردند. اصحاب رسانه همچنین در میان زلزله زدگان سرپل ذهاب حضور یافتند.

در حاشــیه ایــن گردهمایــی راهنمایــا­ن گردشــگری سراســر کشــور، 6 کانکس به مردم مناطــق زلزلــه زده اهــدا کردند و به گفتــه آرزو دادفرین دبیر کانون گردشــگران کرمانشاه، در روزهــای پس از زلزله اعضا کانونهای سراســر کشــور 25 میلیــون تومــان کمک نقــدی نیز به زلزله زدگان این اســتان اهدا کردند. راهنمایان و فعــاالن گردشــگری در فضــای مجــازی نیــز فراخــوان «بریم کرمانشــاه» را تشــکیل دادند و از مــردم بــرای ســفر بــه ایــن اســتان دعــوت کردند. «هوشــنگ بازوند» اســتاندار کرمانشاه در مراســم اختتامیــه گردهمایــی راهنمایــا­ن گردشگری کشور گردشگری را صنعتی دانست که بــه تولید ثــروت و قدرت منجر میشــود. او آینده را متعلق به کشــورهایی اعام کرد که به گردشگری اهمیت میدهند. او از قدرت ناشی از صنعت گردشــگری به قدرت نرم که جهان را در آینــده مدیریــت میکند یاد کــرد و گفت: برای همین است که کشورهایی بهدنبال از بین بردن تاریخ و فرهنگ ملل دیگرند. او تخریب میــراث فرهنگــی افغانســتا­ن توســط طالبــان یــا ســوریه و عراق را توســط داعش در راســتای همین مسأله توصیف کرد و گفت: هر کشوری که تمدن داشــته باشــد در آینــده بهعنوان یک دولت قدرتمند عرض انــدام میکند. اوگفت: گردشــگری میتواند ســرانه درآمــدی مردم را افزایش دهد و عدالت مالی را رقم زند. ■ کرمانشاهنا­شناختهاست

«جلیل باالیی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دســتی و گردشــگری کرمانشاه هم به آســیبهای فراوان جنگ در کرمانشــاه اشاره کرد و از ایجاد توســعه تأسیســات گردشگری در کرمانشــاه در دولت روحانی دفــاع کرد. او گفت: زیرســاخته­ا و تأسیســات گردشگری در حــال ســاخت کرمانشــاه 0۵ درصــد تمام زیرســاخته­ای ســاخته شــده در چنــد دهــه گذشــته اســت. به گفته باالیی پتانســیله­ای گردشگری کرمانشاه شناخته نشده و بدرستی معرفی نشــده اســت. او به برنامههای انجام گرفته در اســتان اشــاره کرد و از افزایش دفاتر خدمــات گردشــگری از 2۴ دفتــر بــه 2۶ دفتر خبر داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran